Aviseringar
Rensa alla

Våld och död


Ämnesstartare

The Velvet Underground, Kraftwerk, Swans, Guns N' Roses, Iron Maiden, Metallica, Chelsea Wolfe, Nick Cave, Mayhem, Alfarmania, Hellhammer, Joy Division, The Sound, Watain, Fever Ray, Bob Dylan, The Cure, Coven, In Solitude, Sarcofago, Darkthrone, Samhain, Danzig, Kent, God Is An Astronaut, Depeche Mode, The Stooges, Blasphemy, Fields Of The Nephilim, Morbid Angel, Christian Death, Nurse With Wound, Diamanda Galas, Funeral Mist, Tangerine Dream

Kan någon likasinnad hitta ett mönster så får ni gärna fortsätta.

"Han föll baklänges mot trottoarkanten. Det gick så fruktansvärt fort att han inte ens han gripa efter flaggstången som i alla fall var för långt borta. Men han hörde när gatflickan skrek och skriket försvann för honom ungefär samtidigt med förmågan att känna regn" 


   
Citera

förstår inte vad som är våld och död i allt det där men här är grejer löst kopplade till din lista eller som jag tror du kan uppskatta ändå:

Lustmord, Captain Beefheart, Syd Barrett, Alexander 'Skip' Spence, Television, The Seeds, Juno Reactor (första albumet), Gun Club, San Francisco's Shiver, Love Sex Machine, Plastikman

antar du hört Uncle Acid & the Deadbeats och deras dänga "Death's Door"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
förstår inte vad som är våld och död i allt det där men här är grejer löst kopplade till din lista eller som jag tror du kan uppskatta ändå:

Lustmord, Captain Beefheart, Syd Barrett, Alexander 'Skip' Spence, Television, The Seeds, Juno Reactor (första albumet), Gun Club, San Francisco's Shiver, Love Sex Machine, Plastikman

antar du hört Uncle Acid & the Deadbeats och deras dänga "Death's Door"

Fyfan vad god smak du har. Syd Barret, Television, The Seeds och Uncle Acid har jag redan koll på. Ska lyssna på resten.


   
SvaraCitera

Inget Namn:

Fyfan vad god smak du har. Syd Barret, Television, The Seeds och Uncle Acid har jag redan koll på. Ska lyssna på resten.

ska bli kul att se vad du tycker =)

åh, kolla in Ash Ra Tempel och Popol Vuh också, apropå Tangerine Dream

och denna kanske: 

 

är självmord-taggen seriös? :((((


   
SvaraCitera

bara om man tycker som du annars kan du väl döda en


   
SvaraCitera

Roorelaxing.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: är självmord-taggen seriös? :((((

Öppen för tolkning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej..........: bara om man tycker som du annars kan du väl döda en

wut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
        kommentar
      

Mörkt på alla sätt. Uppskattas!


   
SvaraCitera

Va? Black Sabbath äger bara så du vet... Om du nu är ute efter bra låtar... De flesta av deras låtar skulle du nog gilla. Kolla in låtar från deras nya album '13'.


   
SvaraCitera

Inget Namn:

wut

alltså ja kan man inte få bilda sin egen uppfattning utan att bli påtvingad massa saker???? fattar inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej..........: alltså ja kan man inte få bilda sin egen uppfattning utan att bli påtvingad massa saker???? fattar inte det

Kan väl inte påstå att jag påtvingar folk åsikter. Folk får tro vad fan de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exterminate:
Va? Black Sabbath äger bara så du vet... Om du nu är ute efter bra låtar... De flesta av deras låtar skulle du nog gilla. Kolla in låtar från deras nya album '13'.

Självklart. Har alla 6 första Black Sabbath. Men Dio eran är också jävligt bra.


   
SvaraCitera

Inget Namn:

Kan väl inte påstå att jag påtvingar folk åsikter. Folk får tro vad fan de vill.

för annars kunde de blivit jättesura och arga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej..........: för annars kunde de blivit jättesura och arga

Vad? Kan du noggrant förklara vad du vill komma fram till? Så att jag förstår?


   
SvaraCitera