Aviseringar
Rensa alla

Vågar inte vara mig själv?? Hjälp!


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en 16 årig tjej som har ett litet problem. Jag har några vänner som står mig väldigt nära som jag älskar och kan vara mig själv med. Vi har alltid roligt. Men när jag träffar nytt folk kan jag inte vara mig själv... Egentligen är jag en sprallig tjej som skämtar och har ganska sarkastisk humor. Men jag tappar allt när jag är med folk jag inte är 100% bekväm med. Jag blir en tråkig, tyst tjej som bara finns med i bakgrunden. Mitt självförtroende bara sjunker och jag tror de kommer tycka jag är konstig.

Folk får då fel bild av mig o tror jag e tråkig. Ibland tror andra att jag inte gillar dom för jag inte säger hej, men i självaste verket vågar jag bara inte!! Jag vet inte vad som är så svårt!

Har ni några tips?

MVH Blyg (Men faktiskt en rätt skön tjej)


   
Citera

Anonymtjej007:
Hej!

Jag är en 16 årig tjej som har ett litet problem. Jag har några vänner som står mig väldigt nära som jag älskar och kan vara mig själv med. Vi har alltid roligt. Men när jag träffar nytt folk kan jag inte vara mig själv... Egentligen är jag en sprallig tjej som skämtar och har ganska sarkastisk humor. Men jag tappar allt när jag är med folk jag inte är 100% bekväm med. Jag blir en tråkig, tyst tjej som bara finns med i bakgrunden. Mitt självförtroende bara sjunker och jag tror de kommer tycka jag är konstig.

Folk får då fel bild av mig o tror jag e tråkig. Ibland tror andra att jag inte gillar dom för jag inte säger hej, men i självaste verket vågar jag bara inte!! Jag vet inte vad som är så svårt!

Har ni några tips?

MVH Blyg (Men faktiskt en rätt skön tjej)

gå emot dina rädslor det är så du blir starkare som person


   
SvaraCitera
Em_00

Men asså vänta va?!?!  det här är EXAKT mig och mitt liv... jag är som dig 100% det är bara så att vissa personer som oss kan det ta längre tid för att vi ska känna oss bekväma med folk. Man är blyg med nya personer då man inte känner sig bekväm. Vi har nog svårare att släppa in nya människor oxå då i behöver lång tid på oss att bygga upp en relation. Jag har samma problem som du att det är jobbigt när man inte känner igen sig själv med nya människor då man är typ tvärtom i vanliga fall. Och att man är rädd att andra ska märka det och tycka att man är tyst. Men det kanske är mest du som tänker på det? Försök att inte tänka vad andra tycker och tänker vilket är så svårt. Men försök och acceptera att du fungerar på det här sättet. Ha det bra! 


   
SvaraCitera

ett anng


   
SvaraCitera

Det är något som jag har svårt med, jag lider av samma sak. Egentligen ogillar dem troligen inte dig bara för ditt tysta och blyga beteende. Jag brukar vika undan, nicka och vissa ger jag kroppskontakt med (vi ger bara high-fives). Jag är inte en feminist karaktär och troligen är inte du det heller av vad jag tolkade det som. Men prova på. Dock kan dem tro att du har förändrats om du t.ex ger dem high-fives. Var diskret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar!! Känns lite bättre att jag inte är ensam :))


   
SvaraCitera

Har exakt samma problem som dig, Så du är inte ensam om de i alla fall


   
SvaraCitera

Amfetamin. Annars kan du ta +100mg Ritalin eller Concerta. Då blir du pratglad. Biverkningarna av Ritalin och Concerta är dock mycket värre än Amfetamin.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Att vara sig själv fungerar bara positivt om dina egenskaper och du som person är vad umgängeskretsen önskar. Tyvärr. svårt att hitta folk att umgås med men det är nog bra om du hittar folk u är bekväm med


   
SvaraCitera

autistic:
Amfetamin. Annars kan du ta +100mg Ritalin eller Concerta. Då blir du pratglad. Biverkningarna av Ritalin och Concerta är dock mycket värre än Amfetamin.

men vänta vad har detta med ritalin o göra? 😮


   
SvaraCitera

Är exakt sådant själv, är mer social idag men har det ändå svårt precis när man träffat nytt folk. Svårt att dra skämt och allt med helt nya människor, man för försöka känna varandra genom att fråga mycket, hitta gemensamma intressen, fråga vad man har för humor osv så sk det nog ge sig. Glad


   
SvaraCitera

Anonymtjej007:
Hej!

Jag är en 16 årig tjej som har ett litet problem. Jag har några vänner som står mig väldigt nära som jag älskar och kan vara mig själv med. Vi har alltid roligt. Men när jag träffar nytt folk kan jag inte vara mig själv... Egentligen är jag en sprallig tjej som skämtar och har ganska sarkastisk humor. Men jag tappar allt när jag är med folk jag inte är 100% bekväm med. Jag blir en tråkig, tyst tjej som bara finns med i bakgrunden. Mitt självförtroende bara sjunker och jag tror de kommer tycka jag är konstig.

Folk får då fel bild av mig o tror jag e tråkig. Ibland tror andra att jag inte gillar dom för jag inte säger hej, men i självaste verket vågar jag bara inte!! Jag vet inte vad som är så svårt!

Har ni några tips?

MVH Blyg (Men faktiskt en rätt skön tjej)

hej, jag tycker att du ska var dig själv! för den finns bar en av dig och vi lever bara en gång vad vi vet så varför inte vara sig själv? di kommer att märka vilka som är dina vänner och inte genom din personlighet! alla där ute har något bra och dåligt i sig. så va dig själv och va stolt över det tänk hur levet hade varit tråkigt om alla va lika dana, tänk på det. alla har rätt till att vara sig själv blir du hatad av det är dem bara avundsjuka för att du är modig och är dig själv. det finns både positivt och negativt med att vara sig själv men att vara sig själv är det bästa. våran personlighet är dyrbar för den visar vilken person vi är.


   
SvaraCitera

Anonymtjej007:
Hej!

Jag är en 16 årig tjej som har ett litet problem. Jag har några vänner som står mig väldigt nära som jag älskar och kan vara mig själv med. Vi har alltid roligt. Men när jag träffar nytt folk kan jag inte vara mig själv... Egentligen är jag en sprallig tjej som skämtar och har ganska sarkastisk humor. Men jag tappar allt när jag är med folk jag inte är 100% bekväm med. Jag blir en tråkig, tyst tjej som bara finns med i bakgrunden. Mitt självförtroende bara sjunker och jag tror de kommer tycka jag är konstig.

Folk får då fel bild av mig o tror jag e tråkig. Ibland tror andra att jag inte gillar dom för jag inte säger hej, men i självaste verket vågar jag bara inte!! Jag vet inte vad som är så svårt!

Har ni några tips?

MVH Blyg (Men faktiskt en rätt skön tjej)

skriv pm


   
SvaraCitera
Mumzel

Detta känner jag igen mig med. Det är just därför jag väljer ej att ha vänner om inte de kommer upp till mig. Om du vågar ej säga hej, lee bara. Brukar ofta göra det på gatan när folk stirrar eller så.


   
SvaraCitera

Hеj! Om du vіll hа grаtіs sеx → http://vyx.se/y0p ← det finns mångа tjеjеr sоm väntar på din penis i din stad 🙂 DЕSS GRATIS


   
SvaraCitera