Aviseringar
Rensa alla

Valborg


Ämnesstartare

jag ska till lund. förut kändes det bra, men nu känns det inte så.


   
SvaraCitera
idaah

vette fasen, vi får se vad som händer!


   
SvaraCitera
penja

uppsala om ekonomin tillåter


   
SvaraCitera

har inte bestämt än. har två vänner som vill hitta på ngt. vill nån hänga på i linköpingsområdet: be my guest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli: ingenting. ska vara pigg på första maj.

Detta. Vilket tåg ska du gå med förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
IMG_1298-1024x574.jpg

surkål

hur ser ett veganskt surkålsrecept ut! om det är ett sådant du använder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Detta. Vilket tåg ska du gå med förresten?

syndikalisternas! (← det där är en länk)

ska till och med hålla tal. nervositeten.


   
SvaraCitera

svefnpurka:

hur ser ett veganskt surkålsrecept ut! om det är ett sådant du använder.

ICA basic 500 g 12:-
Annars saltar man bara kål, stöter den så den blir saftig och lägger på burk. Ska syras ett par veckor. Dock måste man ha rätt temperaturer vilket kan va svårt kanske... Ingen koll på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli: ska till och med hålla tal. nervositeten.

Fräsigt! Då kanske jag svänger förbi och lyssnar


   
SvaraCitera

Bor i Uppsala, såatteee....

Huset där jag bor öppnar upp för en champangegalopp, dvs, för 50 spänn får man komma in, det är schysst musik med DJ, och man får köpa billig sprit.

Är du över 18 och befinner dig i uppsalaområdet, pm:a mig för mer info 😉

Själv är jag nykterist, och tänker väll mest spendera dagen med att jobba i huset, och sedan kolla på alla fulla människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ICA basic 500 g 12:-
Annars saltar man bara kål, stöter den så den blir saftig och lägger på burk. Ska syras ett par veckor. Dock måste man ha rätt temperaturer vilket kan va svårt kanske... Ingen koll på dem.

najs. om ingredienserna är så lättillgängliga kanske jag vågar riskera lite botulism.


   
SvaraCitera

svefnpurka:
najs. om ingredienserna är så lättillgängliga kanske jag vågar riskera lite botulism.

frågan är om det är någon risk ifall du inte sparar väldigt länge... tror snarare det möglar innan det blir några riktigt farliga gifter i
http://www.epochtimes.se/articles/2012/05/14/23307.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

frågan är om det är någon risk ifall du inte sparar väldigt länge... tror snarare det möglar innan det blir några riktigt farliga gifter i
http://www.epochtimes.se/articles/2012/05/14/23307.html

ja, mögel förväntar jag mig förr eller senare! tillväxten av botulinumbakterier brukar dock inte bero på förvaringstiden utan på att man tabbat sig med pH, salt- eller sockerhalten (och eftersom jag är oerfaren med andra konserveringsmetoder än i 100 % socker så tänker jag noja lite).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så det är på tisdag? Skolor är väl lediga då? I sådana fall är jag ledig och kan göra lite vad jag vill! Så jag får se vad det blir 😉


   
SvaraCitera

svefnpurka:
ja, mögel förväntar jag mig förr eller senare! tillväxten av botulinumbakterier brukar dock inte bero på förvaringstiden utan på att man tabbat sig med pH, salt- eller sockerhalten (och eftersom jag är oerfaren med andra konserveringsmetoder än i 100 % socker så tänker jag noja lite).

ah, vet bara att det kan komma i honung ifall den är gammal och oöppnad så tänkte det hade med förvaringstid att göra 


   
SvaraCitera