Aviseringar
Rensa alla

Vaför ogillar han mig?


Ämnesstartare

Hej, jag är medveten om att det här är en dum fråga och svår för andra att svara på men jag tänker fråga ändå.. i min klass går det en kille som av någon anledning verkar ogilla mig starkt, även fast jag inte har gjort något.. Jag tycker han är snygg (är dock i stor sett ensam om att tycka så) och har en mindre "crush" i brist på bättre ord på honom. Av någon anledning är han dock rätt otrevlig mot mig, även om jag inte har gjort något.. Jag misstänker att det kan ha något att göra med att han tror att jag är dum (osmart), eftersom jag har en tendens att säga idiotiska saker.. men jag har fortfarande både vg och mvg i betyg.. vet inte om det kan bero på något annat, men jag har inte tagit kontakt och vi har inte pratat i några större mängder så jag har inte hunnit visa min personlighet, ifall det skulle vara det han störde sig på?.. Nu i efterhand börjar jag ångra att jag skrev en hel roman om något som igentligen inte spelar någon roll, men känns dumt att skita i att posta.. aja tacksam för svar men förstår om ingen kan hjälpa (:


   
Citera

fett puckad du e som gillar en kille som ogillar dig och är otrevlig


   
SvaraCitera

ellyr:

:

Kan vara så att han är intresserad av dig och hans "bästa" sätt att visa det på är genom att vara elak mot dig.
Fråga honom, när ni är ensamma kanske är bäst, om han vill träffas efter skolan någon dag?


   
SvaraCitera

Han är väl bara osäker eller så har han någon dum anledning till att störa sig på dig.
Eller så märker han att du gillar honom och försöker få dig att fatta att han absolut inte känner detsamma.


   
SvaraCitera

ellyr:

jag har fortfarande både vg och mvg i betyg..

det bekräftar inte intelligens

i övrigt:
varför ska du bry dig om honom när han beter sig illa?
ignorera.


   
SvaraCitera

lazertits:

det bekräftar inte intelligens

Det bekräftar bara dagens aningen felaktiga skol/betygssystem [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En ex-klass"kompis" till mig frågade svenskaläraren vad en stubbe var för något. Och hon gick ut med 320 poäng. Men men. Skulle nog säga så som dom övanför har sagt.


   
SvaraCitera

Men ta och fråga honom om du vill ha något vettigt svar


   
SvaraCitera

ellyr:

jag har en tendens att säga idiotiska saker

Kan du utveckla det där lite närmare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellyr:

. aja tacksam för svar men förstår om ingen kan hjälpa (:

På vilket sätt är han otrevlig?


   
SvaraCitera

vissa personer gillar man bara inte
behöver inte finnas en anledning

men du kan ju försöka få honom att ändra sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Men ta och fråga honom om du vill ha något vettigt svar

[y]


   
SvaraCitera

du kanske påminner honom om hans mamma, som slog och behandlade honom illa under hela hans uppväxt.

eller så kanske din dumhet påminner honom om sin egen dumhet, och för att skydda sig från .... etc etc

välj själv [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellyr:

Av någon anledning är han dock rätt otrevlig mot mig, även om jag inte har gjort något.

Hur gamla är ni? Låter lite omoget att vara otrevlig mot folk..

Men testa vara lite mer rakt på, killar är ofta tafatta och blir stressade när tjejer visar intresse, men blir glada om tjejen tar lite initiativ så dem slipper själva [wink]


   
SvaraCitera