Aviseringar
Rensa alla

växla mynt :/


Ämnesstartare

Finns det några såna här direkt banker man kan gå till för att växla mynt till sedlar? Jag har en del mynt som ja behöver växla till sedlar och brukar gå till en random kiosk nära mig och ibland butiker och frågar om de kan växla pengar och ibland lyckas jag växla och ibland inte. Men att växla pengar borde inte vara något konstigt ju ellerhur? eftersom jag växlar bara från mynt till sedlar. Så jag undrar då om det finns någon speciella banker som kan byta mynt till sedlar. Har hört talas om Forex men det är bara till för folk som vill växla utomlandspengar med svenska pengar väl? Har ni någon tips eller sådär så är det bara att kommentera. 


   
Citera

Gå till din bank och fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Gå till din bank och fråga.

vad vet du om vad banken ger? de växlar ju knappt pengar 😛


   
SvaraCitera
Berit

Köp nått med pengarna 


   
SvaraCitera
Berit

När det varit en rush så det är mkt sedlar i kassan
Mvh fd kassörska 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:
När det varit en rush så det är mkt sedlar i kassan
Mvh fd kassörska 

va? vad menar du 😛


   
SvaraCitera

Forex gör mer än att bara växla till andra valutor, de fungerar ju även som en bank på samma sätt som Swedbank eller Nordea. Din bästa chans är nog att sticka till ett av deras kontor. Jag kan dock inte garantera att de tar emot mynt, men det är ändå värt ett försök.

Alla andra banker verkar avsky kontanter i alla dess former, och där får du nog tyvärr inte så mycket hjälp.


   
SvaraCitera
Berit

vincebruh:

va? vad menar du 😛

Köp nått med mynten efter det varit en rush så det finns mkt kontanter i kassan. Behöver inte kosta mkt bara du använder det som betalningsmetod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Köp nått med mynten efter det varit en rush så det finns mkt kontanter i kassan. Behöver inte kosta mkt bara du använder det som betalningsmetod

alltså jag vill växla mynten till sedlar, inte handla massa saker för mynten 😛


   
SvaraCitera
Berit

vincebruh:

alltså jag vill växla mynten till sedlar, inte handla massa saker för mynten 😛

Låt oss säga att du har 200 kr i mynt. Köp en godbit för 5 spänn. De kan inte neka din betalningsmetod såvida det inte står max 25 mynt tex och de i kassan är mer villig att växla pengar vid köp än att du går direkt till kassan och vill växla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Låt oss säga att du har 200 kr i mynt. Köp en godbit för 5 spänn. De kan inte neka din betalningsmetod såvida det inte står max 25 mynt tex och de i kassan är mer villig att växla pengar vid köp än att du går direkt till kassan och vill växla

aha nä jag har inte 200 kr i mynt om det var det du menade 😛


   
SvaraCitera
Berit

vincebruh:

aha nä jag har inte 200 kr i mynt om det var det du menade 😛

Trollar du med mig eller? Det var ett exempel...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Trollar du med mig eller? Det var ett exempel...

nej eftersom jag hade mynt som jag ville växla till sedlar alltså papperspengar 20-100 lappar osv lol 😛


   
SvaraCitera