Aviseringar
Rensa alla

Vågen visar olika på olika våningar?


Ämnesstartare

Speltidning:

Du har gått upp 5kg sedan du flyttade vågen?

Fysiskt omöjligt då jag vägde mig under samma dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Kalibrera? 🙂

Om du inte står på den, vad visar den då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Om du inte står på den, vad visar den då?

0. Det är en såndär man ställer in via ett litet vridhjul, som på en klocka. =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

0. Det är en såndär man ställer in via ett litet vridhjul, som på en klocka. =P

Hmm. Då ska den vara kalibrerad. Eh... Då vet jag inte vad det kan vara för fel. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske bytte om innan du vägde dig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Du kanske bytte om innan du vägde dig igen.

Nope=P

Ensamvargen:

Hmm. Då ska den vara kalibrerad. Eh... Då vet jag inte vad det kan vara för fel.

Attans.[sad]


   
SvaraCitera
kachin

då såg kanske fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu skall vi se hur enkelt det här blir att lägga fram min teori, ty jag är
sämst i världen på att beskriva saker och ting. Men nu gör vi ett försök.
Det kan ju ha varit så att du fördelade tyngden olika när du stod på vågen de olika gångerna. Exempelvis om du vilar kroppen mer på det högra benet eller så, och den vänstra benet praktiskt taget är helt avslappnat. Då har även jag upptäckt att vågen visar en annan siffra. Lustigt nog.
This makes no sense. Vi får se om du fattar något av vad jag skrev. [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Prova att slå in ditt garage i aluminiumfolie. Det är troligen en lokal avvikelse i jordens magnetfält (alternativt en avvikelse i gravitationen) orsakad av regeringens hemliga experiment. Folien bör hålla deras strålar ute. För säkerhets skull bör du nog även konstruera en foliehjälm att bära när du befinner dig utanför garaget, ifall de kommer på att de ska ta bort alla minnen av denna händelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Hur kommer det sig, och vilken siffra ska man då lita på?

Badrumsvågar är extremt opålitliga. Det är därför man ska använda samma varje gång. Man ser hur mycket man gått upp eller ner men inte hur mycket man väger.
Och så väger man ju så olika olika tider på dagen så noggrannhet är inte så intressant.
En våg som arbetar i 0-200 kilo och ska vara noggrann blir väldigt väldigt dyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KochamCie:

This makes no sense. Vi får se om du fattar något av vad jag skrev.

Det är inte bara mig vågen lurar, en kompis testade ställa sig på den i garaget och wops så vart man några kilo lättare. 😉

Myksa:

Badrumsvågar är extremt opålitliga.

Tydligen. Men jag vägde mig först i mitt rum, sen sprang jag ner till garaget och gjorde samma sak.
Kan det inte vara något med att garaget har stengolv medan golvet här uppe inte är lika hårt? Hm....[confused]

Åtta:

Prova att slå in ditt garage i aluminiumfolie

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Kan det inte vara något med att garaget har stengolv medan golvet här uppe inte är lika hårt? Hm....[confused]

Samma våg men på olika ställen?
Garagegolvet kanske lutar om nu har inbyggd brunn? Det kan kanske göra skillnad. En våg ska stå rakt.
Men mjukt golv kan också göra skillnad. Det mjuka golvet blir som en fjäder som tar upp energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Det är inte bara mig vågen lurar, en kompis testade ställa sig på den i garaget och wops så vart man några kilo lättare. 😉

Fast om det mjuka golvet tar upp energi så borde vågen visa mindre i rummet med det mjuka golvet och inte garaget. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Samma våg men på olika ställen?
Garagegolvet kanske lutar om nu har inbyggd brunn? Det kan kanske göra skillnad. En våg ska stå rakt.
Men mjukt golv kan också göra skillnad. Det mjuka golvet blir som en fjäder som tar upp energi.

Garagegolvet lutar inte då det är rummet brevid garaget som vågen stod i. Komplicerat, haha xD Nej, men det är iaf plan yta och sten golv och golvet på mitt rum är ju inte lika hårt, men då är ju frågan.. vilken vikt stämmer...[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

vilken vikt stämmer...[confused]

Ingen.
Välj en att gå efter bara.


   
SvaraCitera