Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkter & utmanande klädsel


Ämnesstartare

Om du tror att våldtäkter är pga att kvinnor klär sig utmanande så är du ju bara dum i huvudet.

EJ konstaterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår hur du tänker men det är inte korrekt. Tjejer/kvinnor kan bli relativt förnedrade av s.k. idioter pga. deras klädsel men deras klädsel uppmuntrar inte våldtäktsmännen till att se dessa honor som deras offer. (Hoppas det där blev rätt nu och om inte: Så hoppas jag att ni som läste förstod min mening.)

människor som mår bra i huvudet (ok, alla har vi ett relativt skadat psyke men det behöver inte betyda att vi alla uppfyller kraven för en specifik diagnos) våldtar inte.

När man är nära på att svälta ihjäl kan man i princip äta det mesta, även om man (i vanliga fall) ogillar smaken.
Samma sak upplever säkerligen personer som våldtar - de bryr sig inte mycket om klädseln, sen kanske en viss typ av klädsel sätter igång dem mer men det behöver inte betyda att det sätter igång deras "jag måste våldta henne NU"-grej i huvudet osv. De tänder ju på själva grejen med att våldta, de gillar maktkänslan.
Det viktiga för dem är att våldta, sen hur personen ser ut är mindre viktigt för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

människor som mår bra i huvudet (ok, alla har vi ett relativt skadat psyke men det behöver inte betyda att vi alla uppfyller kraven för en specifik diagnos) våldtar inte.

Eller hur, om man våldtar är man sjuk på en nivå bortom att bry sig om klädsel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir både arg och lite ledsen när jag läser.
Inser du att det bla. är pga såna här resonemang som folk låter bli att anmäla våldtäkter? Så att våldtäktsmännen kan gå fria och fortsätta göra sin grej?
Våldtäkter är redan så laddade med skuld och skam. Varför lägga till ytterligare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Eller hur, om man våldtar är man sjuk på en nivå bortom att bry sig om klädsel.

Precis
som vampyrer, typ!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Förstår hur du tänker men det är inte korrekt. Tjejer/kvinnor kan bli relativt förnedrade av s.k. idioter pga. deras klädsel men deras klädsel uppmuntrar inte våldtäktsmännen till att se dessa honor som deras offer. (Hoppas det där blev rätt nu och om inte: Så hoppas jag att ni som läste förstod min mening.)

människor som mår bra i huvudet (ok, alla har vi ett relativt skadat psyke men det behöver inte betyda att vi alla uppfyller kraven för en specifik diagnos) våldtar inte.

När man är nära på att svälta ihjäl kan man i princip äta det mesta, även om man (i vanliga fall) ogillar smaken.
Samma sak upplever säkerligen personer som våldtar - de bryr sig inte mycket om klädseln, sen kanske en viss typ av klädsel sätter igång dem mer men det behöver inte betyda att det sätter igång deras "jag måste våldta henne NU"-grej i huvudet osv. De tänder ju på själva grejen med att våldta, de gillar maktkänslan.
Det viktiga för dem är att våldta, sen hur personen ser ut är mindre viktigt för dem

Vem bestämmer vad som är korrekt? Du har ingen befogenhet att tillrättavisa mig m.f. Således kan såklart klädsel påverka killar det är ju därför killar tittar på tjejer - därför att de drar deras uppmärksamhet. Diskussionen går i lås om man håller sig fast vid åsikten att allt hänger på mannen, allt är mannens ansvar,mannen gör alltid fel.

Människor som inte är riktigt friska blir påverkade av det sätt kvinnor klär sig idag. sjuka människor och sex är inte bra att blanda. Det bevisar att kvinnorna måste anpassa klädstilen mer eftersom det finns en potentiell risk att någon människa som inte är frisk begår en våldtäkt.

Tror du själv på att en vältränad blondin kläd i tajta jeans och skinnjacka löper precis samma risk att bli våldtagen som en tjock blondin med stripigt hår, trasiga mjukisbyxor och en ful pälskjacka. ekvationen går inte ens ihop.

Idoufe:

Om du tror att våldtäkter är pga att kvinnor klär sig utmanande så är du ju bara dum i huvudet.

EJ konstaterande.

Det har jag aldrig skrivit. det är bara så du tolkar mina inlägg och du har tolkat det fel. jag har aldrig skrivit att alla våldtäkter beror på kvinnornas kläder.

sötnos:

Blir både arg och lite ledsen när jag läser.
Inser du att det bla. är pga såna här resonemang som folk låter bli att anmäla våldtäkter? Så att våldtäktsmännen kan gå fria och fortsätta göra sin grej?
Våldtäkter är redan så laddade med skuld och skam. Varför lägga till ytterligare?

Har du något bevis för att det är så eftersom du säger att det är så? oavsett om kvinnor klär sig utmanande eller inte kommer våldtäkter alltid att vara laddade med skult och skam. det är en anledning till att kritisera hur kvinnor klär sig för att kanske kunna undvika detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Det har jag aldrig skrivit. det är bara så du tolkar mina inlägg och du har tolkat det fel. jag har aldrig skrivit att alla våldtäkter beror på kvinnornas kläder.

Nähe, men kan du då kortfattat skriva vart du drar parallellen mellan hur lite/mycket kläder kvinnor har på sig och våldtäkter? Orkar ej läsa långa idiotiinlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Nähe, men kan du då kortfattat skriva vart du drar parallellen mellan hur lite/mycket kläder kvinnor har på sig och våldtäkter? Orkar ej läsa långa idiotiinlägg.

Om du inte ens orkar läsa mina inlägg kan du sluta och skriva i tråden innan jag låter anmäla dig för spam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Om du inte ens orkar läsa mina inlägg kan du sluta och skriva i tråden innan jag låter anmäla dig för spam.

Spam? Skojar du med mig?

Jag bad dig skriva kortfattat hur du drar parallellen mellan utmanande kvinnoklädsel och våldtäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Det är ju sant och du vet det själv. Du har uppenbarligen själv fått dessa tankar då du har sett brudar på stan'. Det är bara din vilja som gör att du inte våldtar dem. har du något bevis för att det skedde lika många våldtäkter på 1600-talet? Jag tror inte på det i allafall.

Jag kan tänka mig att det faktiskt skedde betydligt fler våldtäkter på 1600-talet än idag pga dåligt rättssystem (hur många män dömdes egentligen för våldtäkt på den tiden?), pissig kvinnosyn, ett allmänt inhumanare samhälle osv.. Om man skuldbelägger kvinnan vid en våldtäkt (vilket du vill göra) säger det sig själv att det bäddar för tänket att "äh hon hade shorts, hon får skylla sig själv". Det finns ju inget tillfälle då våldtäkt är okej, oavsett vad offret har på sig, så varför straffa offret då? Det är ju inte precis så att någon tvingar våldtäktsmannen, han bestämmer själv vad han gör.

Patrick:

Det bör finnas en gräns för hur kvinnor får klä sig. Samhället kan inte anpassas efter ett uråldrigt sätt att se på detta.

Uråldrigt? Det är snarare dina åsikter som är uråldriga.


   
SvaraCitera

Patrick:

Kan jag klä mig hur jag vill? Om jag går ut i kalsonger på ljusa dagen så skulle uppenbarligen alla skratta åt mig. Om en kvinna skulle gå ut i bikini på ljusa är det okej.

Eh. Jag vet inte vilket universum du lever i men det skulle se jättekonstigt ut om tjej gick runt i bikini på stan. Folk skulle stirra och en del skulle förmodligen skratta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att sexism överlag är ganska korkat. Bara för att du inte vill ta ansvar för dina tankar och handlingar så behöver du ju faktiskt inte smutskasta ett helt kön samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Har du något bevis för att det är så eftersom du säger att det är så?

Har du något bevis för att;

Patrick:

Även en kille som inte har en tanke på att utföra en våldtäkt får plötsligt detta när man ser en del kvinnor på stan.

Eller att;

Patrick:

ingen tänker på hur kvinnor faktiskt klär sig idag.

Patrick:

oavsett om kvinnor klär sig utmanande eller inte kommer våldtäkter alltid att vara laddade med skult och skam

Ja, kvinnor blir våldtagna oavsett hur de klär sig. Och de får ofta skulden för våldtäkten. Det är därför det här;

Patrick:

en anledning till att kritisera hur kvinnor klär sig för att kanske kunna undvika detta.

inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Vem bestämmer vad som är korrekt?
Du har ingen befogenhet att tillrättavisa mig m.f.

Det är bevisat att våldtäktsmän inte mår bra i huvudet... Eller har jag fel?
Detsamma.

Patrick:

Diskussionen går i lås om man håller sig fast vid åsikten att allt hänger på mannen, allt är mannens ansvar,mannen gör alltid fel.

Ursäkta men vad fan har det med det jag skrev att göra?
Jag har inte påstått att männen är dom enda som begår dessa brott. Såklart så kan även kvinnor utnyttja andra människor sexuellt.

Patrick:

Således kan såklart klädsel påverka killar det är ju därför killar tittar på tjejer - därför att de drar deras uppmärksamhet.

Om en kille kollar på en tjej med Utamanande klädsel, och därav blir upphetsad av hennes utseende så betyder inte detta att han kommer slänga sig över henne för att sedan försöka tränga in i henne...
Jag nämnde i mitt förra inlägg att en sådan klädsel kan upphetsa andra människor men det är inte anledningen till varför en del våldtar.

Ser du skillnaden mellan att bli upphetsat och att våldta? Blir rädd om du tror att upphetsning leder till våldtäkt.

Patrick:

Människor som inte är riktigt friska blir påverkade av det sätt kvinnor klär sig idag. sjuka människor och sex är inte bra att blanda

Förlåt, men är du trög eller?
Jag nämnde tidigare att ett speciellt utseende kan upphetsa den sjuka personen mer men det är inte grunden till att brottet begås.

Sen är det ju så att personer som våldtar tänder på så sjukt olika saker. Finns väl säkert någon sådan som drömmer om att våldta en liten pojke...
Hur ofta klär sig små pojkar utmanande?[tard]
Nu kommer jag in på pedofilbrott men pedofiler kan straffas för även övergrepp. Eller... Det brukar ju sluta så.

Patrick:

Tror du själv på att en vältränad blondin kläd i tajta jeans och skinnjacka löper precis samma risk att bli våldtagen som en tjock blondin med stripigt hår, trasiga mjukisbyxor och en ful pälskjacka. ekvationen går inte ens ihop.

De gjorde en undersökning på radio när jag gick i 4an, hörde att män i genomsnitt föredrar brunetter.
Hur sant det nu är vet jag inte, men kan sätta pengar på att det inte är så att 80% föredrar blondiner och 20% brunetter - så att du tar en blonderad fjortis som exempel... Bevisade bara en del om dig själv.

Sen det där med kroppen... Vad är din defination av Tjock?
Jag är inte smal, inte alls. Möjligen helt normal runt magen men inte nertill, verkligen inte.
Men det har inte hindrat killar från att fråga om jag vill ha sex.
Även på porr kan man se riktigt feta människor, de som är feta överallt... Varför skapas detta? För att ge tjockisar bekräftelse? Nej, för att det finns folk som tänder på det.

Och klädseln orkar jag inte ens diskutera... Kläderna ska ju ändå av, så vad spelar det för roll?
Det är en fetisch, om man tänder på endart klädseln och håret.
Maktkänslan är viktigast för den sjuka personen, och om man ska tänka som dig: Det kanske är Roligare att dominera en osäker brud?

Fyfan, blev avbruten många gånger så vet inte riktigt om allt blev rätt... Men om du inte förstår så är det ju riktigt synd om dig.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera