Aviseringar
Rensa alla

Värt att köpa mjällpryl på apoteket och sen dyrt shampo?


Ämnesstartare

Har mjäll och H S (Head and Shoulders) funkar knappt alls. Kliar och är mjälligt fast jag duschat samma dag. Är det värt det att köpa nåt mot mjäll på apoteket, använda tills mjällen försvinner sen nåt dyrt shampo (t.e.x Tresemme) ?


   
Citera
Ämnesstartare

Klart att det är värt att behandla sin mjäll [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh.

Ja... omg.

Köp schampot för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Head & Shoulders är inget bra shampo. Apoteket har mycket bättre, ta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klart att det är värt att behandla sin mjäll [tard]

Ja min moder tycker i alla fall att det är totalt inte värt det att köpa nåt grejs på apoteket. Hon säger "varför ska du använda nåt grejs 2 gånger i veckan tills det försvinner sen använda vanligt? blir ju mycket dyrare!" får alltså köpa det själv så därför jag undrar om det är värt att lägga ut 200spänn på hårgrejs x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

oder tycker i alla fall att det är totalt inte värt det att köpa nåt grejs på apoteket. Hon säger "varför ska du använda nåt grejs 2 gånger i veckan tills det försvinner sen använda vanligt? blir ju m

Det kommer antagligen komma tillbaka om du slutar använda det, så fortsätt med det sen du köpt det.
För ja, du ska köpa det. Fattar inte hur man skulle vilja gå runt med mjäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det kommer antagligen komma tillbaka om du slutar använda det, så fortsätt med det sen du köpt det.
För ja, du ska köpa det. Fattar inte hur man skulle vilja gå runt med mjäll.

Ja men liksom en sån tub grej kan ju hålla ett tag. Man ska ju använda det 2ggr i veckan i 2veckor typ sen vid behov. Bra fråga... Har gjort det hela livet och eh [tard]


   
SvaraCitera

Fråga en ekologisk frisör. Det hjälper antagligen 345749 gånger mer om du slutar ha en massa plaster och silikoner i håret [rolleyes] (nu kom jag på att jag ska till min ekofrisör på torsdag. Kan fråga henne om det då jag själv har lite mjäll, kan berätta för dig sen vad hon sa!)
Mitt hår har blivit mycket mindre fett sen jag började använda eko-schampo t.ex.
fett värt[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

crescendo:

ekologisk

är du sån där jävla tant som är rädd för aspartan och sånt?
Känner en killes morsa som är sån och hon har örttandkräm för typ hur mycke som helst. Luktar satan och funkar inte alls [tired] hata ekologiskt


   
SvaraCitera

Siggeeh:

aspartan

Apartam är ett sötningsmedel. Nog inte det du menar.


   
SvaraCitera

Siggeeh:

hata ekologiskt

vet du ens vad ekologiskt är gosse lilla?


   
SvaraCitera

Siggeeh:

jävla tant

var du inte en jävla gubbe som nyss bad om hjälp med dina mjäll? och försökte jag inte hjälpa dig? jag sa vad som funkade för mig och gav dig ett val att testa... men du verkar ju inte vilja bli av med dina problem.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Siggeeh:

dyrt shampo

Siggeeh:

Tresemme

Är ju knappast dyrt? Flaskan är ju gigantisk i jämförelse med priset [tard]


   
SvaraCitera

Tycker att det låter som om du dessutom har sjukt torr hårbotten. Då kommer det förmodligen inte göra någon större nytta om du bara använder schampo som torkar ut hårbotten och får den att flagna osv.

Köpt nåt återfuktande osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du bara mjäll eller har du några andra symtom?


   
SvaraCitera