Aviseringar
Rensa alla

Värsta Julen för många!


Källa: Min blogg på nattstad, länk finns på presentation

Första gången jag gjort en polisanmälningen och det handlar om skadegörelse på en av våra bilar. Under julafton natten hade någon jävel sparkat i sönder båda backspeglarna på vår Volvo V70, något som vi märkte idag kl 11. (Bild nedanför)

Snövädret har gjort att många i Sverige under julperioden haft svårt att komma hem och ta sig till sina nära. SJ har bland annat fått skarp kritik pga. brister i tågnätet och sina ständigt försenade tåg. Trafikverket har haft ett stort besvär med att röja undan små vägar och de större vägarna i landet vilket gjort att bilister som hade långa sträckor fick ett rent helvete när de skulle ta sig fram.

Runt om i Europa blev julfirandet på flygplatser, flera inställda flyg gjorde att flygresenärer fick övernatta på flygplatserna och sorgligt är det när de inte får komma hem för att fira jul. Läste i tidningen att flygplatser hyrde in tomtar och delade ut presenter för att få barnen på humör. Schysst gjort…

Men alltså fyy fan, vilka miljard förluster flera stora företag har gjort. ”Hela flygindustrin” kraschade ju helt, samtidigt är det kris i ekonomin så detta har blivit en svart månad för de involverade parterna.

Hoppas de som haft en dålig jul får ett bra nyår!


   
Citera

WilliamAlexander:

Källa: Min blogg på nattstad, länk finns på presentation

[zzz]

du tycker inte fattiga människor som inte har råd med jul har det värre på julafton?


   
SvaraCitera

Ja, så kan det gå. Riktigt jobbigt.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

du tycker inte fattiga människor som inte har råd med jul har det värre på julafton?

alternativt sånna som inte har någon att vara med på julafton?


   
SvaraCitera

är du ca 100% dum i huvudet


   
SvaraCitera

min kompis granne är en mördare som suttit påpsyket 14 år, han va ensam på julafton, tyckte synd om honom fast jag är lite rädd [sad]


   
SvaraCitera

Ja sanerligen är det riktigt illa att folk inte kan eller vill ta hand om sig själva


   
SvaraCitera

jag har varit sjuk på massa julaftonar och förstört hela dagen för min familj för vi hade planerat att åka till släktingar å så...
legat hemma och spytt istället..
Jul är ändå inte så speciellt, förstår inte varför vi firar den längre, jag menar den blev juh orginellt skapad för att fira solen så att den skulle komma tillbaka, den syns ju så lite på vintern... men nu vet vi att jorden åker runt solen inte tvärt om.


   
SvaraCitera

WilliamAlexander:

en av våra bilar

oj men stackars er

JoElite:

legat hemma och spytt istället..

ja seru, hade du trott på gud när du firat hade det inte hänt dig!!


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

du tycker inte fattiga människor som inte har råd med jul har det värre på julafton?

Precis, orka klaga på i-lands problem

Den allmäna girigheten är så stor att jag hoppas att några går i konkurs. Speciellt SJ. Gå i konkurs, lägg ner eller bli bättre.[zzz]

WilliamAlexander:

skadegörelse på en av våra bilar

/care[zzz] Har haft inbrott i min bil 2 ggr, palla anmäla pga: inget stals
Har 0 medlidande pga: mer än en bil. Inte direkt så att ni inte har råd med det...

Och ang. inbrotten i min... första gången kostade det 200 kr o få rutan bytt... OoOoOOoOOOooOOoO

Andra gången: Nån körde in en skruvmejsel i låset o låste upp (tog över 6 år för nån o göra det), men /care - sånt får man räkna med om man har en gammal bil. Dessutom funkar låset fortfarande[zzz]

Btw, röstar denna som årets mest meningslösa tråd 2010[zzz]


   
SvaraCitera

honolulu:

a seru, hade du trott på gud när du firat hade det inte hänt dig!!

Haha, ah fan vilket as han e, från och med nu tror jag på han, men jag tänker fan inte följa efter han, han e fett kaxig!!


   
SvaraCitera

WilliamAlexander:

Källa: Min blogg på nattstad, länk finns på presentation

internet:

är du ca 100% dum i huvudet

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Storchen84:

Btw, röstar denna som årets mest meningslösa tråd 2010[zzz]

äru säker??han har ändå gjort minst 1 till tråd som tävlar om den titeln!! hård konkurrens!!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

äru säker??

Helt säker pga: pallar inte kolla.

WilliamAlexander:

länk finns på presentation

Btw, borde inte det räknas som reklam?


   
SvaraCitera

Att fastna på en flygplats, en tågstation eller få en jävla bil lite förstörd är väl inget emot det lidanade som julen innebär för många som inte har en fungerande familj, ekonomi eller social miljö.


   
SvaraCitera

honolulu:

ja seru, hade du trott på gud när du firat hade det inte hänt dig!!

[bigsmile]

[chocked]


   
SvaraCitera