Aviseringar
Rensa alla

Vaknatidigt tips


Ämnesstartare

Ah, har tips till dem morgontrötta som vill bli morgonpigga!

Så här börja det: Hade problem med aptiten, kunde inte äta på fler dagar i sträck ibland. Efter en månad så insåg jag att jag börja gå ner i vikt å gick till farbror docktorn. Massa liter blod tappades jag på och fick den tillfälliga diagnosen funktionellt fel på tarmarna. Fick en diet och ett sovschema.

Sovschemat:
*Gå och lägg dig när du vill
*Vakna kl 06:30-07:30 på vardagar
*Vakna kl 07:30-08:30 på helger

Det tog dryg 2 veckor innan jag fick svar att det inte alls var funktionellt fel utan att det var nått slags virus. Men hur som helst, under dessa två veckor så ändrade jag sovvanorna totalt! Det tog 2 veckor att vakna samma tid varje morgon innan det blev förändrat.

Nu vaknar jag automatiskt kl 07:00 varje morgon! Väckarklockan står på 07:15 men jag vaknar en kvart innan den ringer. Har alltid varit morgontrött och skolkat från första lektionerna under gymnasiet för det har vart jobbigt att gå upp.

Den här veckan har jag aldrig behövt gå upp föra 12 egentligen men liktförbannat vaknar jag kl 7! [tard]

Sammanfattning:
Det krävs bara att offra en helg eller två för att bli morgonpigg [y]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ChickiBull:

Det krävs bara att offra en helg eller två för att bli morgonpigg [y]

Snacka om naivt tänkande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Snacka om naivt tänkande!

Människan är anpassningsbar till händelser som sker statiskt. Pröva får du se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Snacka om naivt tänkande!

va inte sån nu..[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Människan är anpassningsbar till händelser som sker statiskt. Pröva får du se

Blev väckt 05:15 i två veckors tid, och hade full rulle hela tiden. Fick gå och lägga mig drygt 23:15.

När jag kom hem somnade jag omdelbums, och vaknade 15:00 dagen efter. Borde jag inte ha vaknat 05:30 i vanlig ordning? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Blev väckt 05:15 i två veckors tid, och hade full rulle hela tiden. Fick gå och lägga mig drygt 23:15.

När jag kom hem somnade jag omdelbums, och vaknade 15:00 dagen efter. Borde jag inte ha vaknat 05:30 i vanlig ordning? [surprised]

Näe, för det är för kort tids sömn för att kroppen ska kunna anpassa sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Näe, för det är för kort tids sömn för att kroppen ska kunna anpassa sig

Men du skrev ju att det skulle ta 2 veckor?.. Och att man kunde gå och lägga sig när man än ville? [cute]

Aja, vem vet. Kanske funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Men du skrev ju att det skulle ta 2 veckor?.. Och att man kunde gå och lägga sig när man än ville? [cute]

Aja, vem vet. Kanske funkar.

Ska omdefiniera:
Lägga sig när man vill = Lägga sig när man känner behov för det = Lägga sig när man är tröttis.

Man skulle ju inte kunna lägga sig kl 5 å vakna kl 7 varje morgon [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Man skulle ju inte kunna lägga sig kl 5 å vakna kl 7 varje morgon [zzz]

Ja, fast då skulle man vara trött :PpPpPp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Ja, fast då skulle man vara trött :PpPpPp

Höhö ah, något ^^ Speciellt om man körde det racet i några månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart är tipsen?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett tips e också att så fort man vaknar sätta på t.ex tv4 på hööööög volym, man kan liksom inte sova då för man fokuserar på vad de pratar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Vart är tipsen?[tard]

Dolt i walloftexten för att den inte ska missbrukas av maktfolket [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

ett tips e också att så fort man vaknar sätta på t.ex tv4 på hööööög volym, man kan liksom inte sova då för man fokuserar på vad de pratar om

Höhö, fast det behövs inte om man blir morgonpigg [blush] fast under omställningsveckorna är det väldigt bra


   
SvaraCitera