Aviseringar
Rensa alla

Våga bryta mot den oskrivna regeln att man inte får prata med okända!


Ämnesstartare

Tja ungdomar! I dagens Sverige har denna oskriva regel fått ett ganska hårt fäste, samtidigt känns det dock som att allt fler och fler vill bryta mot denna regel, ni borde visa att ni också kan! Ut och prata med okända, var inte rädda! =)


   
Citera
Ämnesstartare

tycker inte det är så utbrett, random människor hälsar alltid på mig osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pratar alltid med för mig okända personer. Hur lär man annars känna nya personer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Jag pratar alltid med för mig okända personer. Hur lär man annars känna nya personer?

I vilka sammahang? Är det på tunnelbanan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:

I vilka sammahang? Är det på tunnelbanan?

Spårvagnen, skolan, busshållplatser etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Spårvagnen, skolan, busshållplatser etc.

Där ser man. Folk har i alla tider sagt till mig att man icke får prata med okända människor bara sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:

Där ser man. Folk har i alla tider sagt till mig att man icke får prata med okända människor bara sådär.

Jag förstår inte varför man inte skulle göra det. Hälsar alltid på folk som går förbi mig i kvarteret jag bor i också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pratar ofta med folk om jag står och väntar på buss1 osv. Eller i lång kö. Eller när-fan-som-helst typ.
Gillar folk. Oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det med jättemånga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag förstår inte varför man inte skulle göra det. Hälsar alltid på folk som går förbi mig i kvarteret jag bor i också.

Som jag sa, folk har sagt till mig i alla tider att man inte bör göra så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:

Som jag sa, folk har sagt till mig i alla tider att man inte bör göra så.

Sedan när ska man lyssna på "folk"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Sedan när ska man lyssna på "folk"?

Folk pratar skit, jag vet, men det är lite svårt att tro annat när människa efter människa säger en viss sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:

Folk pratar skit, jag vet, men det är lite svårt att tro annat när människa efter människa säger en viss sak.

Kan jag tyvärr inte hålla med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Kan jag tyvärr inte hålla med om.

Nej men nu talade jag för mig själv. Fast jag tror att det finns nog en del som kan hålla med mig i det uttalandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Jag pratar alltid med för mig okända personer. Hur lär man annars känna nya personer?

ungdomar.se


   
SvaraCitera