Aviseringar
Rensa alla

Vakt nekar två feta kvinnor att åka rutchbana


Ganon:
Hade det varit muslimer hade de gått till DO och krävt pengar och badhuset hade pungat ut med cash för att inte bli dragna inför domstol.

Ja, om badvakten sagt "du är för mkt muslim för att åka vattenrushkanan" så skulle det väl också vara rimligt att dra det inför DO. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: Hade det varit muslimer hade de gått till DO och krävt pengar och badhuset hade pungat ut med cash för att inte bli dragna inför domstol.

Vad du är duktig på att få denna tråden att handla om något annat än den gör...
Dessutom ska kvinnorna få kompensation har ägaren sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Äventyrsparken har rättighet att ensamt fatta beslut rörande enskilt föremål.

Nu har de dock inte rätt att neka dem på vilket sätt som helst. Ägaren har t.o.m sagt att man inte var särskilt vänlig i sitt bemötande när man sade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Nu har de dock inte rätt att neka dem på vilket sätt som helst. Ägaren har t.o.m sagt att man inte var särskilt vänlig i sitt bemötande när man sade det.

Det är mycket möjligt, har inte fullständigt satt mig in i händelsen men jag uppskattar din kommentar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Vad du är duktig på att få denna tråden att handla om något annat än den gör...
Dessutom ska kvinnorna få kompensation har ägaren sagt.

Nja, det var mer en implikation att så fort muslimer blir "kränkta" så har de inom kort ett par tusen på banken, men när det gäller svenskar så är det sällan samma genoristet. Hade inte ägaren varit så feg utan istället stått bakom sin personal så hade fetknopparna fått se sig i månen efter några pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord: Ja, om badvakten sagt "du är för mkt muslim för att åka vattenrushkanan" så skulle det väl också vara rimligt att dra det inför DO.

Menar att även om den hade sagt att de var för tunga eller vad den nu använde för uttryck så hade muslimerna säkert kunnat få det att framstå som att de blev "diskriminerade" för att de var muslimer. Enligt en person som skrivit i tråden om samma händelse på Flashback och sommarjobbade som badvakt på badet och stod precis bredvid vakten som avvisade dem så nämndes heller aldrig ordet "fet" utan den sa bara att de inte vågade släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet med hänvisning till viktgränsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: genoristet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Wow. Du hittade ett slarvfel. Bra gjort, vad duktig du är. En piss i Mississippi dock om man ska ta upp alla icke grammatiskt korrekta texter av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Wow. Du hittade ett slarvfel. Bra gjort, vad duktig du är. En piss i Mississippi dock om man ska ta upp alla icke grammatiskt korrekta texter av dig.

Varsågod, det är bara att hugga in. Tyckte mest att det var kul för att det var ett sådant fatalt misslyckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Varsågod, det är bara att hugga in. Tyckte mest att det var kul för att det var ett sådant fatalt misslyckande.

Din mamma är ett fatalt misslyckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar hur Ganon inte kan diskutera nåt annat, han måste verkligen älska muslimer.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

elverpigen:
tycker det låter som en klent tilltagen maxvikt. det kanske är den officiella, och attrktionen egentligen tål mkt mer.

ska de ha vågar intill attraktionerna, precis som grönan har mätstickor typ? De borde fått åka var för sig. 

Det är tillverkaren av vattenrutschkanan som har bestämt maxvikten, baserad efter tester som dom gjort. Jag skulle kunna utveckla detta mer....

Ja vågar vore bra att ha, ingen kan ju veta exakt hur mycket någon väger med att döma med ögonen.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Dom kommer gå vidare och anmäla detta till DO!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592074


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:
Dom kommer gå vidare och anmäla detta till DO!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592074

Har DO ens tagit på sig fall angående vikt förut? Jag kan inte se något specifikt på deras hemsida som handlar om vikt som de har som anledning för diskriminering. Närmaste är väl funktionsnedsättning men i detta fallet är det ej det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är besvärligt att väga/vara längre än medel. Gröna Lunds tidigare VD vävnader att han var för lång för att få åka fritt fall. Men jag tror snarare att han inte vågade åka fritt fall. 


   
SvaraCitera