Aviseringar
Rensa alla

Våldtagen - tvingas att anmäla?


Ämnesstartare

Blev våldtagen när jag var sexton år, över två år sedan nu. Orkar inte med ångesten som jag forfarande har varje jävla natt. Om jag går typ umo/bup/vuxenpsyk nu och snackar om det, kommer dom tvinga mig att anmäla och så eftersom jag var under arton när det hände? Eller kan jag bara få hjälp


   
Citera
mynona

De kommer inte att tvinga dig att anmäla. Det är inte deras avdelning. De kommer möjligen att föreslå/uppmuntra dig att göra det, men säger du nej så gäller det. Det är alltid upp till dig om du vill anmäla eller inte. Kram. 


   
SvaraCitera

Hej Jabbalo!
Extremt tråkigt att läsa sådant. Hur en människa kan göra något sådant mot en annan människa är helt #¤%&.
Jag ska be för dig av hela mitt hjärta. Har tre barn och barn är det finaste gåvan.
Var stark!
ge BIBELN en chans.
börja läs markus-evangeliet och finn JESUS.
Offra 1 timma av ditt liv till att läsa om JESUS och du kommer att vinna evighet.
Du kommer att finns styrkan.
Hoppas att du finner den välsignade vägen.
Gud älskar dig. Ge den sanna vägen en chans så kommer du se det.


   
SvaraCitera

Hej Björn!
Efter sådan slutsats så utgår jag från att du läst om Emil, bamse och bibeln. Vilken del i bibeln blev du besviken över?


   
SvaraCitera

Ett bra sätt att känna sig bättre är att man tar ett metallrör kanske, och slår in pannan på fanskapet.


   
SvaraCitera