Aviseringar
Rensa alla

Val av moped


Ämnesstartare

Hej! Jag börjar komma upp i åldern då man skaffar sitt första fordon. A traktor är inget för mig å mopedbil är aningen för lyxigt för mig. (Försök att övertala mig). I a traktor väg är jag inte sugen på sunkigt å raggigt utan mer fräscht å clean. Därför väljer jag att köpa en moped men vilken ska man välja? Jag har hört mycket bra om aerox och speedfights. Stunt å trim är inget för mig jag vill bara ha en moped som har en del teknologi och komfort. 4takt känns rätt för mig men el funkar också.(problemet med det är ju som sagt alla fördomar mot el). Men styling är även viktigt för mig. Jag älskar aeroxens design, den är både sportig och tuff men den är även praktisk. Har någon annan förslag på annat är det klar jag lyssnar också. Men känslan av en crossmoppe lockar också. Manuell växling är nog roligare anser jag. 
jag hade inte heller tänkt pendla jätte lång med den. 
Är det olika bränsleförbrukning på olika lådor?
Skillnad på olika bränslen och takter?
era tips?
tack för att ni läst:)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har ni tips till körskolan? 


   
SvaraCitera

Jag själv valde att inte ta AM-kort, men alla mina kompisar rekommenderade ändå att läsa igenom boken och göra sluttest för att verkligen repetera och förstå innehållet, så du kan det till provet. (Detta om jag nu ändå SKULLE vilja ta kortet :))

Lycka till!


   
SvaraCitera

Köp en dt50 vettja


   
SvaraCitera

Tycker Vespa Elettrica verka så cool men verkar inte som att de säljer den mer. Fördomar mot el hade jag struntat i. Fast det är klart då får du ju inte det där knattret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Köp en dt50 vettja

För och nackdelar till crossmoped? Varför man ska välja crossmoped?


   
SvaraCitera

Isarral:

För och nackdelar till crossmoped? Varför man ska välja crossmoped?

Detta är nog fel forum för så specifika frågor, men finns kanske någon insatt här.

Enda jag vet är att en gammal dt är en sån fröjd att köra att du aldrig kommer glömma din ungdom6407727_orig.jpg


   
SvaraCitera

Isarral: Val av moped

En bra inledande info är hur mycket pengar du är villig att spendera samt naturligtvis - vill du köpa NYTT eller BEGAGNAT?

Vill du ha en moped med manuell växellåda eller vill du ha en automatväxlad?

2-takts mopederna är vanligtvis lite rappare dvs bättre acceleration i p gr av högre vridmoment. 4-takts mopederna är vanligtvis lite slöare men bensinsnålare.

Är det en "moped" du söker eller en scooter. Personligen skulle jag satsa på en riktig moped. Och kanske det viktigaste - HÅLL DIG BORTA FRÅN KINABYGGEN!!!

De gamla klassiska mopederna som Puch och Zündapp är RIKTIGA mopeder men ack så dyra, tyvärr. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

En bra inledande info är hur mycket pengar du är villig att spendera samt naturligtvis - vill du köpa NYTT eller BEGAGNAT?

Vill du ha en moped med manuell växellåda eller vill du ha en automatväxlad?

2-takts mopederna är vanligtvis lite rappare dvs bättre acceleration i p gr av högre vridmoment. 4-takts mopederna är vanligtvis lite slöare men bensinsnålare.

Är det en "moped" du söker eller en scooter. Personligen skulle jag satsa på en riktig moped. Och kanske det viktigaste - HÅLL DIG BORTA FRÅN KINABYGGEN!!!

De gamla klassiska mopederna som Puch och Zündapp är RIKTIGA mopeder men ack så dyra, tyvärr. Gråter

Tack för ett så specifikt svar:)
jag är osäker med alla valen då jag intellekt super insatt. Flera av er snackar om dt50 är det något speciellt med den? Tips på andra forum vore också en idé då jag inte vet så många. Tack för att du tog dig tid:).


   
SvaraCitera

Isarral:

Tack för ett så specifikt svar:)
jag är osäker med alla valen då jag intellekt super insatt. Flera av er snackar om dt50 är det något speciellt med den? Tips på andra forum vore också en idé då jag inte vet så många. Tack för att du tog dig tid:).

MoppeNet var väl populär för många år sedan men sajten blev väl uppköpt av https://razzer.se som tyärr numera lever en ganska avslagen tillvaro, tyvärr. Ledsen

Inte för att jag vill uppmana till några "moraliska olagligheter" men varför inte bli medlem på FLASHBACK > Fordon & trafik > Motorcyklar och mopeder men akta dig för att säga att du är UNDER 18 år därför då blir du BANNAD. Blink


   
SvaraCitera