Aviseringar
Rensa alla

Världens snyggaste fotbollsmål


Ämnesstartare

Förra året meckade jag ihop en lista med De fem snyggaste NHL-målen: http://ungdomar.se/text.php?text=787

Det vore väl trevligt att göra något liknande med fotbollsmål.

Och den listan tycker jag att vi bygger tillsammans.

Klistra alltså in en youtubevideo med ett apsnyggt fotbollsmål och skriv en liten beskrivning om vem det är som gör målet (samt lite annan kuriosa). Sedan tar vi de bästa bidragen och publicerar som text på startsidan.


   
Citera

Jag gjorde ett skitsnyggt mål på gympan i 3an [cool] (kan förövrigt inte spela fotboll och det jag gjorde var i ren panik men blev ascoolt enligt typ alla som var med)


   
SvaraCitera

Det är svårt att ranka de fem snyggaste, det har gjorts så många mål som är helt fantastiska


   
SvaraCitera

Messis mål när han börjar dribbla och finta från halva plan eller ett liknande mål zlatan gjorde när han spelade i Ajax. Sedan är målet mot Italien jävligt snyggt. eller målet mot Bologna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Det är svårt att ranka de fem snyggaste, det har gjorts så många mål som är helt fantastiska

Ja vi kan ju bara samla ihop lite mål så kan vi dela upp dem sen. Exempelvis de fem snyggaste målen i Premier League, och så vidare.


   
SvaraCitera

Massor med snygga mål Här är en länk med en hel del schyssta baljor från de stora ligona

Här


   
SvaraCitera

Zidane i sitt esse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Massor med snygga mål Här är en länk med en hel del schyssta baljor från de stora ligona

Ja några var riktigt salivframkallande. Det vi behöver är dock ett mål per film.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Så oväntat och så klockren träff!


   
SvaraCitera

En liten Zlatan collection passar på alla listor över de snyggast målen i historien.

Nr 7 Ungern - Sverige

Som kommentatorerna säger: Det är bara han som kan göra något sådant.

Nr 6 Inter - Bologna

Han är stor, han är stark. Ingen flyttar på honom där han bara står och styr in bollen.

Nr 5 Inter - Sampdoria

Teknik och styrka! Han håller på att bli av med bollen men ändå sitter den som klistrad intill foten i vändningen och vips så är tre försvarare på läktaren.

Nr 4 Inter - CSKA Moskva

Tekniken, styrkan och storleken är tidigare mål bevis på. Här kommer hans ruskigt bra skott med också!

Nr 3 Sverige - Grekland

Ett till bevis på att hans skott håller hög klass. Sträckt vrist i krysset!

Nr 2 Sverige - Italien

Den otroliga finessen han besitter visas här. Lyssna bara på Lasse Granqvist!

Nr 1 Ajax - NEC

Zlatan tar emot bollen mitt på offensiv planhalva. 8 vändningar och 6 bortvillade försvarare senare rullas bollen in i öppet mål! Ett av de snyggaste målen som någonsin gjorts!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

abcåäö:

Så oväntat och så klockren träff!

Ja jäklar. Kul med ett mål från inomhusfotboll. Har du någon info om matchen?

abcåäö:

Zlatan

Grymt! Vi kanske kan köra det där som en egen artikel. Är det ok om jag skriver till lite text, hänvisar till dig och lägger upp om någon vecka?


   
SvaraCitera

Zidane imponerar:


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Ja jäklar. Kul med ett mål från inomhusfotboll. Har du någon info om matchen?

jag är inte säker, men jag har hört att målet blev bortdömt för att man typ inte får göra mål innanför straffområdet. fast det verkar som om det blev godkänt. det där var bara vad jag har hört
kommer med några favoriter imorgon 😉


   
SvaraCitera

Bowser:

Zidane imponerar:

För att inte tala om kommentatorerna [bigsmile]


   
SvaraCitera