Aviseringar
Rensa alla

Vågar inte.


Ämnesstartare

Jag har träffat en kille som jag fått känslor för.
Men saken är att jag inte vet hur jag ska lägga in en stöt.
Jag är väldigt blyg, dåligt självförtroende etc.
Har dessutom aldrig flörtat med nån, och har aldrig haft ett seriöst förhållande.

Så hur ska jag göra? [cute]


   
Citera

säg att du tycker om honom [confused]


   
SvaraCitera
Åtta

Det kanske bara är jag som är ovanligt lättflörtad, men jag tror att i allmänhet så har de flesta inte så djävla höga krav på att man måste vara "raggarN^". Om du visar intresse (och inte är en valross) så kommer han säkert att haka på - även om du inte är världens mest smooth person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

säg att du tycker om honom

strawbeerry:

Jag är väldigt blyg, dåligt självförtroende etc.

Åtta:

Det kanske bara är jag som är ovanligt lättflörtad, men jag tror att i allmänhet så har de flesta inte så djävla höga krav på att man måste vara "raggarN^". Om du visar intresse (och inte är en valross) så kommer han säkert att haka på - även om du inte är världens mest smooth person.

Ok, tack [smile]


   
SvaraCitera

strawbeerry:

Jag är väldigt blyg, dåligt självförtroende etc.

för eller senare måste du ändå prata med honom.


   
SvaraCitera

Säger som Åtta

eller ne uppenbarligen inte, men tycker [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för eller senare måste du ändå prata med honom.

Jag har pratat med honom.
Men har inte flörtat [cute]


   
SvaraCitera

strawbeerry:

ag har pratat med honom.

då ska det väll inte va så svårt [rolleyes]


   
SvaraCitera

Har samma problem, och det är helt jätte jobbigt. Men jag måste lägga in en stöt snart, ge honom någon slags "hint" - för annars tar någon annan honom. Och det går jag inte med på!

strawbeerry:

Jag har pratat med honom.
Men har inte flörtat

Prata ännu mer med honom.. Sen när det känns självsäkert och OK, så kan du börja flirta?


   
SvaraCitera

strawbeerry:

Så hur ska jag göra?

s
kaffa hans mobilnummer och börja små smsa lite grann [cute]
Och när du sedan vågar lägg till ett litet "<3" eller "puss" i smsen.
Detta är ett ganska tråkigt flörtningstips men det funkar om man inte vågar IRL.


   
SvaraCitera
Åtta

CitronSoppa:

Och när du sedan vågar lägg till ett litet "<3" eller "puss" i smsen.

Skulle en person som jag inte var i ett romantiskt förhållande med skicka mig ett sms innehållandes "<3" så skulle jag genast fråga efter dennes legitimation för att verifiera att personen faktiskt är äldre än 13 år.


   
SvaraCitera

Åtta:

så skulle jag genast fråga efter dennes legitimation för att verifiera att personen faktiskt är äldre än 13 år.

Men är inte strawberry femton eller i den ålderskategorin?

Nu menar jag att man tar det lite sakta och småflörtar lite över sms för att det inte är lika läskigt som att göra det face-to-face. Och sedan när det passar in smyga in ett litet "<3" på slutet och se om man får lite respons.
Själv tycker jag att detta är ett ganska bra sätt att se om killen i fråga är lite intresserad eller inte, och man har alltid tid att kunna tänka över vad man vill säga innan man skriver det.


   
SvaraCitera

skriv ett sms: jag gillar dig.

tyck på skicka sedan även fast du inte vågar.
gör det bara. utan att tänka.

sedan kommer du tacka dig själv och hoppa
upp i taket av lycka om du får liknande svar tillbaka.

eller om personen säger att denne inte gillar dig,
så har du iallafall sagt vad du tycker. och det är bra.

dock bör ni prata lite mer innan och sånt.
visa att du bryr dig om han på nått sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Men är inte strawberry femton eller i den ålderskategorin?

Haha jo [cute]

Renesmee:

Prata ännu mer med honom.. Sen när det känns självsäkert och OK, så kan du börja flirta?

Tack [smile]

Renesmee:

Har samma problem, och det är helt jätte jobbigt. Men jag måste lägga in en stöt snart, ge honom någon slags "hint" - för annars tar någon annan honom. Och det går jag inte med på!

Lycka till [smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Skulle en person som jag inte var i ett romantiskt förhållande med skicka mig ett sms innehållandes "<3" så skulle jag genast fråga efter dennes legitimation för att verifiera att personen faktiskt är äldre än 13 år.

HAHAHAHAHAHA


   
SvaraCitera