Aviseringar
Rensa alla

Världssmärta?


Ämnesstartare

Homunculi:

En gång när jag var liten så blev jag jätteledsen över ett bråk i en serietidning.

Nu är jag rätt så känslokall gentemot det mesta.

haha okej:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var liten så var jag lika, fast inte lika extremt, när jag såg nån vad ledsen börja jag också grina, 4-5-6 år


   
SvaraCitera

Bli moderat. Det behövs människor som dig i det partiet. [love]


   
SvaraCitera

Medlidandet försvinner med åldern, du blir nog oxå härdad tills du blir vuxen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filuran:

Medlidandet försvinner med åldern, du blir nog oxå härdad tills du blir vuxen.

Vet inte om jag håller riktigt med men....
Som en person som också är sådär extremt känslig och empatisk, så kan jag ju säga att det funkar i motsatt riktning också. Alltså, jag är väldigt känslig inför mänsklighetens grymhet också, vilket så småningom har tagit överhanden för mig.
Numera när jag av naturlig instinkt tycker synd om någon så tänker jag bara att "skitsamma, människor är onda och han/hon förtjänar säkert att må dåligt ändå".
Bitterhet kan man väl kalla det. Jag har väl själv blivit illa behandlad av människor tillräckligt många ggr för att förlora sympatin för dom.


   
SvaraCitera
Åtta

Äsch. Sluta fjanta dig. Bli bitter och cynisk så ska det nog lösa sig. [smile]


   
SvaraCitera

Här kommer alla känslorna på en o samma gång
(ofta ja sitter o lyssnar på den nu oxå, hah)


   
SvaraCitera

Om jag har räknat rätt så dör det ungefär nio pers varje sekund. Hur många av dem som är barn vetefan, men jag är rätt säker på att ett litet barn eller två (kanske ännu fler) svälter ihjäl nere i Afrika medans du läser det här.

Ha det bra.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Åh, det är något speciellt med ensamma människor som äter typ godis eller glass. Det känns i hjärtat på något sätt och man vill bara krama om dom.

Det är sant, på något sätt blir det så hemskt! fast jag vill inte krama dem, jag blir typ arg.. arg för att de gör mig ledsen när jag inte vill vara det och så känner jag nästan avsky.. och helt utan att jag har rätt till att göra det egentligen, för den ensamma lilla gubben har inte ens gjort mig något, men jag hatar honom för att han gör mig ledsen 🙁


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera