Aviseringar
Rensa alla

Värnplikten.


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Jag som själv jobbar inom Försvarsmakten är intresserad hur många som finner ett intresse att genomföra värnplikten/Grundläggande Militär Utbildning.

Skriv gärna varför ni vill/inte vill! 


   
Citera

Om jag ska dö eller mörda så är det enligt egen vilja och tycke 


   
SvaraCitera

Om jag slipper sova i ett tält i Kiruna i 50 minus grader så visst, varför inte. Fast jag vill nog ändå spendera den tiden till annat så jag tror inte att jag är intresserad.


   
SvaraCitera

kanske om man slipper springa fälttest


   
SvaraCitera

"Efter universitetet"


   
SvaraCitera

Hade sån jävla ångest inför beskedet om jag skulle mönstra eller inte. Blev så lättad när jag inte skulle behöva göra det ay


   
SvaraCitera

Nej, jag skulle inte vilja genomföra värnplikten, jag har ingen lust med det, om jag skulle göra det skulle jag vara extremt negativ och oentusiastisk. Jag tror jag skulle kunna spendera den tiden bättre.


   
SvaraCitera

Asså shit alla bara klagar vill ni inte veta hur man överlever? Vill ni inte ha bra träning? Vill ni inte kunna försvara sverige? + ni får skjuta med ak5 och kasta granater vem vill inte det xd jag ska bli soldat iaf inte konstigt att svenskar blir kallade fega btw pallar inte ens göra gmu 


   
SvaraCitera

Loco99: ni får skjuta med ak5

Men jag vill skjuta med en ar15


   
SvaraCitera

PWr:

Men jag vill skjuta med en ar15

Och jag vill skjuta med ak47 men man kan inte alltid få allt man vill va glad att du ens får skjuta


   
SvaraCitera

PWr: ar15

PWr: ak47

WbFjJHt.jpg

Med lite flyt så kan man få skjuta bägge 2 på samma dag Cool


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

WbFjJHt.jpg

Med lite flyt så kan man få skjuta bägge 2 på samma dag Cool

Lyxigt lyxigt! Vilken föredrar du? 


   
SvaraCitera

Bör vara som det var tidigare!


   
SvaraCitera

PWr:

Lyxigt lyxigt! Vilken föredrar du? 

AKMn imponerade och överraskade mest. inte skjutit tillräckligt för å göra nån djupare analys än så direkt


   
SvaraCitera

Hade egentligen kunnat tänka mig GMU mot hemvärnet och tror att det skulle vara väldigt givande, men det känns jobbigt med ett halvårs avbrott från vänner, flickvän och allt annat.

Men som tur är så har man nog för dålig syn för att bli antagen ändå, så behöver inte fundera på sånt


   
SvaraCitera