Aviseringar
Rensa alla

Vaför bara tjejer?


Ämnesstartare

Det går en reklam på tv där dom säger att i varje klass skär sig 2 tjejer (eller 3 kommer inte ihåg) och en som har ät störning.

Är det så att tjejer är psykiskt svagare en killar?

Jag vet ju förstods att det finns killar som gör det men tydlien är det vanligare hos tjejer.


   
Citera

Zamhället


   
SvaraCitera

tjejer är weirdos


   
SvaraCitera

Gillar inte den reklamen.

"I varje klass finns det tre tjejer med ätstörningar." Nej, enligt statistiken finns det tre tjejer med ätstörningar per klass, det är en djäfvla skillnad.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag vet ju förstods att det finns killar som gör det men tydlien är det vanligare hos tjejer.

Tjejer är ju tydligen mer öppna än killar och kan prata om att de mår dåligt osv. Jag tror nog att det är ungefär lika många killar som skär sig, men de "erkänner" inte. Och då är det inte heller som får reda på det.


   
SvaraCitera

Man brukar väl säga att tjejer vänder smärtan mot sig själv och killar blir utåtagerande. Inte mina ord, vi läste det i skolan.


   
SvaraCitera

Men kraven på att en tjej ska vara smal är ju mycket större. Få killar jag träffat gnäller över att de vill bli smala ens, de flesta vill ha muskler och då hjälper det inte att svälta sig.


   
SvaraCitera

hejpucko:

Men kraven på att en tjej ska vara smal är ju mycket större. Få killar jag träffat gnäller över att de vill bli smala ens, de flesta vill ha muskler och då hjälper det inte att svälta sig.

Asså vafan varför vill alla tjejer bli så smala? Tjejer ska ha kurvor! Och det tycker de flesta killar, det vet jag[no-no]


   
SvaraCitera

Yogi:

Asså vafan varför vill alla tjejer bli så smala? Tjejer ska ha kurvor! Och det tycker de flesta killar, det vet jag[no-no]

Men förihelvete, det har ju inget med varandra att göra. Vet inte vem som slagit i folk det. Klart man kan vara smal med kurvor, så länge man inte är benrangel, men då är man inte smal, utan avmagrad.


   
SvaraCitera

Yogi:

Tjejer ska ha kurvor!

Vad menar ni med kurvor? Har sett tjejer som säger att de är kurviga, när de egentligen så är de smala.


   
SvaraCitera

Tjejer uppfostras till att se mer till vad andra tycker och tänker. Självständigheten upphör och man isolerar sig med alla andras tankar istället.
Tror iofs att en massa killar "skär" sig, men det är mer "tjejigt". Killar får inte "respekt" för det på samma sätt som tjejer får uppmärksamhet.
För killar är det ett tecken på svaghet och utanförskap, för tjejer kan det bli en symbol för djupare intellekt. ...
Det är helt åt helvete.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är det så att tjejer är psykiskt svagare en killar?

Ja, tjejer har lite sämre psyke än killar. De tröttnar på livet och när de inte ser en annan utväg så börjar de spela goth-fiol.

Macktorsken:

Jag vet ju förstods att det finns killar som gör det men tydlien är det vanligare hos tjejer.

Jag har hört mer om självmordsbenägna tjejer än vad jag har hört om killar.

Sofie Peters:

Tror iofs att en massa killar "skär" sig, men det är mer "tjejigt". Killar får inte "respekt" för det på samma sätt som tjejer får uppmärksamhet.
För killar är det ett tecken på svaghet och utanförskap, för tjejer kan det bli en symbol för djupare intellekt. ...

Den där mentaliteten är ju helt vanställd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Tjejer uppfostras till att se mer till vad andra tycker och tänker.

Jag har aldrig sett eller känt någon kille som skär/skurit sig.

Nachac:

Gillar inte den reklamen.

Instämmer! Den stämmer om man tittar på min klass men man får fel bild på saken tycker jag.

hejpucko:

Men kraven på att en tjej ska vara smal är ju mycket större.

Mmm, kan det bero på hur samhället bild hur kvinnor ska vara?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Instämmer! Den stämmer om man tittar på min klass men man får fel bild på saken tycker jag.

Jao. Det är precis som om man säger att var tionde svensk är homosexuell. Man kan inte ställa alla på ett led och formligen räkna fram dem för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Jag har hört mer om självmordsbenägna tjejer än vad jag har hört om killar.

Det är nog så.

Nachac:

Det är precis som om man säger att var tionde svensk är homosexuell. Man kan inte ställa alla på ett led och formligen räkna fram dem för det.

Om man skulle sammanställa hur många tjejer och killar som skär sig så skulle troligen det vara mycket fler tjejjer.

Det där med ätstörningar är väl pågrund av bilden på hur en man vill ha sin kvinna?


   
SvaraCitera