Aviseringar
Rensa alla

Valerina Forte?


Prova. Bättre med sådant än receptbelagda grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

snackade psykosmedicin, vad käkade hon

Gud jag har ingen aning faktiskt. Hon bytte / byter mediciner ganska ofta, men hon är schizofren så det var väl nåt för det. Hon käkar/käkade också en hel del olika sömnmedel och sånt.


   
SvaraCitera

gewitter:

Är skeptisk bara då inte ens min gamla psykolog ville skriva ut nånting till mig trots att jag sov 3 h per natt. Hon tyckte också att jag hade uppenbara aggressionsproblem men ''ville inte ta itu med det [då]''.

Idiotpsykolog, låt inte rötäggen förstöra för din tro om att hjälpen finns.

gewitter:

Får göra det. Du tror inte det gör för mycket med kroppens egna ''signaler'' och så i längden? Alltså, mixtrar inte för mycket med ens kemiska responser om man slutar med det?

Svårt för mig att svara på. Jag tror på att ta till mediciner när man behöver de då de kan vara till mycket nytta, men att sluta med de så fort det är aktuellt. Mediciner är ingenting att leka med, men alla de där frågorna får du spara till läkaren. Jag tror iaf inte att du kommer bli fet av ett sömnmedel, eller få kass ämnesomsättning. Jag tror att det gynnar mer positivt än negativt.

gewitter:

Tja jag är ju fortfarande i tonåren (antar jag) så jag ska sova 10 h enligt ''experterna'', måste ha 10 h minst för att fungera någotsånär så det kanske inte blir några problem. Men att bli dåsig och deprimerad låter ju bara kontraproduktivt.

Jo men man har inte alltid tid att sova 10 timmar, och det är inte så kul att vakna upp outvilad. Inte för att jag var särskilt utvilad då jag blev skitdåsig, men efter flera timmars sömn blev det lite bättre. Men jag kommer aldrig ta de pillrerna igen.

gewitter:

Men som sagt, kanske funkar annorlunda för mig, det är väl som p-piller. Alla har inte samma sort eller nåt.

Ja precis


   
SvaraCitera

gewitter:

Gud jag har ingen aning faktiskt. Hon bytte / byter mediciner ganska ofta, men hon är schizofren så det var väl nåt för det. Hon käkar/käkade också en hel del olika sömnmedel och sånt.

Okok, jag har hört iaf att det är vanligt att gå upp av psykosmediciner och en del antidepressiva, men inte av sömnmedel. Men det är väll olika. Läs bruksanvisningen som sagt.


   
SvaraCitera

jag har provat, funkade inte alls för mig tror jag iaf. blev bara mer rastlös och kunde inte alls sova.

synd att vi inte har oseriösa apotket som finsn i andra länder. jag skulle älksa ifall man bara kunde gå till ett apotek och kunna köpa rikitga sömntabletter eller så.


   
SvaraCitera

Jag tycker förövrigt också att du kan prova valerina innan läkarbesök men bli inte besviken om det inte fungerar, vilket jag inte tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag tror iaf inte att du kommer bli fet av ett sömnmedel, eller få kass ämnesomsättning. Jag tror att det gynnar mer positivt än negativt.

Får hoppas på det. [cute] Är i princip bara det som skrämmer mig från receptbelagda grejer, och att kanske få hjärtproblem eller nåt men äh. Hittade numret till min vårdcentral så jag ringer dem på måndag och terroriserar [y]

Lounge fact:

men man har inte alltid tid att sova 10 timmar,

Nej, det är ju också ett problem. Spelar iof ingen roll heller. Går i sådana konstiga perioder. När jag väl lyckas få 10 h sömn utan avbrott så har jag ändå sovit dåligt och är trött och orkeslös hela dagen i alla fall.

patrick bateman:

blev bara mer rastlös och kunde inte alls sova.

Det låter ju bara stört [tard]
Gillar ditt nick [cute]


   
SvaraCitera

gewitter:

Får hoppas på det. Är i princip bara det som skrämmer mig från receptbelagda grejer, och att kanske få hjärtproblem eller nåt men äh. Hittade numret till min vårdcentral så jag ringer dem på måndag och terroriserar

Åh vad bra! Hoppas det löser sig med dina sömnproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Hoppas det löser sig med dina sömnproblem.

Tack för all hjälp! Seriösa svar uppskattas alltid [cute]


   
SvaraCitera

gewitter:

Det låter ju bara stört
Gillar ditt nick

mm var konstigt, kanske berodde på att jag tänkte " ska det hända nåt" varje sec, kanske spelade min hjärna spratt då

hihi tack 🙂 gillar du american psycho?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

" ska det hända nåt"

Det är som med att somna ö.h.t, om man tänker ''kommer inte somna'' på repeat säger folk att man inte kommer somna. [rolleyes]

patrick bateman:

hihi tack 🙂 gillar du american psycho?

Ja [bigsmile] En av både favoritböckerna och favoritfilmerna.


   
SvaraCitera

gewitter:

Det är som med att somna ö.h.t, om man tänker ''kommer inte somna'' på repeat säger folk att man inte kommer somna.

mm så är det, går inte alls att somna om man tänker "går inte att somna"

gewitter:

Ja En av både favoritböckerna och favoritfilmerna.

grymt! samma för mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

grymt! samma för mig

Fan vad nice. Visste väl att alla coola människor inte emigrerat. [cool]


   
SvaraCitera

Fungerar inte.

Be din läkare skriva ut tabletter istället.


   
SvaraCitera

gewitter:

Fan vad nice. Visste väl att alla coola människor inte emigrerat.

haha. nej det verkar inte så. inte ofta man stöter ihop med folk med bra smak så ofta nu för tiden dock, men det är alltid lika kul 🙂


   
SvaraCitera