Aviseringar
Rensa alla

Världens vackraste tjej!


Ämnesstartare

Hej ungdomar!

Stundtals märker jag att det kommer upp en och annan kärleks-tråd här på ungdomar. De brukar vara mer eller mindre omtyckta, men jag vill i alla fall göra ett försök.

Här har ni er obligatoriska background story:

Igår (i skrivande stund) var jag på väg på en hemmafest. På väg till festen, närmare bestämt vid bussterminalen så såg jag en otroligt vacker tjej (man kan säga snygg, sexig, het, men ingen av de orden förklarar hur vacker hon verkligen är). Våra blickar möttes men lika snabbt gick vi förbi varandra. Man såg ändå att hon kollade på mig med den blicken som man gör när man tycker att någon ser bra ut eller är intresserad (jag är absolut inte en självgod person i vanliga fall, men jag fick den uppfattningen i alla fall).

........ (snabbspolning)

Väl framme vid festen så måste jag medge att jag inte var särskilt taggad, trots att det var rätt gott drag. Lite senare ringde det på dörrklockan. Kan ni gissa vem det var? Jo. Det var tamejfan bruden från terminalen. Gissa vem som blev glad ^^.
Hur som helst, jag var lite avvaktande till en början, men efter hand så började vi faktiskt snacka efter initiativ av moi. Det ena ledde till det andra och vi började strula, smeka, tafsa. Mer än så blev det inte tyvärr då personen som höll i festens föräldrar kom hem och körde hem alla då någon granne hade golat.

Efter en lyckad kväll, i mina ögon åtminstone, blev det att jag tog hennes nummer, fick en puss och gav mig av hemåt.

.................

Nu sitter jag här och är konfunderad över hurvida jag ska ringa, smsa eller be om hennes msn. Vad borde jag göra? Oavsett vilket "medium" jag väljer för att ta kontakt med henne så undrar jag också vad jag borde säga? Någon klockren catch-phrase som jag borde använda som inte är allt för klyschig? Vad vet jag 😛

Jag är oerhört tacksam för svar, och jag kommer med uppdatering om hur det går, om det finns intresse för detta.

Tack på förhand,

Med vänliga hälsningar,

Petrelli


   
Citera

Ta hennes msn och börja prata, inte om ngt speciellt, utan var bara som vanligt.


   
SvaraCitera

smsa henne imorn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ta hennes msn och börja prata, inte om ngt speciellt, utan var bara som vanligt.

Det är ju iof ett alternativ, men kan inte det döda "passionen" (om det nu finns någon)? Jag menar, det är väl lätt hänt att man bara blir "en på kontaktlistan" liksom, om du förstår vad jag menar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

smsa henne imorn!

Ok. Men varför vänta en dag? Något särskilt du tänker på? Det är lördag idag, känns lite som en ursäkt att kanske ses. Eller så har man lite mer att snacka om. Nu spekulerar jag bara men, du får jättegärna utveckla till resonemang! 🙂


   
SvaraCitera

Petrelli:

Det är ju iof ett alternativ, men kan inte det döda "passionen" (om det nu finns någon)? Jag menar, det är väl lätt hänt att man bara blir "en på kontaktlistan" liksom, om du förstår vad jag menar.

Du kan väl fortfarande ge hints om att du gillar henne, fastän ni pratar vanligt? Det enda jag menade var att det inte får bli konstalt, för då lär det inte hålla länge, om alls.


   
SvaraCitera

Petrelli:

du får jättegärna utveckla till resonemang

hmm. om jag var hon och gillade dej osv skulle jag såklart gå runt hela dagen idag och vänta på att du skulle höra av dej, sen kanske bli lite sur/ledsen för att du inte gjorde det. men då skulle jag ju istället bli skitglad imorn när du hade skickat ett sms [y]
fast nu vet ju inte jag hur hon funkar.


   
SvaraCitera

Ring människan.


   
SvaraCitera

Petrelli:

kan inte det döda "passionen" (om det nu finns någon)? Jag menar, det är väl lätt hänt att man bara blir "en på kontaktlistan" liksom, om du förstår vad jag menar.

JAG FÖRSTÅR PRECIS VAD DU MENAR MED DE DÄR.
Det dödar faktiskt passionen....
även om man har varandra på listan och inte snackar ofta, så e de nog just tillgängligheten - att ta förgivet, som e boven i dramat.
Iaf för mig och en viss kille.

JAG SKA FAKTISKT BLOCKA HONOM 1 MÅNAD för att sen blocka upp o fråga om vi kan ses typ... eller innan men han ska iaf va blockad ett par veckor så han "känner att jag försvunnit" kanske. Även om de bara e jag som initierar till samtal 🙁

men hur som haver. TA KONTAKT! Palla med jävla 3-dagarsregeln och shit hit och dit. Hitta på något kul ikväll!
Bjud med henne på något nice, discobowling, bio, middag, GRÖNAN?
Du fixar de här, låter som ni e som gjorda för varandra [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Du kan väl fortfarande ge hints om att du gillar henne, fastän ni pratar vanligt? Det enda jag menade var att det inte får bli konstalt, för då lär det inte hålla länge, om alls.

Då förstår jag vad du menar. Jag ska överväga det, men till en början tror jag att det får bli mobilkontakt om inte hon vill annat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hej igen. Jag har smsat med henne idag. Hon var tydligen ute på sitt land med föräldrarna. Vi växlade flertalet sms och till slut frågade jag om hon hade några planer för kommande helg. Då fick jag svaret "Jag vet inte, ska nog på fest hos en kompis typ får se".

Hur i helvete ska jag tolka det!? Blir galen. Hjälp mig snälla, hur ska jag kontra?

Herregud, hur fan kan jag bli så upprörd/känslosam för en människa som jag inte känner!? Inte likt mig. Känner mig sjukt patetisk...............


   
SvaraCitera
elinc

Du skulle helt klart ringt enligt mig. Inte göra det så jävla komplicerat. utan bara ringa och höra av dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Du skulle helt klart ringt enligt mig. Inte göra det så jävla komplicerat. utan bara ringa och höra av dig..

Okej, men det är bara det att jag har lite svårt att tro att hon skulle vilja träffa lära känna mig mer p.g.a. ett telefonsamtal? Men allt är ju värt ett försök, eller menar du att det är försent?


   
SvaraCitera

Ring! Hälsa, fråga om hon vill göra något. Ej svårare [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringa hade varit coolt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planerar att ringa imorgon eftermiddag (d.v.s. idag om man vill vara PK). Hur som helst, det optimala hade ju varit att träffas. Kan dock inte imorgon så i helgen kanske? Ska jag hålla samtalet kort och koncist och kanske t.o.m. be henne ringa upp mig dagen efter?

Vad ska jag göra om hon inte svarar, ska jag skita i det och gå och dränka mig eller ska jag skicka ett sms innan jag ringer?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag ringde idag som bestämt! Tyvärr blev inte samtalet så långt som jag hoppats då hon tydligen var på akuten med någon kompis, hon sa snabbt att hennes kompis kompis ramlat på ett studentflak och svimmat. :S. Hon lät i alla falll glad den korta stund jag snackade med henne. Jag sa "ring mig senare" och fick svaret "jag har verkligen inga pengar på mobilen, men skicka din facebook i sms", vilket jag nu gjort. Addar hon mig antar jag att det är ett rätt gott tecken?

P.S. Vad tycker ni om facebook? Tar det kål på "passionen", eller går det att utnyttja det till min egen fördel? Hur ska jag kunna tajma de tillfällena hon är online utan att verka för low-life/stalker? Bör jag behålla mobilkontakt? SMS?

Hur som helst tänkte jag i alla fall avvakta lite och låta henne göra nästa move, d.v.s. förhoppningsvis att hon addar mig på face.

D.S.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu har det gått 1 dag sedan jag ringde henne och smsade min facebook. Hur ska jag tolka detta? Avvakta? Jag kan ju inte avvakta hur länge som helst, men skulle jag ringa igen känns det som jag skickar desp-vibbar. Vad anser ni vara det rätta att göra i den här kniviga situationen?

Här har ni chansen att påverka UNGDOMAR, vakna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör exakt det du tänker på att göra, varför vänta.. facebook är enligt mig hemskt. Varför inte bara fråga henne om hon inte är sugen på att göra något i helgen , vad som helst. Jag är lite som du, mycket tankar och lite handling. Men vad säger du, vi båda gör exakt vad vi tänker och får någon handling på våra problem.

Enligt mig inte så farliga desp vibbar och ringa igen? Eftersom hon inte hört av sig och du undrar vad hon ska göra nu till helgen så varför inte ringa igen o testa?. Gör bara inget förhastat, ska inte få dig att göra något du inte vill eller som du kommer ångra. Men jag kör allt imorgon, går inte det så får det bli ett 10 i 3 ragg till helgen ist. Kommer med rapport 🙂


   
SvaraCitera