Aviseringar
Rensa alla

Värk under tidig graviditet?


Ämnesstartare

Idiotpod:

Om man vill ha ett friskt barn (ifall man nu ska ha) så får man lägga av med medicinen HELST.

Men ska man inte ha barn och är sjuk så bör man använda skydd.

Skadan är redan skedd isf, psykofarmaka skadar fostret från början.
Men är man frisk & kapabel att ta hand om barnet, så självklart kan behålla & föda ett sjukt barn.
Men TS är inget utav det., om det nu mot förmodan skulle vara så att hon klarar av en graviditet och inte fostret är så skadat att det avlider så är det ändå samhället som får ta hand om den, för att hon inte är kapabel att göra det.
Har sett så många ungar som har sjuka eller missbrukande föräldrar, som samhället får ta hand om.

isola:

utan dem som har en verklig sjukdom, som du antagligen tyvärr lider utav, borde tvångsstereliseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotpod:

Gör det bara o få det ur vägen. Är du gravid så är det abort(antar jag?) och är du inte gravid så ska du hem o knulla med skydd tycker jag. 😀

Ja, ja. [sad]

isola:

Klart det är SKA om man inte vill ha barn, och dessutom är sjuk

Man ska för att? Sen är det väl inte så farligt att bli gravid för min del. Man behöver väl ändå inte vara rädd för att få barn bara för att man inte vill ha barn.

Geigerzähler:

Hoppas på att du har gått för långt in i graviditeten också (man kan ha mens när man är gravid) så att du måste leva med dina misstag.

Omöjligt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Man behöver väl ändå inte vara rädd för att få barn bara för att man inte vill ha barn.

det där lät inte logiskt någonstans[confused]

Otroligt själviskt att vara psyksjuk och skaffa barn, som sen dumpas av på samhället.
Att förstöra ett oönskat barns liv genom att käka psykofarmaka under graviditeten samt ge den pajjade gener är bara rent ut sagt vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Otroligt själviskt att vara psyksjuk och skaffa barn, som sen dumpas av på samhället.
Att förstöra ett oönskat barns liv genom att käka psykofarmaka under graviditeten samt ge den pajjade gener är bara rent ut sagt vidrigt.

Jag ska göra abort. Och varför jag äter de mediciner jag gör är för att jag måste ha dem, det är inte själviskt. När du blir äldre kommer du förstå, kära du. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

jag gör är för att jag måste ha dem, det är inte själviskt. När du blir äldre kommer du förstå, kära du.

Lilla du, det är själviskt mot barnet skrev jag., hur kan man ens misstolka något sådant[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lilla du, det är själviskt mot barnet skrev jag., hur kan man ens misstolka något sådant

Nej, det är inte orättvist mot "barnet". Det här är en fråga om moral, eftersom inte barnet har några tankar eller känsel what so ever under tidig graviditet så spelar det inte någon roll över huvud taget. Även om de nu skulle ha känsel och tankar skulle det vara mer orättvist att föda barnet, just eftersom jag (precis som du skrev) inte var mogen att vara mamma. Det skulle lida så mycket mer, eftersom jag inte kan ta hand om det. Och eftersom jag behöver mina meds så kan jag inte fortsätta min graviditet.

I would like to see you shake this one off!


   
SvaraCitera

kindergarten:

Jag går på riktigt starka mediciner, och jag tror jag inte skulle må så bra om jag blev gravid.

kindergarten:

otroligt mycket sex, alla gånger utan något sorts skydd

Är du helt dum i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Är du helt dum i huvudet?

Läs det jag skrev till isola.


   
SvaraCitera

Men hur ska vi kunna veta? Gör ett graviditetstest, det är faktiskt inte så himla ansträngade att kissa på en pinne.
Vi kan omöjligt veta om du är gravid. Visst kan din värk och sena mens orsakas av en graviditet, men det kan även bero på annat, kanske rentav oro för att du är gravid.
Detta kan du bara få svar på om du gör ett test, eller vänta 9 månader för att se vad som händer. Välj själv vilket alternativ som passar dig.

För övrigt kanske det är dags att skaffa preventivmedel. Det finns ju massor av alternativ, och om du inte kan kombinera hormoner med de mediciner du tar så finns det ju hormonfria också (hm, det finns väl hormonfri spiral?), och dessutom kondom.

Du verkar se abort som ett alternativt preventivmedel, vilket jag faktiskt inte tycker att du ska.
Jag är på alla vis för abort, men det är otroligt korkat och onödigt att springa och göra abort bara för att du inte orkar skydda dig. Det tar tid och pengar och din kropp och psyke blir nog inte överlyckligt av det.

Kila nu iväg till apoteket och köp en plastpinne för 80 kr och spring sedan hem och kissa på den.


   
SvaraCitera

kindergarten:

Läs det jag skrev till isola.

Orkar inte läsa allt.
Det är dock antagligen av just egoism du tar medicinerna från början, så jag tycker att du visst är självisk mot barnet. Jag klandrar dig inte, jag har också lite psykiskt trassel, men just därför vet jag även att det är ett helvete vi ger oss själva.
Bryr mig dock inte så mycket, du sa ju att du skulle göra abort. Det är bra. Undrar bara hur någon kan vara så korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Detta kan du bara få svar på om du gör ett test, eller vänta 9 månader för att se vad som händer. Välj själv vilket alternativ som passar dig.

Sant, ville bara höra en uppfattning från någon annan.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt kanske det är dags att skaffa preventivmedel. Det finns ju massor av alternativ, och om du inte kan kombinera hormoner med de mediciner du tar så finns det ju hormonfria också (hm, det finns väl hormonfri spiral?), och dessutom kondom.

Jag har tagit p-piller.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du verkar se abort som ett alternativt preventivmedel, vilket jag faktiskt inte tycker att du ska.

Ja, jag vet. Jag kanske var en aning oförsiktig, eller är. Ska förändras omedelbart!

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kila nu iväg till apoteket och köp en plastpinne för 80 kr och spring sedan hem och kissa på den.

Planerat.

overdose delusion:

Orkar inte läsa allt.

[bigsmile]

overdose delusion:

Det är dock antagligen av just egoism du tar medicinerna från början, så jag tycker att du visst är självisk mot barnet. Jag klandrar dig inte, jag har också lite psykiskt trassel, men just därför vet jag även att det är ett helvete vi ger oss själva.

Du tror att det är egoism? Jag tror du inte kan säga något och få det att låta sant utan att ta reda på all fakta. Jag skrev till Isola att jag är tvungen att ta tabletterna, så även fast jag skulle sluta nu (precis när jag lagt märke till detta obehagliga fenomen) skulle det inte göra särskilt mycket. OCH även fast barnet skulle må bra skulle jag göra abort, just på grund av att jag inte är redo att bli mamma (inte heller intresserad samt motiverad).

Tycker du då att det är bättre att jag föder ett barn som förmodligen kommer få allvarliga och livslånga men på grund av min medicinska historia? Tycker du då att det är bättre att jag fostrar ungen när jag inte ens vill ha det, går i skola och har fysiska problem som gör att jag inte kan ta hand om det?

Jag kan till en viss gräns erkänna att det var dumt att ha sex utan skydd, men det är sånt som händer. Det kallas inte psykiskt trassel, det kallas lathet. Vilket jag där i mot skulle erkänna om du hade kommit med det argumentet istället för att anklaga mig för något du inte vet om.

Suck on that, snorunge! [smile]


   
SvaraCitera

kindergarten:

Tycker du då att det är bättre att jag föder ett barn som förmodligen kommer få allvarliga och livslånga men på grund av min medicinska historia? Tycker du då att det är bättre att jag fostrar ungen när jag inte ens vill ha det, går i skola och har fysiska problem som gör att jag inte kan ta hand om det?

Nej, jag har ju sagt att jag tycker att det är bra att du väljer abort. Det är dock inte ett alternativ till preventivmedel.

kindergarten:

Du tror att det är egoism? Jag tror du inte kan säga något och få det att låta sant utan att ta reda på all fakta. Jag skrev till Isola att jag är tvungen att ta tabletterna, så även fast jag skulle sluta nu (precis när jag lagt märke till detta obehagliga fenomen) skulle det inte göra särskilt mycket.

Det har inte blivit egoism mot barnet förrän nu, och inte på grund av barnet, men att det blev till att ta tabletter beror på egoism, om ingen gjorde dig gravt beroende av dem medan du var medvetslös eller liknande scenario.

Att jag kallar dig korkad beror enbart på att du hade "otroligt mycket sex" utan någon form av skydd. Aborter är jobbiga och ohälsosamma, så du bör undvika dem. Om inte för egen skull så för att det tar sjukhuspersonal från de som faktiskt behöver dem, inte bara till följd av lathet. Men jag förstår dig, jag har också varit i situationer då jag inte orkat bry mig om följderna. Be någon att slå dig i magen istället, dock.

Dina avslutande "catchphrases" är intressanta, mest för att jag inte förstår varför du använder dem. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Det har inte blivit egoism mot barnet förrän nu, och inte på grund av barnet, men att det blev till att ta tabletter beror på egoism, om ingen gjorde dig gravt beroende av dem medan du var medvetslös eller liknande scenario.

You don't make any sense.

Så du tror inte människor som MÅSTE ha denna medicin blir beroende av det också? Klart de blir beroende av det när de som jag har tagit det i två år, jag måste ta det hela mitt liv! Jag visste att om jag skulle bli gravid skulle varken jag eller fostret må bra av det, men som sagt. Lathet, inte egoism. Kanske en aning vårdslöst mot mig själv enligt egen uppfattning, men jag klagar inte.

overdose delusion:

Att jag kallar dig korkad beror enbart på att du hade "otroligt mycket sex" utan någon form av skydd. Aborter är jobbiga och ohälsosamma, så du bör undvika dem.

Haha, ja kanske en aning korkat, men det är inte om just det vi snackar om. Du ska att jag var EGOISTISK. Det är en fin linje mellan dem. Håll dig till ämnet raring.

overdose delusion:

Om inte för egen skull så för att det tar sjukhuspersonal från de som faktiskt behöver dem, inte bara till följd av lathet. Men jag förstår dig, jag har också varit i situationer då jag inte orkat bry mig om följderna. Be någon att slå dig i magen istället, dock.

Ja men då så, sånt händer, det kan vi båda hålla med om. Det är inte egoism (som du just sa). Haha, om du hade en aning om hur det går till. Det är ingen jävla kvinna i Sverige som INTE får göra abort i god tid. Om detta sker ska distriktets sjukcentral stämmas. Jävla idiot, haha!

overdose delusion:

Dina avslutande "catchphrases" är intressanta, mest för att jag inte förstår varför du använder dem.

Jag använder dem för att du visar själv ett tecken på egoism. Detta för att du inte accepterar andras åsikter. Som jag sa, det är en fråga om moral, och där får vi lov att tycka som vi vill. Anledningen till varför jag motargumenterar dig är för att du inte alls har några relevanta motargument. Jag frågade dig varför jag var egoistisk. För att jag inte vill behålla mitt barn? För att det är själviskt mot andra kvinnor som behöver abort?

Jag har redan erkänt att jag är lat, det kan jag hålla med om. Men egoism har inget med detta att göra.


   
SvaraCitera

kindergarten:

Haha, om du hade en aning om hur det går till. Det är ingen jävla kvinna i Sverige som INTE får göra abort i god tid. Om detta sker ska distriktets sjukcentral stämmas.

Det är jag väl medveten om, och jag sa inget som motsätter detta. Vad jag säger är att det är jävligt onödigt att ta upp tiden och ansträngningen om det bara beror på lathet att du behöver aborten. Förstår du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Det är jag väl medveten om, och jag sa inget som motsätter detta. Vad jag säger är att det är jävligt onödigt att ta upp tiden och ansträngningen om det bara beror på lathet att du behöver aborten. Förstår du?

Och därför är jag egoistisk? [bigcheers]


   
SvaraCitera