Aviseringar
Rensa alla

Vagel?


Ämnesstartare

Hej! Då jag vaknade idag hade jag ont under ögat då jag blinkade. Jag sökte på nätet vad det skulle kunna vara och hittade nånting om vagel allt annat stämde utom att man tydligen är röd vid vageln eller har en liten gul/vit prick där me  det har jag inte så är det vagel och om det är vad borde jag då göra? Och en sak till kan jag använda min kräm ändå jag läste att man inte ska använda smink men det gör jag annars heller inte men jag är väldigt torr i ansiktet och har fått det lite under kontroll men om jag inte använder min kräm morgon och kväll kan det bli sämmre. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är bara att avvakta. Använd krämen du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får nog en vagel två gånger om året. Bara att låta det vara och inget smink. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns en ögonsalva som heter Noviform (finns receptfritt på apoteket). Den är bra mot vaglar, men oftast brukar det gå över av sig självt efter någon dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaglar är sällsynta och håller oftast till i våtmarker där det finns mycket små djur och alger. På vintern flyger de längre söderut därför att våtmarkerna blir förfrusna och att det blir förkallt för dem. Är du säker på att det är en Vagel du har fått?


   
SvaraCitera