Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt och invandring


mediakatt:

Har inte blivit våldtagen av någon, men att bli överfallsvåldtagen av något random borde ju vara bättre i och med att man i mindre utsträckning riskerar att bli skuldbelagd och misstrodd av omgivningen. Känns även som att man lär bli extremt misstänksam mot alla man känner om någon man litat på och tyckt om våldtar en.

inte jag heller iofs, men håller med dig. lär ju göra ont på fler sätt är bara fysiskt/psykiskt efter själva våldtäkten, och jag tror att bara själva "grundsmärtan" är vidrig nog...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rensat upp /Mod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Rensat upp /Mod

jag tycker inte du är färdig ännu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Så, invandrares påstådda benägenhet att våldta svenska kvinnor verkar vara ett populärt argument emot invandring av sverigedemokrater och andra invandringsmotståndare.

Deras bristande engagemang i att hjälpa kvinnor som blivit våldtagna eller försöka förhindra våldtäkter på annat vis än att minska invandringen antyder lite att det rör sig mindre om genuin oro för kvinnors säkerhet än om motvilja mot invandring.

Jag ska leta upp fakta som styrker att utomeuropeiska invandrare är ÖVERREPRESENTERADE när det gäller våld som misshandel och våldtäkter.

Tills vidare kan du studera följande tidningar och dess artiklar och sluta med att sprida falska uppgifter på UNGDOMAR.SE. Jag förväntar mig lite mer av en person som blivit utnämnd till moderator. [cool]

Oslo rape statistics shock
Two out of three charged with rape in Norway's capital are immigrants with a non-western background according to a police study. The number of rape cases is also rising steadily.

http://www.aftenposte​​n.no/english/local/article190268.ece

VÅLDTÄKTER
Skrämmande att dessa grova våldtäkter har ökat i Sverige. Kvinnor törs snart inte åka taxi för det har hänt flera våldtäkter på kvinnor som åkt taxi....Vad är det för män som gör på detta sätt??

Man kan ju läsa nästan dagligen om grova våldtäkter med grov misshandel och t.o.m. med dödlig utgång..
Förstår inte att gärningsmän enligt nedanstående artikel får så korta straff... De som begår våldsbrott och våldtäkter borde man se till att skydda samhället för, så det inte blir fler offer som råkar ut för dem, då det tydligen inte hjälper med korta fängelsestraff.

I Brottsförebyggande Rådets rapport "Invandrare och invandrares barns brottslighet 1996:2" framgår det att invandrare är överrepresenterade med 4,5 ggr jämfört med svenskar beträffande brottskategorin våldtäkt. Störst överrepresentation har invandrare från de muslimska länderna Algeriet, Marocko, Libyen, Tunisien och Irak.

Brå tittade på socioekonomiska faktorer som en förklaring till överrepresentationen men kom fram till att detta inte förändrade bilden i någon avgörandeutsträckning.

I rapporten skrev Brå att det kan "konstateras att invandrarnas överrepresentation inte beror på ogynnsam fördelning av ålder, kön, bostadsort och socioekonomisk status."

I Brå-rapporten "Brottslighet födda i Sverige och utlandet 2005:17" framgår det att situationen inte förändrats nämnvärt sedan den förra rapporten gjordes. Den totala överrepresentation, liksom överrepresentation beträffande brottskategorin våldtäkt är ungefär densamma för invandrarkollektivet som helhet. I denna rapport redovisas inte våldtäktsmännens ursprungsland på samma sätt som i den förra rapporten. Det konstateras dock att personer från Nordafrika har den totalt sett högsta överrepresentationen beträffande samtliga brott varför det är rimligt att anta att det även denna gång är män från muslimska länder som har den största överrepresentationen också beträffande våldtäkt.

Det generella mönstret tycks vara detsamma även i andra länder. Den norska tidningen Aftenposten rapporterade 2005-09-01 att utomeuropeiska män låg bakom två tredjedelar av de anmälda våldtäkterna i Oslo, trots att de bara utgör 14% av befolkningen.

Varför anses det som rasistiskt eller hets mot folkgrupp att berätta sanningen???? varför skydda grova våldtäktsmän som har utländsk härkomst. mer än någon annan våldtäktsman??
http://blogg.expre​​ssen.se/ladycobra2/entry.jsp?messid=652536


   
SvaraCitera

Nej på alla frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Destroy Islam:

Jag ska leta upp fakta som styrker att utomeuropeiska invandrare är ÖVERREPRESENTERADE när det gäller våld som misshandel och våldtäkter.

Gör en egen tråd i så fall, det är inte vad den här tråden handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Finns idioter med all sorts bakgrund.
Sverigedemokraterna och religiösa extremister, praktexempel.


   
SvaraCitera