Aviseringar
Rensa alla

Världens vackraste och världens fulaste språk?


Världens finaste språk är tyska, världens fulaste språk finns nånstans i Asien, mer exakt är väl typ arabiska, khmeriska, laosiska och några indiska språk låter förjävligt fult. Jag har svårt att välja något av dessa språk då jag tycker att samtliga av dessa språk låter som riktigt fula språk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papaver: Har du något exempel på att finska låter roligt? Håller med att danska låter roligt XD

Inget specifikt egentligen, bara rent allmänt, ungerska likaså. Fast iofs finns det ju saker på finska som jag kan tycka är extra roligt läsmässigt om det innehåller massa dubbletter av bokstäver xD

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker personligt att arabiska inte låter särskilt fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apropå de där med att språk är roliga xD
Screenshot_20201101_061610.jpg

Hjärta


   
SvaraCitera

tycker att italienska låter väldigt fint


   
SvaraCitera

Storchen84:
Apropå de där med att språk är roliga xD
Screenshot_20201101_061610.jpg

Hjärta

Snygg meme.

Det som är bra med tyska är att man alltid böjer jag är, du är, vi är osv alltid enligt samma regel dvs ich bin, du bist, wir sind osv. Eftersom att jag inte kan franska förutom några enstaka ord och i bästa fall en mening såsom Jeu jchamapel Me***ior. (försöker vara lite anonym). Som du ser, min franska, om man kan kalla det franska, är bissart dålig.
Men visst är det trevligt att som med svenska och engelska ha är och the som böjningar, väldigt enkelt.


   
SvaraCitera

Jag kan japanska bättre än svenska så säger självklart japanska och ändå har jag svårt för b och j ljud. Lärde mig nyligen av en sånglärare som hörde att vi med vår diagnos hade just svårt med vissa ord och andetag. Vet inte ens om vår läkare vet om de. Hade talpedagog innan men det var inte riktigt vår läkare. Älskar och prata japanska, lite kinesiska. Det fulaste av alla är thailändska, osäker om det är det nu eller taiwan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hälsningar till alla forumdeltagare! Det kanske är olämpligt, men jag skulle vilja prata om investeringar? Har någon hört talas om den? Har du någonsin provat det? Hur går det? Det är bara det att jag själv nyligen har börjat fördjupa mig i ämnet aktiehandel och skulle vilja veta vad du tycker? Själv fann jag RoboMarkets handelsplattform  https://www.robomarkets.com/se/forex-trading/assets/stocks/ . Kanske har du hört något om den och kan rekommendera något annat, men personligen gillar jag den än så länge. Och diagrammen och verktygen fungerar utmärkt. Vad tycker du?


   
SvaraCitera

Finast : franska
Fulast: arabiska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmao tänker på danska när jag tänker världens fulaste språk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hälsningar till alla forumdeltagare! Det kanske är olämpligt, men jag skulle vilja prata om investeringar? Har någon hört talas om den? Har du någonsin provat det? Hur går det? Det är bara det att jag själv nyligen har börjat fördjupa mig i ämnet aktiehandel och skulle vilja veta vad du tycker? Själv fann jag RoboMarkets handelsplattform  https://www.robomarkets.com/se/forex-trading/assets/stocks/ . Kanske har du hört något om den och kan rekommendera något annat, men personligen gillar jag den än så länge. Och diagrammen och verktygen fungerar utmärkt. Vad tycker du?


   
SvaraCitera
L Y S

Finast, skånska dialekten av det svenska språket. Fulast, kanske nederländska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Finast, skånska dialekten av det svenska språket. Fulast, kanske nederländska?

that's what i just said right. 😛


   
SvaraCitera

Språken som inuiter använder sig av är magiskt vackra: Yupik, Iñupiatun, Inuktitut, Kalaallisut. Det som jag gillar mest med språken är att de är helt ologiskt för en som inte kan språken, dee låter bara som en massa påhittade ord och det är ändå vackert.
Ryska är förbaskat vackert när man kollar bortom alla stereotyper.
Spanska är även det väldigt fint..

Jag lyssnar på typ allt och det finns inget riktigt fult språk, bara fula låtar. Det finns alltid någon sångare som kan sjunga på sitt moderspråk så att en annan blir hypnotiserad.


   
SvaraCitera

L Y S: Finast, skånska dialekten av det svenska språket.

lol. KOM IGEN PÅGAR IN I BASTUN! 

Finaste; Svenska - norrländsk dialekt. 

Fulaste; Somaliska. 


   
SvaraCitera