Aviseringar
Rensa alla

Våld?


sofie_
Ämnesstartare

Är vårt samhälle mer eller mindre våldsamt idag än för 40 år sedan? Motivera ditt svar och ge exempel...hur fan ska jag veta liksom, jag levde inte ens då!!!!!!!!![cry]

HJÄLP PLZ[party][love]


   
Citera

leta reda på statistik över anmälda våldsbrott eller något då


   
SvaraCitera

sofie_:

Är vårt samhälle mer eller mindre våldsamt idag än för 40 år sedan? Motivera ditt svar och ge exempel...hur fan ska jag veta liksom, jag levde inte ens då!!!!!!!!![cry]

Jag tror det är lika mycket våld men våldet är brutalare nu. [smile]


   
SvaraCitera

jag tror på mer


   
SvaraCitera
sofie_
Ämnesstartare

K Special E GottiGott:

Jag tror det är lika mycket våld men våldet är brutalare nu.

Jag tror också att det är ungefär lika mycket, men känns som att våldet bland unga har ökat medan typ barnmisshandel och sånt har minskat?[confused]

pepparkaksgubben:

jag tror på mer

Varför tror du det?[smile]


   
SvaraCitera

sofie_:

Jag tror också att det är ungefär lika mycket, men känns som att våldet bland unga har ökat medan typ barnmisshandel och sånt har minskat?

Vet inte [smile]


   
SvaraCitera

K Special E GottiGott:

typ barnmisshandel och sånt har minskat?

Kanske är för att slå barn var lagligt då, det är det inte nu? [crazy] Och när man slutade slå barnen började barnen slå varandra?? [censur]


   
SvaraCitera

sofie_:

Jag tror också att det är ungefär lika mycket, men känns som att våldet bland unga har ökat medan typ barnmisshandel och sånt har minskat?Varför tror du det?

mer tillgänglighet till vapen osv...


   
SvaraCitera
sofie_
Ämnesstartare

K Special E GottiGott:

Kanske är för att slå barn var lagligt då, det är det inte nu? Och när man slutade slå barnen började barnen slå varandra??

Ja precis!

Men våldtäkter och sånt, har det minskat eller ökat?


   
SvaraCitera

Det beror på vart i världen man kollar, men i Sverige var 70-talet utmärkande när det gäller våldsbrott har jag för mig.


   
SvaraCitera

sofie_:

Men våldtäkter och sånt, har det minskat eller ökat?

Ja när jag doktorerade i våld på femtiotalet så lärde jag mig att det har ökat markant. [smile] Men personligen så tror jag inte på gud faktiskt


   
SvaraCitera

Brott överlag var väldigt mycket mer vanligt då iaf om man antar att antalet dömda har med antalet brott att göra.


   
SvaraCitera

K Special E GottiGott:

Ja när jag doktorerade i våld på femtiotalet så lärde jag mig att det har ökat markant.

Det har garanterat ökat sedan dess med tanke på att det då inte räknades som våldtäkt om man våldtog sin fru. Dock är det ju en fråga om statistik kontra egentliga övergrepp.


   
SvaraCitera

enligt anarkoprimitivismen ökar maktutövningen och därmed våldet i takt med civilisationens kontroll över människan.

skriv det.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera