Aviseringar
Rensa alla

Värktabletter + alkohol?


Ämnesstartare

Hej!
Litet i-landsproblem här[blush]:
Imorse vaknade jag med världens huvudvärk och var tvungen att ta en alvedon vid halv 12. Men sedan kom jag på att jag ska på fest ikväll och fira valborg, och där hade jag tänkt dricka en cider eller så, inget mer. Vet att man inte ska blanda värktabletter med alkohol, men tror du det är farligt om jag dricker en cider, max 2, ikväll? [cute]


   
Citera
Åtta

Nej. Det är inte farligt.


   
SvaraCitera

Du dör ju inte, men det är ju knappast nyttigt.


   
SvaraCitera

Det är ingen fara alls.


   
SvaraCitera

Tänk på att du belastar din lever extra mycket i onödan om du kombinerar medicin med alkohol, så det är inget som är rekommenderat. Men i ditt fall tror jag inte det är farligt.


   
SvaraCitera

alvedon och alkohol är ej bra


   
SvaraCitera

Har väll gått så pass många timmar då...


   
SvaraCitera

näe, det borde inte vara någon fara
1 alvedon + liten mängd alkohol är inget problem

2 ipren och massa alkohol, både cider, vin, sprit och annat är dock inte så bra. kan sluta med ambulans!! heh..

mvh
erfaren huvudvärksfestare


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Har väll gått så pass många timmar då...

JOZFiN:

2 ipren och massa alkohol, både cider, vin, sprit och annat är dock inte så bra. kan sluta med ambulans!! heh..

har hört att ipren kan kombineras med alkohol?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ar hört att ipren kan kombineras med alkohol?

ah. har funkat med en, men tog 2 en gång (migrän!!) och sen gick på fest och drack massor. slutade med alkoholförgiftning [n]


   
SvaraCitera

JOZFiN:

slutade med alkoholförgiftning

kanske berodde mer på hur mkt du drack..?[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

anske berodde mer på hur mkt du drack..?[crazy]

aa kunde ha varit så. men det var ej kopiösa mängder [no-no] men det var mycket olika saker, höll mig ej till samma!


   
SvaraCitera

Alvedon + sprit är inte bra då båda tär på levern.


   
SvaraCitera

JOZFiN:

men det var mycket olika saker, höll mig ej till samma!

tror kroppen skiter i det, den bryr sig bara om hur mkt alkohol(=gift) den får i sig


   
SvaraCitera

JOZFiN:

ah. har funkat med en, men tog 2 en gång (migrän!!) och sen gick på fest och drack massor. slutade med alkoholförgiftning

Det är ju bara en fjortismyt att värktabletter förstärker fyllan... [zzz]

Jag har levt på flera gram alvedon, sumatriptan och diklofenac i perioder när jag har haft mycket migrän och värk, har kunnat dricka utan problem. Men det är ju INTE bra för levern, men när man tar normaldos så ska det inte vara någon fara.


   
SvaraCitera