Aviseringar
Rensa alla

Vafan ska jag göra..


Nillen
Ämnesstartare

Jag behöver hjälp.. Jag tror att jag kommer bli galen på riktigt snart... Jag kan inte sova, inte äta, knappt tänka, jag har kännt mig helt borta den senaste veckan..
Mamma dog för 2 veckor sen å sen dess har varenda jävel spekulerat i vad som hänt. Å nu pratar halva staden om att det är min bonuspappa som dödat henne för att hon dog på ett så ovanligt sätt typ fast det var ju en olycka. Dom pratar så mycket om det att jag börjar fundera på om det kan vara så, jag börjar bli dum i huvet. Jag kan typ inte gå ut längre för jag orkar verkligen inte höra allt. Kan inte ens gå till skolan, så mina betyg kommer bli kaos också. Jag vet inte vad jag ska göra, varför måste alla spekulera i hur hon dog? Dom har inte ett skit med det att göra. Jag orkar seriöst inte längre, jag vill bara trycka i mig alla tabletter jag kan hitta eller hoppa framför tåget. Alla lägger sig i mitt liv. Om det är såhär det ska vara så tänker jag inte leva längre. 
Jag vet inte ens varför jag skriver dehär, jag vill bara försöka få nån hjälp.. Fast egentligen vet jag inte med vad längre.. 


   
Citera

Nillen:
Jag behöver hjälp.. Jag tror att jag kommer bli galen på riktigt snart... Jag kan inte sova, inte äta, knappt tänka, jag har kännt mig helt borta den senaste veckan..
Mamma dog för 2 veckor sen å sen dess har varenda jävel spekulerat i vad som hänt. Å nu pratar halva staden om att det är min bonuspappa som dödat henne för att hon dog på ett så ovanligt sätt typ fast det var ju en olycka. Dom pratar så mycket om det att jag börjar fundera på om det kan vara så, jag börjar bli dum i huvet. Jag kan typ inte gå ut längre för jag orkar verkligen inte höra allt. Kan inte ens gå till skolan, så mina betyg kommer bli kaos också. Jag vet inte vad jag ska göra, varför måste alla spekulera i hur hon dog? Dom har inte ett skit med det att göra. Jag orkar seriöst inte längre, jag vill bara trycka i mig alla tabletter jag kan hitta eller hoppa framför tåget. Alla lägger sig i mitt liv. Om det är såhär det ska vara så tänker jag inte leva längre. 
Jag vet inte ens varför jag skriver dehär, jag vill bara försöka få nån hjälp.. Fast egentligen vet jag inte med vad längre.. 

Skulle faktiskt ge dig rådet att flytta till en annan stad och "börja om", blir säkert bättre då. Då kommer nog ingen snacka något om det...


   
SvaraCitera
Nillen
Ämnesstartare

MarcusKing:

Skulle faktiskt ge dig rådet att flytta till en annan stad och "börja om", blir säkert bättre då. Då kommer nog ingen snacka något om det...

Jag kan inte flytta förrän jag blir 18, å det är 3 år kvar.. 


   
SvaraCitera

Om du går i gymnasiet, börja i en stad som ligger nära så du ändå kan bo hemma. Annars kan jag rekommendera dig kuratorn och att ta ett allvarligt snack med de som sprider rykten


   
SvaraCitera
Lounge

Det låter verkligen som din situation är ohållbar 🙁 Beklagar sorgen. När jag varit i kriser har jag ibland lagts in på en akutpsykiatrisk avdelning. Man måste inte vara "sjuk" för det.. Mötte t.ex. en kvinna där förut som var i kris och deprimerad, självmordsbenägen pga. hennes pojkvän som hade tagit sitt liv nyligen. Jag tror verkligen det skulle vara bra för dig att komma dit och komma på fötter igen.. Byta omgivning, få stöd ifrån personalen där, få hjälp med sömnen, regelbundna mattider, få hjälp att upprätta psykiatrisk kontakt om du känner för det. Vilken stad bor du i så kan jag hjälpa dig kika på akutpsykiatrisk hjälp? Om du vill! Pm:a om du vill.


   
SvaraCitera

Dessa personer som spekulerar om din bonuspappa är nog lika känslokalla som det spekulativa "mordet". Nej det är dem som har fel! Lyssna inte på dem! 
Du har massvis med chanser i livet, möjligheter för att ta dig vidare. Jag beklagar förlusten så enormt mycket. Kraaaam!!! <3


   
SvaraCitera
Nillen
Ämnesstartare

Lounge:
Det låter verkligen som din situation är ohållbar 🙁 Beklagar sorgen. När jag varit i kriser har jag ibland lagts in på en akutpsykiatrisk avdelning. Man måste inte vara "sjuk" för det.. Mötte t.ex. en kvinna där förut som var i kris och deprimerad, självmordsbenägen pga. hennes pojkvän som hade tagit sitt liv nyligen. Jag tror verkligen det skulle vara bra för dig att komma dit och komma på fötter igen.. Byta omgivning, få stöd ifrån personalen där, få hjälp med sömnen, regelbundna mattider, få hjälp att upprätta psykiatrisk kontakt om du känner för det. Vilken stad bor du i så kan jag hjälpa dig kika på akutpsykiatrisk hjälp? Om du vill! Pm:a om du vill.

Men jag kan inte berätta för någon vuxen hur jag mår.. Det går inte. Då blir allt bara ännu värre, ingen får typ veta. Jag kommer inte få bo kvar hos min bonuspappa om någon får veta att jag inte mår bra. Jag måste lösa det själv på nått sätt, eller dö..


   
SvaraCitera

Nillen:

Men jag kan inte berätta för någon vuxen hur jag mår.. Det går inte. Då blir allt bara ännu värre, ingen får typ veta. Jag kommer inte få bo kvar hos min bonuspappa om någon får veta att jag inte mår bra. Jag måste lösa det själv på nått sätt, eller dö..

Bästa sättet att lösa det på är att prata med krator elr psykolog för att sedan gå vidare, självmord löser inget och gör det bara värre för din familj


   
SvaraCitera
Lounge

Nillen: Men jag kan inte berätta för någon vuxen hur jag mår.. Det går inte. Då blir allt bara ännu värre, ingen får typ veta. Jag kommer inte få bo kvar hos min bonuspappa om någon får veta att jag inte mår bra. Jag måste lösa det själv på nått sätt, eller dö..

Varför skulle du inte få bo kvar hos din bonuspappa för att du inte mår bra?


   
SvaraCitera
Nillen
Ämnesstartare

Lounge

Varför skulle du inte få bo kvar hos din bonuspappa för att du inte mår bra?

För att jag inte fick bo hos mamma förut för hon bodde med honom, han har inte gjort så bra saker förut. Men han har blivit bättre nu, fast innan jag fick flytta dit sa soc att om det blir minsta problem måste jag flytta igen. Har vart på sis å hvb förut å så.. 


   
SvaraCitera
Lounge

Nillen: För att jag inte fick bo hos mamma förut för hon bodde med honom, han har inte gjort så bra saker förut. Men han har blivit bättre nu, fast innan jag fick flytta dit sa soc att om det blir minsta problem måste jag flytta igen. Har vart på sis å hvb förut å så..

Okej, jag förstår. Men frågan är om psykiska problem går under detta "minsta problem" om det inte är något som beror på honom..


   
SvaraCitera
Nillen
Ämnesstartare

Lounge:

Okej, jag förstår. Men frågan är om psykiska problem går under detta "minsta problem" om det inte är något som beror på honom..

Det gör det.. Dom vill nog helst låsa in mig, soc vill bara förstöra. Dom har aldrig tyckt att jag är tillräckligt frisk för att klara ett normalt liv. Så om dom får veta minsta lilla förstör dom allt igen. Jag vet inte vad jag kan göra.. 


   
SvaraCitera

Nillen:
Lounge
För att jag inte fick bo hos mamma förut för hon bodde med honom, han har inte gjort så bra saker förut. Men han har blivit bättre nu, fast innan jag fick flytta dit sa soc att om det blir minsta problem måste jag flytta igen. Har vart på sis å hvb förut å så.. 

Vad har han gjort?

Beklagar sorgen.


   
SvaraCitera
Lounge

Nillen: Det gör det.. Dom vill nog helst låsa in mig, soc vill bara förstöra. Dom har aldrig tyckt att jag är tillräckligt frisk för att klara ett normalt liv. Så om dom får veta minsta lilla förstör dom allt igen. Jag vet inte vad jag kan göra..

Du är verkligen i en knivig situation Ledsen Men något som är säkert är att du kan ju inte ta ditt liv för det här. Det måste lösa sig på något sätt. Det är inte värdigt att ett ungt liv tas pga. något sådant här. Du förtjänar att ha det bra.

Vi har samlat stödkontakter som sker över t.ex. chatt, mail eller tele här:

http://ungdomar.se/forum/thread/hit-kan-du-vaenda-dig-naer-du-behoever-stoed

Du kan säkerligen vara anonym. De kanske kan hjälpa dig på något sätt? Värt att prova?


   
SvaraCitera
Nillen
Ämnesstartare

Proteus:

Vad har han gjort?

Beklagar sorgen.

Han har varit alkoholist å kört full, å så har han inte haft nått jobb å så för de blev han av med när han blev av med körkortet. Fast han har börjat dricka igen nu, å han kör fortfarande bil fast han inte har körkort..


   
SvaraCitera