Aviseringar
Rensa alla

Vakna upp utan att knappt kunna röra sig


Ämnesstartare

Det här händer mig ibland på sovmorna - under helgerna. Jag vaknar men kan inte röra mig eller öppna ögonen. Det är som om kroppen sover men hjärnan är vaken, rätt skumt. Dock kan jag röra lite lätt med armen om jag anstränger mig, men när jag väl lyckas sparka snabbt med båda benen släpper det direkt och jag kan öppna ögonen.

Det är knappast en sömnparalys, så långt vet jag. Men har det här något namn? Händer det här er?


   
Citera
Ämnesetiketter

it's death


   
SvaraCitera

d
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

obehagligt

en gång var det skönt. någon som klappade mig i håret.


   
SvaraCitera

Slider:

Det är knappast en sömnparalys, så långt vet jag. Men har det här något namn? Händer det här er?

vfr..


   
SvaraCitera

detta är en sömnparalystråd
punkt

jag undrar om det är spöken som kan göra detta. en gång flög det in två spöken här. den ena satte sig på mig o höll för min mun så jag inte kunde skrika lr andas o den andra flög runt och rotade igenom mina saker. jag såg dom inte men man kan ändå känna ifall någon annan är närvarande, det är som med människor. sen försvann dom ut igen.


   
SvaraCitera

miceparade:

Jag vet!

!


   
SvaraCitera

mopsen:

it's death

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

d
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

obehagligt

en gång var det skönt. någon som klappade mig i håret.

Jaha, det är alltså en sömnparalys.

Obehagligt men lite coolt ändå. Man känner sig nästan helt förlamad när detta inträffar men jag har aldrig varit med om någon sådan dröm - att man kanske ser någon gå i rummet eller att man blir medvetslös attackerad.


   
SvaraCitera

aa lite coolt


   
SvaraCitera

Sjukt störigt näre händer [surprised]

sötnos:

!

[blush]


   
SvaraCitera
zIGGE

Händer ibland när du dricker för mycket, och vaknar för tidigt x)


   
SvaraCitera

Sömnparalyser är fejna grejer det.
Härligt att ha panik men inte kunna röra sig eller andas snabbare.


   
SvaraCitera

har nog aldrig varit med om
låter coolt men läskigt


   
SvaraCitera