Aviseringar
Rensa alla

värt att läsa gymnasiet på distans?


Ämnesstartare

(vet att det finns tråd om just att läsa gymnasiet på distans, men det jag frågar efter är hur jag ska göra)

funderar stark på att läsa gymnasiet på distans, alltså korrespondsgymnasiet i torsås. skulle passa mig rätt bra, då jag är enormt skoltrött och diverse andra anledningar. iallafall, ett minus med det är att jag då inte behöver flytta - och jag vill flytta. men det känns inte nödvändigt att flytta när jag inte ens behöver läsa gymnasiet på annan ort utan då läser det hemma?

men jag trivs då inte i den här lilla hålan jag bor i och att bo här i några år till orkar jag inte. hur tycker ni att jag ska göra? söka en annan linje (funderar på en med mycket praktik), och då få flytta, som jag verkligen vill, och samtidigt riskera att jag får mycket frånvaro (varför skulle det bli bätte för att jag flyttat, liksom). eller att läsa gymnasiet hemma, här?

vad tycker ni? har grubblat på det här ett tag. [n]

och om någon undrar så går jag inte i nian, läser upp betygen det här året pga frånvaro osv.


   
Citera
Ämnesstartare

egentligen var UM inte riktigt det stället jag ville fråga det här på men, sista utvägen så att säga. på andra forum svarar ju inte folk speciellt fort. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

men jag trivs då inte i den här lilla hålan

Hört att örebro har några bra gymnasium, typ john bauer och tullängskolan. beroende på vad du vill läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Hört att örebro har några bra gymnasium, typ john bauer och tullängskolan. beroende på vad du vill läsa.

kan man läsa på distans där? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

kan man läsa på distans där?

Nej, därför ska du flytta dit.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Nej, därför ska du flytta dit.[cute]

men har väldigt svårt för att gå i skolan, alltså. just därför jag funderade på distans.


   
SvaraCitera

Jag tycker att studenthem låter askasst iallafall.

När man går i gymnasiet så är man väldigt mycket i skolan ändå, och då är man glad att man bor relativt nära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träjtor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

men har väldigt svårt för att gå i skolan, alltså. just därför jag funderade på distans.

ja, men om du flyttar till örebro, och sedan läser något gymnasium i typ sthlm på distans, så uppfyller du alla dina mål. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen råkar jag bo i örebro[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Träjtor.

?

Sagitta:

När man går i gymnasiet så är man väldigt mycket i skolan ändå, och då är man glad att man bor relativt nära.

jo, precis, men jag har svårt för att gå i skolan. [sad] för att ta mig dit, och stanna kvar.

ankzor:

men om du flyttar till örebro, och sedan läser något gymnasium i typ sthlm på distans, så uppfyller du alla dina mål

men får man ens bidrag om man flyttar till ett ställe och inte tänkt att plugga där, om man tänkt bo i studentlägenhet liksom? vet inte hur det där funkar. 🙁

ankzor:

sen råkar jag bo i örebro

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

men får man ens bidrag om man flyttar till ett ställe och inte tänkt att plugga där, om man tänkt bo i studentlägenhet liksom? vet inte hur det där funkar. 🙁

Du kaun bo hos mig[blush] Fast sen kan du jobba på typ ICA eller någe, så att du får lite pengar, sen lär du väl få lite pengar utav staten sen kan ju dina föreldrar betala resten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

?

Traitor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Traitor.

men är du seriös? och inget är ju ens bestämt. det är ju just det jag funderar över, hur jag ska göra. :/


   
SvaraCitera

Kittieh:

jo, precis, men jag har svårt för att gå i skolan. [sad] för att ta mig dit, och stanna kvar.

Komigen nu, satsa lite. 🙂 Vad vill du läsa?


   
SvaraCitera