Aviseringar
Rensa alla

värt att läsa gymnasiet på distans?


Ämnesstartare

Kittieh:

men är du seriös? och inget är ju ens bestämt. det är ju just det jag funderar över, hur jag ska göra. :/

Om jag på allvar ser dig som en förrädare? Nej:P Det var bara ett försök-till-skuld-framkallande skämt;P


   
SvaraCitera

Har inte Cybergymnasiet så att man typ bara är i skolan ca 4 timmar om dagen (4 timmar på förmiddagen eller 4 timmar på eftermiddagen. Tror man väljer det själv) och sen läser man resten hemma? Det kanske skulle passa? Det finns i lite olika städer, typ sthlm, gbg och sådär. Jag sökte det för jag tyckte det lät rätt soft, men jag vet att många tycker det är jobbigt eftersom man får läsa in så mycket själv. Men om du övervägt att läsa helt på distans borde inte det vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

bra gymnasium, typ john bauer

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Du kaun bo hos mig[blush] Fast sen kan du jobba på typ ICA eller någe, så att du får lite pengar, sen lär du väl få lite pengar utav staten sen kan ju dina föreldrar betala resten?

haha, skulle vara snällt! [blush] men f.ö funderade jag på västerås kanske, finns ett asbra gymnasie där, och det är ju inte så långt från örebro dit. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Komigen nu, satsa lite. 🙂 Vad vill du läsa?

jag vet inte riktigt faktiskt, egentligen stylist-frisör eller liknande. läser jag på distans måste jag välja mellan samhäll och natur, och då väljer jag samhäll. inget av de intresserar mig precis men slipper ju vara i skolan då iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta hit så väcker jag dig på morgonen och tvingar iväg dig till skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Om jag på allvar ser dig som en förrädare? Nej:P Det var bara ett försök-till-skuld-framkallande skämt;P

haha, okei. [blush]

PlatonicLove:

men jag vet att många tycker det är jobbigt eftersom man får läsa in så mycket själv. Men om du övervägt att läsa helt på distans borde inte det vara några problem.

åh, det skulle nog passa för mig. kan, om jag verkligen tar mig i kragen, spendera några timmar i skolan iallafall. [blush] vad finns det då för linjer typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Flytta hit så väcker jag dig på morgonen och tvingar iväg dig till skolan.

haha, men det är ju det mamma och alla redan försökt med. [blush] och dessutom, när jag väl är i skolan, har jag svårt att stanna kvar där. 🙁 så du får hänga med till skolan isåfall och vakta mig.. typ. 🙁 haha


   
SvaraCitera

Kittieh:

jag vet inte riktigt faktiskt, egentligen stylist-frisör eller liknande. läser jag på distans måste jag välja mellan samhäll och natur, och då väljer jag samhäll. inget av de intresserar mig precis men slipper ju vara i skolan då iallafall.

För att gå frisörlinjen måste man ha ganska höga poäng, och då måste man kämpa. Alltså, välj inte något du egentligen inte vill, det är jobbigt när man har börjat läsa och sedan vill byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

haha, men det är ju det mamma och alla redan försökt med. [blush]

Jag kan nog vara strängare än din mamma.

Kittieh:

när jag väl är i skolan, har jag svårt att stanna kvar där. 🙁 så du får hänga med till skolan isåfall och vakta mig.. typ. 🙁 haha

Lugnt min mor jobbar på gymnasiet så hon håller koll på dig. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

För att gå frisörlinjen måste man ha ganska höga poäng, och då måste man kämpa. Alltså, välj inte något du egentligen inte vill, det är jobbigt när man har börjat läsa och sedan vill byta.

jo, och mina poäng är inte de bästa precis.. men det finns ju iallafall gott om gymnasium där frisörlinjer finns så helt omöjligt är det ju inte. [party] jo, fast skulle ju som sagt slippa vara i skolan då, fast det skulle iofs vara grymt tråkigt att läsa samhäll tre år och liksom.. bara vara hemma. nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag kan nog vara strängare än din mamma.

det vet du inte! min mamma är jättesträng av sig. [rolleyes]

DeathOrGlory:

Lugnt min mor jobbar på gymnasiet så hon håller koll på dig. [cool]

njä, skulle springa iväg när hon inte ser typ. 🙁 är bra på sånt.


   
SvaraCitera

Kittieh:

vad finns det då för linjer typ?

Det varierar lite beroende på VAR du läser, och skolan finns i sthlm, malmö och gbg tydligen. Men på ett ungefär finns samhäll, natur, el, teknik, estet och media.

Läs mer på www.cybergymnasiet.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

det vet du inte! min mamma är jättesträng av sig. [rolleyes]

Jag är värre! Kanske får för mig att ta med dig utanför dörren när jag drar till jobbet så låser jag. [no-no]

Kittieh:

njä, skulle springa iväg när hon inte ser typ. 🙁 är bra på sånt.

Hennes hökögon undkommer du ej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Kanske får för mig att ta med dig utanför dörren när jag drar till jobbet så låser jag. [no-no]

vad elakt, så kan man inte göra ju! [mad] men vi kan byta, jag jobbar och du går i skolan. [blush]

DeathOrGlory:

Hennes hökögon undkommer du ej!

hahaha, det tror jag nog. [blush]


   
SvaraCitera