Aviseringar
Rensa alla

Världens största fartyg kommer till Göteborg...


Ämnesstartare

Världens största fartyg kommer till Göteborg till jul. Fartyget är ett containerfartyg och är 396 meter långt och staplar man alla containrarna på varandra så blir det ett 5 mil (50.000 meter) högt torn.

Läs mer på: Dagens Industri - Världens största fartyg i Sverige

Man kan ju fundera över vilka miljökatastrofer ett haveri skulle skapa?

Hitta inlägget på Flashback.

Är själv intresserad av båtar eftersom jag har en liten utombordare. Glad

mayafartyg.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är det lastat med? 

Inb4 ngn svarar "flyktingar" Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Vad är det lastat med?

Det framgår inte av artikeln och eftersom det troligen inte är lastat ännu så vet väl inte rederiet det heller antar jag.


   
SvaraCitera

S3ON:
Vad är det lastat med? 

Inb4 ngn svarar "flyktingar" Trött

Islamister å apelsiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk om någon islamist, IS exempelvis, bestämmer sig för att placera en rejäl bomb i en av containrarna och bomben smäller av när skutan är på väg ut från Göteborg? Börjar då oljetankarna läcka så blir det troligen världens största oljekatastrof... näst efter den som drabbade Mexikanska Golfen och BP för några år sedan. 

Usch... jag vill inte tänka tanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:
Tänk om någon islamist, IS exempelvis, bestämmer sig för att placera en rejäl bomb i en av containrarna och bomben smäller av när skutan är på väg ut från Göteborg? Börjar då oljetankarna läcka så blir det troligen världens största oljekatastrof... näst efter den som drabbade Mexikanska Golfen och BP för några år sedan. 

Usch... jag vill inte tänka tanken.

tänk om nån från IS läser ditt inlägg och inspireras?  då är allt ditt felFörvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant, vill också veta vad det är lastat med. Mycket olika möjligtvis? Eller brukar det vara allt samma?
Du valde en ganska så fjuttig bild 😀

big-ship_1527657i.jpg
https://static.ungdomar.se/users/207356/forum/mayafartyg.jp g" style="width:502px" alt="mayafartyg.jpg" />
original_big.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie

big-ship_1527657i.jpg

Den där är ju enormt! Hur man man ens styra runen sån grej, fattar inte..


   
SvaraCitera