Aviseringar
Rensa alla

Värt o rymma?


Ämnesstartare

Ja som titeln. Har tröttnat allmänt allt kommer ihop.. allting jobbigt. Tänkte bara sticka långt nånstans. Iaf försöka. Ingen som förstår mig heller .. Så vad tycks?


   
Citera

nej. rym ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

nej. rym ej

Något skäl till att inte göra det?


   
SvaraCitera
kachin

Vad är det du har tröttnat på? Och som ingen förstår?


   
SvaraCitera

Jag måste nog säga att rymmandet i sig låter rätt så trevligt, men bor du hos målsman lär polisen börja söka dig efter ett tag, vilket kanske inte är det trevligaste. Så om detta är fallet; nej, rym inte. Det är inte värt det.


   
SvaraCitera

Om du gör det kommer du ångra dig och skratta åt det om några år. 


   
SvaraCitera

När vi snackar "långt", syftar du på en annan svensk stad då eller på andra sidan jordklotet!? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Vad är det du har tröttnat på? Och som ingen förstår?

Typ allt som existerar i mitt liv. Men endå så är allt så jävla jobbigt. Min morsa fattar ingenting , Min farsa bor hos en polare min brorsa är borta och ska gå till skolan och har inget jävla val. så jävla irriterande. allting så jävla dramatiskt. hade bara tänkt o gömma mig ett tag. Låter jävligt dumt men så svårt att säga. Och trivs inte ens i det här jävla området. Men ser detta mer som en utväg ist för en hängning typ. EDIT:  Ingen förstår hur jag känner . Har varit borta från skolan ett tag också. Men endå så orkar jag inte mer. Mitt liv skulle kunna bli en bok. Vill bara vara borta från detta. Ingen som jag vill prata med heller. Ska egentligen börja skolan på mån. så hade tänkt dra t en kompis sedan rymma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

När vi snackar "långt", syftar du på en annan svensk stad då eller på andra sidan jordklotet!? 

långt ifrån vart jag bor. först gömma mig ett tag. sedan fortsätta om jag nu gör detta och lyckas på något sätt. 

Undrar också vad det finns för konsekvenser om jag rymmer?


   
SvaraCitera

Jaha... du rymmer nånstans och vad händer sen? Du fryser och har inget att äta och kommer längta hem? Fett ovärt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittar väl på något.  Orkar bara inte med detta.


   
SvaraCitera

rekerrk:
Typ allt som existerar i mitt liv. Men endå så är allt så jävla jobbigt. Min morsa fattar ingenting , Min farsa bor hos en polare min brorsa är borta och ska gå till skolan och har inget jävla val. så jävla irriterande. allting så jävla dramatiskt. hade bara tänkt o gömma mig ett tag. Låter jävligt dumt men så svårt att säga. Och trivs inte ens i det här jävla området. Men ser detta mer som en utväg ist för en hängning typ. EDIT:  Ingen förstår hur jag känner . Har varit borta från skolan ett tag också. Men endå så orkar jag inte mer. Mitt liv skulle kunna bli en bok. Vill bara vara borta från detta. Ingen som jag vill prata med heller. Ska egentligen börja skolan på mån. så hade tänkt dra t en kompis sedan rymma.

kram t dig. hoppas det blir bättre


   
SvaraCitera

rekerrk: Undrar också vad det finns för konsekvenser om jag rymmer?

Missing people kommer nog att sprida informationen på facebook samt vara ute på skallgång.. Dina anhöriga kommer vara oroliga och inte kunna sova om nätterna.. 

Hur gammal är du ens?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Missing people kommer nog att sprida informationen på facebook samt vara ute på skallgång.. Dina anhöriga kommer vara oroliga och inte kunna sova om nätterna.. 

Hur gammal är du ens?  

Det är bland annat det som är jävligt jobbigt. Jag vill inte såra min nära o kära. Vill bara bort från allt. det är det som gör det allt för svårare. Så jävla jobbigt. 


   
SvaraCitera
kachin

rekerrk:
Typ allt som existerar i mitt liv. Men endå så är allt så jävla jobbigt. Min morsa fattar ingenting , Min farsa bor hos en polare min brorsa är borta och ska gå till skolan och har inget jävla val. så jävla irriterande. allting så jävla dramatiskt. hade bara tänkt o gömma mig ett tag. Låter jävligt dumt men så svårt att säga. Och trivs inte ens i det här jävla området. Men ser detta mer som en utväg ist för en hängning typ.

Hmm, du har inte funderat på att prata med någon annan, kurator t.ex?
Rymning är nog en ganska kortsiktig lösning på det du har problem med.. liksom, det kommer vara skönt när du gör det men förr eller senare måste du ju ändå tillbaka. Kommer dina problem ha löst sig då? Jag är absolut ingen expert på detta men det du verkar ha problem med löser man nog bättre av samtal med en person som jobbar med sånt. 
Tror att bara prata med någon som du inte har en relation till sen innan, som inte dömer eller något, kan vara ganska befriande.


   
SvaraCitera