Aviseringar
Rensa alla

Vakna med näsblod...?


Ämnesstartare

Nån annan som råkat ut för detta? Hände för sisådär en timme sen, så läste jag på Flashback att personer med leukemi brukar vakna upp med näsblod. Känns ju lite sådär att få det när man bara är 22. Kan tillägga att jag har varit förkyld en vecka också.


   
Citera
Ämnesstartare

chilla det har med förkylningen att göra, brukar också få det pga känsliga blodkärl 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kombinationen känsliga blodkärl och näspetande i sömnen verkar sannolik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt skulle aldrig hända en äkta alfahane


   
SvaraCitera

Gjorde det när jag var 13 en gång.

Inget att oroa sig för. Man kan ju anta att man knockat sig själv i sömnen xD

Men om det börjar hända konstant bör du nog kolla upp det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har säkert petat i näsan!Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaknade senast inatt av att jag blödde näsblod. Sånt kan bl.a. bero på att man sover för lite eller att slemhinnorna är torra, vilket de ofta kan bli i samband med t.ex. förkylning och när det börjar bli kallt ute.

V


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tar du nässprej? Då har du problemet! Slutat totalt med skiten, blöder alltid efter jag tagit de på kvällen så blöder man som fan på morgonen sen.. 

Eller som andra säger! Näspetande! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Tar du nässprej? Då har du problemet! Slutat totalt med skiten, blöder alltid efter jag tagit de på kvällen så blöder man som fan på morgonen sen.. 

Eller som andra säger! Näspetande! 

Jag började faktiskt köra nässpray igår. I vanliga fall brukar det göra underverk men tydligen inte denna gång.

nöbby:
vaknade senast inatt av att jag blödde näsblod. Sånt kan bl.a. bero på att man sover för lite eller att slemhinnorna är torra, vilket de ofta kan bli i samband med t.ex. förkylning och när det börjar bli kallt ute.V

Okej för det här var ganska groteska mängder. Och nu har jag ingen kudde längre 🙁

Burgfitta:
Sånt skulle aldrig hända en äkta alfahane

Rodnar

sicilianmind:
chilla det har med förkylningen att göra, brukar också få det pga känsliga blodkärl 

Okej men fan trodde förkylningen var över...den har pågått på tok för länge nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänt mig med när jag sov med öppet fönster under vintern samt var förkyld. Är känslig då och blöder lätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaja men nu vet du att det inte är leukemi i alla fall hahaha


   
SvaraCitera
time
 time

Kombinationen nässpray + kall, torr höstluft + förkylning och försvagade ytliga blodkärl = filminspelning av genren gore på kudden. Leukemi innebär mer än bara näsblödande så vänta med att oroa dig för det tills du får sådana symptom utan att vara förkyld. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tusen gånger, riktigt läskigt när man tänder lampan och ser hur hela kudden är nerblodad.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjackis!


   
SvaraCitera