Aviseringar
Rensa alla

Vakna på natten.


Brukar vakna typ vid 5 ofta  utan att kunna somna om men det gör inte så mycket för det är ganska skönt att ligga och mysa till 6:30 när jag går upp.


   
SvaraCitera

Listus:
Ja, i perioder beroende på hur energin är. Eller hur varmt det är. 

Har haft saker som följ mig sen jag var liten.

Kommer i framtiden kunna skriva en bok om allt sjukt som skett.

Vaknat med bitmärken på mig, stora sår, en doktor förra året vart hel ställd när hon såg mina märken på ryggen som jag har, jag kommer själv inte åt dem platserna så kan ej vara jag, har kvar dem än idag. Hon tittade på mig som om jag blivit misshandlad.

Sen har jag sett mig själv i mitt eget rum i drömmen och saker brevid mig. 

Dock är världen spännande och bra märklig. 

Jag har nästan känt någon vid min sida men då var jag sjukskriven också så inte så konstigt. Men minns det tydligt och klart. Jag har bara sett mig själv i drömmen som tur är. När man fortf vet att det är en dröm. 


   
SvaraCitera

Jag vaknar aldrig på natten. Då är det mens eller om det stormar hårt. Jag sover bra när jag bestämmer mig för att sova. Önskar jag kunde vakna för och vrida på mig men det är väl onödigt.


   
SvaraCitera

Nej, eller snarare beror det väl på när jag somnade. Somnade jag väldigt väldigt tidigt så kanske jag är nästintill utsövd när jag vaknar mitt i natten. Och då kan det ju vara svårt att somna om. 


   
SvaraCitera

Jag kan säga att jag somnade vid ett klockslag. Då brukar jag få höra "hur vet du att du somnade då?" Skeptisk


   
SvaraCitera

stoner:
Nej, eller snarare beror det väl på när jag somnade. Somnade jag väldigt väldigt tidigt så kanske jag är nästintill utsövd när jag vaknar mitt i natten. Och då kan det ju vara svårt att somna om. 

Vakna tidigt på morgonen är det bästa. Tumme upp


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Jag kan säga att jag somnade vid ett klockslag. Då brukar jag få höra "hur vet du att du somnade då?" Skeptisk

Förutsatt att man har en klocka vid sängen så brukar man väl ha hyfsad koll på när man somnar. Eller snarare... man minns sista tidpunkten man slängde en blick på klockan och den är ju i ditt fall referenstidpunkten för insomnandet. Ge och ta på några minuter.

Använder själv en sådan där gammal elektronisk klocka som visar siffrorna digitalt men som visar tiden exakt på sekunden då den har radiokontakt med något "världsur" nere i Europa. Radiokontrollerad tror jag det heter.

SkeletonGirl: Vakna tidigt på morgonen är det bästa. Tumme upp

Det beror väl iof sig när man somnar. Somnar man klockan 22 är man ju utsövd klockan 6 nästa morgon men somnar man klockan 4 så befinner man sig kanske i värsta djupsömnen klockan 6.

Men visst, nu när det blir ljusare för varje morgon är det ju underbart de ljusa, varma och sköna morgnarna. Värre är det i mörkaste vintern när jag lika väl kan sova tills det ljusnar... förutom att jobbat kallar så klart.

Tänk på att om mindre än TVÅ MÅNADER så vänder det och blir mörkare för varje dag och vi går en ny tuff mörk, kall och snöig vinter till mötes. Tumme ned  Tumme ned  Tumme ned


   
SvaraCitera

stoner:

Förutsatt att man har en klocka vid sängen så brukar man väl ha hyfsad koll på när man somnar. Eller snarare... man minns sista tidpunkten man slängde en blick på klockan och den är ju i ditt fall referenstidpunkten för insomnandet. Ge och ta på några minuter.

Använder själv en sådan där gammal elektronisk klocka som visar siffrorna digitalt men som visar tiden exakt på sekunden då den har radiokontakt med något "världsur" nere i Europa. Radiokontrollerad tror jag det heter.

Det beror väl iof sig när man somnar. Somnar man klockan 22 är man ju utsövd klockan 6 nästa morgon men somnar man klockan 4 så befinner man sig kanske i värsta djupsömnen klockan 6.

Men visst, nu när det blir ljusare för varje morgon är det ju underbart de ljusa, varma och sköna morgnarna. Värre är det i mörkaste vintern när jag lika väl kan sova tills det ljusnar... förutom att jobbat kallar så klart.

Tänk på att om mindre än TVÅ MÅNADER så vänder det och blir mörkare för varje dag och vi går en ny tuff mörk, kall och snöig vinter till mötes. Tumme ned  Tumme ned  Tumme ned

Underbart längtar till hösten. Den här blåsten skrämmer mig Mycket glad


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Underbart längtar till hösten. Den här blåsten skrämmer mig Mycket glad

Men vanligtvis brukar det blåsa betydligt mer på hösten än på våren och sommaren. Höststormar brukar vi kalla dom. Tumme ned


   
SvaraCitera

stoner:

Men vanligtvis brukar det blåsa betydligt mer på hösten än på våren och sommaren. Höststormar brukar vi kalla dom. Tumme ned

Sommarblåst får mig och tänka på hamnen. Jag kan inte sova när de blåser det där väsnande ljudet i busskurer, fönster..tänker hela tiden om persiennen går sönder för ingen kommer ihåg att ta upp den. Vet ju inte om det börjar regna på natten. 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Sommarblåst får mig och tänka på hamnen. Jag kan inte sova när de blåser det där väsnande ljudet i busskurer, fönster..tänker hela tiden om persiennen går sönder för ingen kommer ihåg att ta upp den. Vet ju inte om det börjar regna på natten.

Sommarvindar är i vart fall varma vindar. Höstvindar och ännu värre vintervindar kan ju vara svinkalla. Tänk på köldeffekten!


   
SvaraCitera

stoner:

Sommarvindar är i vart fall varma vindar. Höstvindar och ännu värre vintervindar kan ju vara svinkalla. Tänk på köldeffekten!

Mysigt och sova ju i en varm stickad kofta och mormors gamla filtar.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Mysigt och sova ju i en varm stickad kofta och mormors gamla filtar.

Det låter som du använder riktiga ullmaterial istället för alla syntetmaterial som finns idag och det är ett stort PLUS! Tumme upp


   
SvaraCitera

stoner:

Det låter som du använder riktiga ullmaterial istället för alla syntetmaterial som finns idag och det är ett stort PLUS! Tumme upp

Jasså Skeptisk Jag vet bara man inte ska köpa påskfjädrar. 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Jag vet bara man inte ska köpa påskfjädrar.

Det finns väl två typer av påskfjädrar... fjädrar som kommer från slaktade kalkoner och som redan är döda när de plockas och det är väl ok. Resten kommer från levande kalkoner och som plockas när fåglarna är levande enbart för fjädrarnas skull och det är väl betydligt mer tveksamt. Gråter


   
SvaraCitera