Aviseringar
Rensa alla

Vågen visade fel? Eller är jag i förnkelelse?


Ämnesstartare

Jag har ingen våg hemma. Sist jag var på sjukhuset (september) vägde jag drygt 58-59 kg. (jag är 176-177 cm lång om nån undrar)

Det var en ganska bra vikt för mig. Jag har aldrig kommit över 60-kilosstrecket.

Efter jag duschade i dag gick jag naken till handfatet för att raka mig (jag har inte rakat mig på två veckor). Skägget skulle bort! [bigsmile]

Men så såg jag att revben syntes ganska så väl... Hm, nåja, kanske inte tänkt så mycket på dem. Är liksom sällan utan tröja i ljus och framför spegel.

Skägget åkte av helt. Och mitt ansikte såg utarmat ut. Äh, bara paranoida tankar.

I alla fall.Blev bjuden på fika hos en släkting och stack dit. Innan vi satte oss ner gick jag till hennes badrum för att tvätta händerna. Jag såg att hon hade en våg där.

Vägde mig först och vågen visade 31.1 kg. HAHA! Dumma våg!

Jag såg att vågen inte låg platt. Justerade vågen och vägde mig igen.

Nu stod den på 51.2 kg! WTF!

Jag kan inte tro att jag gått ner åtta kilo på tre månader. Det är ganska så mycket...

Visst, min aptit har varit rätt dålig. Men dålig? Jag fattar inte, förr har jag också haft dålig aptit i perioder men inte har jag gått ner massor i vikt?

Uhm... Jag hoppas fortfarande att vågen visade fel. Jag trodde det skulle vara typ 55 kg, den lägsta vikten jag haft sen jag var 16 år.

Men om jag nu väger 51 kg -- vad ska jag göra? "Äta mer!" är givet, men hur? Borde man gå till nån läkare eller så? [shake]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

fattar inte x_martys svar [crazy][crazy]

men öh, är det svårt för dig att äta mer? du skrev ju iofs att du har dålig aptit men det brukar ju gå att trycka i sig ändå om man bara vill. du kanske borde uppsöka läkare och se om du borde gå till en dietist eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men öh, är det svårt för dig att äta mer? du skrev ju iofs att du har dålig aptit men det brukar ju gå att trycka i sig ändå om man bara vill. du kanske borde uppsöka läkare och se om du borde gå till en dietist eller något.

Tja... Jag bor själv så det "hjälper" ju det hela. Det betyder att jag glömmer bort att äta. Även om jag försöker hålla regelbundna tider med mat glömmer jag bort mat för att jag inte är hungrig och det är inget jag tänker på...

Argh!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vågen kanske visade fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vågen kanske visade fel

Det är möjligt. Ska till mamma och pappa i morgon. Får passa på att väga mig på deras våg [bigsmile]


   
SvaraCitera

En sak du kanske inte bör göra är att börja trycka i dig fet mat. Jag skulle rekommenderar att du äter lite mer vid varje måltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta hand om din kropp[sad] Köp hem något å knapra på, typ valnötter och se till att du tar dig tid att laga riktig mat.


   
SvaraCitera

x_marty:

Redan i början av din träning kommer du få en ökad koordination och förståelse för hur du ska genomföra samt planera ditt upplägg.

Om man är väldigt underviktig ska man kanske inte börja med att träna 4 gånger i veckan. Frågan är om det är bra för någon som inte tränar att börja direkt på 4 pass/vecka.

Är man underviktig och snabbt gått ner mycket i vikt ska man till en läkare som kan hjälpa en att utesluta att man är sjuk och som kan hjälpa en att få träffa en dietist som kan ge en ett matschema.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

En sak du kanske inte bör göra är att börja trycka i dig fet mat.

Varför inte just fet mat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet du varför du har gått ner i vikt? Har du ätit mindre än vanligt, rört dig mer eller något sådant? Om du inte har gjort något sådant så borde du definitivt gå till en läkare.

Om det är så att du har ätit mindre så kan det ändå vara en god idé att gå till en läkare och kolla upp dina blodvärden.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Varför inte just fet mat?

För att det är dåligt med transfetter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

För att det är dåligt med transfetter.

All fet mat innehåller inte transfetter.


   
SvaraCitera

mediakatt:

All fet mat innehåller inte transfetter.

Jag är väl medveten om att det finns både bra och dåligt fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Jag är väl medveten om att det finns både bra och dåligt fett.

Då är det väl dumt att använda det som ett argument mot att äta fet mat.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Då är det väl dumt att använda det som ett argument mot att äta fet mat.

Vad jag syftade på vara att det inte är bra att börja äta stora mängder av den feta maten utan att komplettera med annat.


   
SvaraCitera