Aviseringar
Rensa alla

Våld löser ingenting, det är bättre att...


Ämnesstartare

Rävpojken:

Jag har ju faktiskt en rätt lång text som förklarar vad jag menar.Bra skämt är braDåliga skämt är dåligaOch nej det är inte subjektivt, iaf inte när man vill göra politik av det.

Bara för att en text är längre betyder det inte att den är mer klargörande.

Du menar att komik inte är subjektivt?

Jag kan förstå att satir kan vara dåligt i den bemärkelsen att det kan vara exempelvis kränkande eller otydligt men man kommer inte ifrån att människor skrattar åt olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

Bara för att en text är längre betyder det inte att den är mer klargörande.

Nä det är sant, jag anser dock att min är det, om det är något stycke som är oklart kan du fråga om det istället.

Jo komik är givetvis "helt" subjektivt eller ja det kan i alla fall vara det, sen så tycker ju vi människor ofta väldigt lika.

Ja människor skrattar åt olika saker, motsatsen var inte vad jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Nä det är sant, jag anser dock att min är det, om det är något stycke som är oklart kan du fråga om det istället.

Det var precis det jag försökte göra, det blev kanske lite rörigt och otydligt.

Rävpojken:

Jo komik är givetvis "helt" subjektivt eller ja det kan i alla fall vara det, sen så tycker ju vi människor ofta väldigt lika.Ja människor skrattar åt olika saker, motsatsen var inte vad jag menade.

Jag håller med. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

De flesta är tråkiga och hjärndöda ur humorsynpunkt. Om man ser på det som ett politiskt medel är det lika illa, när idioti får ta över och får bli populärt så kommer självklart "våra" meningsmotståndare i denna fråga i högre grad anse sådana som "oss" vara idioter och i högre grad helt enkelt avfärda saker.

jag gillar bara de sanna

t.ex.

hatar bögar
älskar analsex

,

vi måste bevara det svenska
förutom dem grammatiska språkreglerna

och

tycker feminister borde klaga mer på muslimerna och deras slöjor
säger åt sin flickvän att sluta klä sig som en hora


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

hatar bögar
älskar analsex

samma fel som de andra, även om det var vettigt på något vis så vem är det gör det här? [crazy]

ceka92:

vi måste bevara det svenska
förutom dem grammatiska språkreglerna

denna var bäst men där tillkommer det ju också att det är olika vad man väljer att bry sig om osvosv..

ceka92:

tycker feminister borde klaga mer på muslimerna och deras slöjor
säger åt sin flickvän att sluta klä sig som en hora

vem säger så? [crazy]

Papperssoldat:

Det var precis det jag försökte göra, det blev kanske lite rörigt och otydligt.

[cute] min text var rätt svamlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

vem säger så?

deras kvinnosyn. inte ordagrant och kanske inte direkt till henne. i enskilda samtal man till man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

samma fel som de andra, även om det var vettigt på något vis så vem är det gör det här?

analsex kan användas i förnedringsyfte(kopplas med dålig kvinnosyn och nazistiska ideologier och VIPS!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

analsex kan användas i förnedringsyfte(kopplas med dålig kvinnosyn och nazistiska ideologier och VIPS!)

allt "kan" allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

allt "kan" allt

nej men det är mer det vanligaste, det undergivna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Sådana där "flashbackrassen" är rent politiskt värdelösa men också jävligt tråkiga.

vet inte det jag. att göra narr kan vara ett ganska effektivt sätt att samla folk och att bilda opinion.

sen tycker jag många av de där är lite väl söndertjatade, typ "SD stavar dåligt". må vara sant men känns inte jätterelevant.

Rävpojken:

vem säger så? [crazy]

du skulle bara sett "diskussionen" i ett facebookevent för SDL där de hävdade sig vilja rädda kvinnor från muslimernas kvinnoförtryck samtidigt som de som motargumenterade kallades kommunistfittor, sliddjur och henflator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Analsex kan användas i förnedringssyfte"

Vad kan inte?

Fattar ej heller grejen med att det ska vara förnedrande att ge avsugningar när det ej är förnedrande att slicka fitta? + Att oralsex är vanligare förekommande i mer jämställda länder som t.ex sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige*


   
SvaraCitera