Aviseringar
Rensa alla

Våldtäktsmän frias


Ämnesstartare

Och vadå att kvinnan inte varit i en utsatt situation? TROR DE PÅ ALLVAR ATT HON FRIVILLIGT SKULLE LÄGGA SIG NER OCH SÄRA PÅ BENEN OCH BA JAA TA MIG ALLESAMMANS JAG KÄNNER INTE ER MEN KOM OCH KNULLA MIG BA! WOOHOO! och sedan anmäla dem för våldtäkt?

åh fuck det svenska rättsväsendet vad jag är arg på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret: svenska rättsväsendet

En fråga: Finns det något rättsväsende som du är mer nöjd med? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att dom borde kastreras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

En fråga: Finns det något rättsväsende som du är mer nöjd med? 

har ej koll på många andra så nej. men tycker det är otroligt hur man kan komma undan med att gruppvåldta en tjej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde om detta på nyheterna igår. Lät som att det var självklar våldtäkt och ursäkterna till varför de friades var minst sagt löjliga. Man undrar vad det är för sjuka personer som sitter i domstolarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

En fråga: Finns det något rättsväsende som du är mer nöjd med? 

vad spelar det för roll, övht?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17559747.ab

Läste på aftonbladet idag angående den femtonåringa tjej som blivit inlåst i ett rum, mobilen blev stulen och sex killar i tur och ordning hade samlag med kvinnan mot hennes vilja.

Dessa fem killar frias nu av en gammal lag som säger att tjatsex är inte våldtäkt, och att kvinnan inte varit i en utsatt position trots att hon gråtit och sagt nej. 

Är det rimligt att killarna frias? Är det våldtäkt enligt er? Vad borde deras straff ha blivit? 

Vi ska ha ett rättsväsende där man endast kan dömas till ett brott ifall det finns tillräckliga med bevis. Bedömer inte hovrätten att det finns tillräckliga bevis för en våldtäkt så ska inte heller killarna dömas till det, svårare än så är det inte. Jag litar på rättsväsendet och därför anser jag att beslutet är korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adhoc:

vad spelar det för roll, övht?

Vem är du ens? Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vem är du ens? Gråter

Din mamma. Vad spelar det för roll?


   
SvaraCitera
mynona

Jag tycker nog att det låter som våldtäkt om man trots att man säger nej och förklarar att man inte vill trängs in i ett rum, puttas ned på en säng och får kläderna avdragna. Vad är våldtäkt om inte att tvingas ha sex trots att man har gjort klart att man inte vill? Självklart kan man ha sex med flera personer, men i sådana fall har man det ju knappast under ovanstående omständigheter och med all respekt för eventuell subjektivitet borde ju domarna begripa det. Vilket de antagligen gör, egentligen. Det handlar om paragrafrytteri och fokus på tolkningar av ord snarare än brottet som sådant. Om jag förstått saken rätt handlar det om att de döms enligt en äldre lag som nu har ersätts av en annan, så man kan åtminstone hoppas att det inte händer igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks:
våldtäkt e ett hårt ord men de har inte precist gjort nånting snällt. vad e skillnaden på sexbrott som utnyttjande, ofredande o överfall osv?... undrar bara...

när ska ordet våldtäkt användas annars, tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

när ska ordet våldtäkt användas annars, tycker du?

var inte det jag menade, ordet i sig, som "jeansjacka" eller "solkig" - fula ord. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dåligt


   
SvaraCitera