Aviseringar
Rensa alla

Vafan ska jag göra??*akut problem*


Ämnesstartare

Har en tågbiljett till GBG i övermorrn jag kan a och jag beslutar mig att sluta plugga och flytta hem och snylta,ska jag ta den?

Börjar må sjukt dåligt av att bo i sthlm och saker runtomkring,skolan är för svår,mitt sociala liv är inte så flott direkt. Vill mest hem och sova,plugga ett par enstaka kurser för att fördriva tiden eller skaffa halvtidsjobb,börja träna igen,gå i terapi och försöka må bra igen och börja umgås med vännerna jag lämnade,inte skaffa mer studieskulder.

Har en liten hake bara,har en vän över nätet här som jag inte träffat än men har planerat d i ett år,blir fan aldrig av.Personen är inte villig att träffas och försöka vara vänner irl om jag flyttar em igen för avståndet gör att d inte "funkar". Jag tycker att d skulle funka hyfsat,inte bra,men hyfsat eftersom d finns billiga biljetter på tradera och jag som inte skulle jobba heltid har ju ganska mycke tid att hälsa på ändå och försöka hålla igång d.

Jag anser att jag kan inte stanna två-tre månader till och få 15 000 mer i studieskuld att betala av när jag bara är 18 år,men jag vill så sjukt gärna kunna ha vänskapen irl.

Vad skulle ni satsa på?Personen betyder väldigt mycke.

(har säkert glömt detaljer)


   
Citera

antar att du läser på högskola, och det bästa är väll om du avslutar de kurser du börjat att läsa, menar om de slutar till jul kan det kasnke vara värt det. men annars så åk hem och tänk över vad du vill göra.

som du säger det är ju väldigt trisst att få mer studieskulder.
min granne började plugga i kalmar förra hösten men han kom hem efter ca 1 termin odkc var de mest för han itne trivdes.

men jag skulle åkt hem. du kan ju alltid åka tillbaka om du ångrar dig.

sen han ''vännen'' verkar ju itne riktigt frisk...ursäkta.

finns så sjukt många bra mäniskor. dumt att hänga upp sig på någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har en tågbiljett till GBG i övermorrn jag kan a och jag beslutar mig att sluta plugga och flytta hem och snylta,ska jag ta den?

Ja, det tycker jag.

Personen i fråga här är ett rövhål. idiot.

Han har ingen rätt till att 'tvinga' kvar dig i Stockholm då du mår dåligt av det. Klagar på att en riktigt vänskap inte kan byggas upp genom om man bor såpass långt bort från varandra, men samtidigt så vill han inte träffa dig. Ett jävla hyckelri är vad det är. Antigen så tar han sig i kragen och skärper till sig eller så borde du be honom att dra åt helvete.

Det finns ingen ursäkt till att bli behandlad så. Och den ursäkten personen i fråga har är rent ut sagt skrattretande.

Men, det är upp till dig, vad du vill göra. Inte till honom, inte till mig eller till någon annan för den delen, utan till dig.

Så ta och fundera på det. Skit i vad andra säger, visst du kan få synpunkter och tips och liknande, men i slutändan är det du som skalll avgöra vad du skall göra.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad händer efter 2-3 månader? slutar du plugga och flyttar hem igen? kommer kompisen säga upp vänskapen bara för det?
dessutom skumt av din kompis att han/hon inte vill vara din kompis irl bara för att du bor långt ifrån. Som du nämner finns det alltid billiga tågbiljetter man kan finna.

jag hade åkt hem igen och börjat om från noll. Och sedan kanske flyttat och börjat plugga på riktigt om något/några år.


   
SvaraCitera

Tözen:

blir fan aldrig av.

Do it. Det kan definitivt vara värt det.


   
SvaraCitera

Gör det du mår bäst av. DU är viktigast just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erinhio:

men annars så åk hem och tänk över vad du vill göra.

åker jag hem kommer jag inte kunna flytta tillbaka

passaro:

Han har ingen rätt till att 'tvinga'

tydligen är d inte tvång,men jag tycker d är indirekt tvång.

passaro:

Men, det är upp till dig, vad du vill göra.

jag vet att d är upp till mig,tror jag kan må bättre av att komma hem ett tag och vara halvslapp och känna efter,men jag behöver den vänskapen irl oxå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Do it. Det kan definitivt vara värt det.

inte mig d hänger på

uppenbar:

DU är viktigast just nu

jag behöver vänskapen men jag behöver oxå komma hem och känna efter för d är långt ifrån bra nu.

Vattuman:

vad händer efter 2-3 månader? slutar du plugga och flyttar hem igen?

nej,personen är inte "redo" för att träffas än

Vattuman:

Och sedan kanske flyttat och börjat plugga på riktigt om något/några år.

som sagt så flyttar jag inte tillbaka om jag åker hem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt! det ordnar sig emd tiden. alla har det svårt i början men det lönar sig sen i framtiden. det är det som gör dej stark! jag känner ingen i stockholm absolut ingen men det är inte för att skaffa vänner jag ska dit. jag ska dit för min egen framtids skull! ta det lugnt. andas! och åk inte tillbaka! 🙂


   
SvaraCitera

Tözen:

inte mig d hänger på

Okej. Synd, du kan verkligen missa något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ydligen är d inte tvång,men jag tycker d är indirekt tvång.

Skitsnack.

Tözen:

jag vet att d är upp till mig,tror jag kan må bättre av att komma hem ett tag och vara halvslapp och känna efter,men jag behöver den vänskapen irl oxå

gör det du mår bäst av. Låt mig fråga dig detta: Får du denna vänskap du vill ha i nuläget? Det är det enda du behöver fråga dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Okej. Synd, du kan verkligen missa något.

You too, man, you too.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

du kan verkligen missa något.

vet,därför d gör d så sjukt svårt att åka hem,eller välja d

Pm_is_back:

och åk inte tillbaka! 🙂

på tre månader har jag gått från att ha panikångest ett par gånger om året till flera dar i rad,jag mår inte bra här.


   
SvaraCitera

passaro:

You too, man, you too.

Mmm, jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Låt mig fråga dig detta: Får du denna vänskap du vill ha i nuläget?

är ju mitt fel som känner fel saker


   
SvaraCitera