Aviseringar
Rensa alla

vafan. mustach?!?


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Jag är en tjej som har mörkt och "mycket" hår lite överallt.

Minns att jag för flera år sedan använde rakhyvel för att få bort den lilla "mustachen" jag hade vilket inte var något alls typ, sedan efter den gången plockade jag med pincett. Under en lång tid nu har jag fått mer och även mycket mörkt ( var typ ljust förut) det ser ut som en påbörjan till en riktig mustach liksom. Det är inte jäätte mycket men jag vill få bort skiten.

Ska man använda pincett elr tråd??

Och blir hårstråna gröver, mörkare och synligare när man tar bort dem eller inte? Alla säger olika blir galen. Om det blir värre så vill jag inte göra det


   
Citera
Ämnesetiketter

skit samma vem fan bryr sig. men klipp, raka inte.


   
SvaraCitera

hårborttagningsmedel, vax, tråd.


   
SvaraCitera
reben

det är stiligt med mustasch 


   
SvaraCitera

Att dra bort håret, oavsett hur man gör, stimulerar hårsäckarna i den hud som finns i ansiktet. Hur det ter sig är lite olika, men ofta innebär det mer hår.

På andra ställen på kroppen reagerar hårsäckarna annorlunda, t.ex på benen, där hårsäcken tvärtom blir trött och producerar mindre hår. 

Folk säger ibland att hårstrån efter hand blir grövre när man rakar. Detta stämmer inte rent fysiskt. De första gångerna kan det hända att hårstråna är tunnare längst ut, och när man rakar av dem och de sedan växer ut, är hela hårstrået jämngrovt över hela sin längd och uppfattas därför grövre.
Tekniskt sett har man ju mer hår eftersom hårstrået inte längre är tunnare längst ut, men själva formen på stråna ändras i övrigt inte av rakning. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Skaffa en rakapparat (skulle väl vara det billigaste alternativet), eller genomgå någon typ av ljus behandling. 


   
SvaraCitera