Forumet - Valet 2018

Valet 2018

3661 0 122

Spana också in:

Senaste valprognosen från Novus - Sverigedemokraterna näst största partiet

Igår 7 juni släppte Novus sin Juni-prognos som visar att (sd) är Sveriges näst största parti.  Mycket glad

Socialdemokraterna 23,8 %
Sverigedemokraterna 21,9 %
Moderaterna 21,1 %

Detta var det väl knappast någon som trodde för ett år sedan. Ökar (sd) 1 % och (s) minskar lika mycket fram till valet så är (sd) Sveriges största parti.  Tumme upp

Ska ärligt erkänna som (sd) röstare att jag är minst sagt... chockad... positivt chockad. Tumme upp

Källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-nast-storsta-parti-nara-ga-om-s

svt-valprognos7juni2018.png

Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6972076

sr-valprognos7juni2018.png

Lilla Trollungen: Tycker snarare att en del av grejerna verkar ganska vettiga medan vissa får mig att fundera på om de kanske trots allt säger hel del om hur det är.
Så homosexuella bör jämföras med pedofiler, en judisk elit kontrollerar ekonomin, demokrati är ingenting att bry sig om och Nazityskland var ett bra land?

Lilla Trollungen: Du sköt dig själv i foten!!!
Vet du vad begreppet "skjuta sig i foten" innebär?

Jag skrev:

anonym321123: Bara för att de inte är direkta kopior av nazisterna innebär det inte att de inte delar samma vidriga syn på homosexuella och judar. För att inte tala om antidemokratiska idéer
Ditt svar var:

Lilla Trollungen: Kanske inte, men det är inte det uppfattningen jag har av dem.
Nu verkar du ju ha blivit övertygad att NMR är en grupp nynazister. Det är inte jag som har gjort att du nu har blivit nynazist (om du nu inte skämtar)
Jag förutspår valet som följer: M blir störst, SD näst störst, S tredje störst. S inriktning anser jag för närvarande vara mer borgerligt än socialdemokratiskt.

Min röst går till V.

Vad jag hoppas på: Ännu ett DÖ eller iafl NÅGOT för att låsa ute åkesson och SD - även om detta förvisso innebär att skjuta på det oundvikliga. Men fyra år till av sinnesro hade varit bra innan bajset träffar fläkten och åkesson blir statsminister.

Hoppas även på V minst 10%.

Hoppas att KD åker ut så S+MP+V har större chans att ibland ta lite hjälp av C ibland och sätta stopp för i alla fall dom allra mest idiotiska sakerna som komma skall.

Jag är dock ganska säker på att landet tyvärr dom kommande fyra åren kommer att ledas ner i mörkret av en M+SD-regering.

Den bruna högerpopulismen med fortsatt normalisering av främlingsfientlighet och ren rasism som direkt följd sprider sig i västvärlden - även om Sverige står på tur hade det varit trevligt om vi varit det sista land som översvämmats av denna skit fullständigt.

Hjärta

anonym321123:
Så homosexuella bör jämföras med pedofiler, en judisk elit kontrollerar ekonomin, demokrati är ingenting att bry sig om och Nazityskland var ett bra land?
Meh haha va, sa jag att allt som stod där verkade vettigt och bra eller? Trodde jag skrev att en del av grejerna verkar ganska vettiga.

anonym321123:
Vet du vad begreppet "skjuta sig i foten" innebär?

Om jag ska vara helt ärligt så vet jag inte det exakt, skrev det mest för att det dök upp i huvudet och för att det lät kul. Så ja skämtade väl lite där typ...

anonym321123:
Nu verkar du ju ha blivit övertygad att NMR är en grupp nynazister. Det är inte jag som har gjort att du nu har blivit nynazist (om du nu inte skämtar)
Och ja du, du fick mig trots allt att bli mer intresserad av NMR snarare än mindre, så nja...

Axel_von_Färsen:
Kommer nog bli en ny DÖ i år med Annie som statsminister. Underskatta inte (((Bilderberg))). 
Det tror jag också. Ännu värre är den situation som råder idag och har rått sedan minst 10 år tillbaka - inget parti vill förhandla eller diskutera med (sd) och Jimmy. Det i sig visar ju att de övriga partierna motsäger sig ren demokrati dvs de respekterar inte svenska folkets politiska åsikter. Om drygt 20% av alla röstande svenskar röstar på (sd) så måste naturligtvis de övriga partierna respektera detta. Annars blir det ju i sin förlängning INGEN som "kan" styra landet då inget parti kommer att få 51% av rösterna.

Lilla Trollungen: Meh haha va, sa jag att allt som stod där verkade vettigt och bra eller?
Det gjorde du faktiskt:

Lilla Trollungen: Tycker snarare att en del av grejerna verkar ganska vettiga medan vissa får mig att fundera på om de kanske trots allt säger hel del om hur det är. 
Fast du råkade nog skriva fel (är ej ironisk)

Så vilket av NMR-citaten är en vettig åsikt?

Lilla Trollungen: Om jag ska vara helt ärligt så vet jag inte det exakt, skrev det mest för att det dök upp i huvudet och för att det lät kul. Så ja skämtade väl lite där typ...
Hahaha

Haha

:D

Lilla Trollungen: Och ja du, du fick mig trots allt att bli mer intresserad av NMR snarare än mindre, så nja...
Det finns två olika möjliga scenarion:

1. Du höll redan med flera av NMR:s åsikter.

2. NMR-citaten jag gav dig lyckades övertyga dig att byta åsikt.

Om det är scenario 2 som stämmer så måste du vara rätt enkel att övertyga

Det blir en skeptisk röst på M i år. Man kan inte lita på vad S säger, dem säger i ena stunden att de ska vara ''ordning och reda i migrationspolitiken'' sedan låter de 9000 afghanska män få stanna i Sverige trots att dem inte är asylberättigade och fått avslag. Jag vill att M bedriver deras politik och inte förlitar sig på C:s mgrationsliberala politik.
Vi behöver mer resurser till försvaret, sjukvården, polisen och resten av rättsväsendet. Vi behöver effektivisera skolan, se till att lärare får mindre administrativ börda, nationella prov ska rättas av Skolverket osv. Vi ska behålla det fria skolvalet enligt mig, det är inte det som förstör skolan utan att man tillåter folk som inte kan bete sig i skolan fortsatt förstöra. Har man sönder andras egendom skall böter delas ut, om personen är mindreårig får föräldrarna betala, det tror jag ger ett tydligt budskap till ungdomarna.
Man ska åldersbedömma brottslingar som uppgett att dem är mindreåriga trots att dem inte är det. Många av dem vill undslippa straff och gör allt i sin makt för att fortsatt kunna begå brott vilket man kan göra om man inte är brottsmyndig, då kallar man på sin höjd in socialstyrelsen.
Vi behöver en migrationspaus, vi ska inte pressa in 11människor i en tvåa och tro att allting ordnar sig. Vi kan inte heller bygga hur mycket bostäder och hyresrätter som helst, dem som kommer hit måste få jobb också, inte bara 100% subventionerade jobb av staten, det behövs riktiga jobb. Jag skiljer på arbetsinvandring och massinvandring. Arbetsinvandring är när folk kommer hit för att bo och jobba här, massinvandring är när folk kommer hit som inte är här för att jobba om de kan leva på bidrag.
Vi behöver sänka bidragen och göra det mer värt att jobba, man ska tjäna på att vara i arbete och att inte leva på bidrag. Vi borde inte sänka löner men det är bättre att ha en lägre ingångslön och att ha jobb än inget jobb alls, sen jobbar man upp sig och lär sig jobbet på jobbet.
Jag kan skriva spaltmeter om vad vi behöver göra men detta är en liten del av vad Sverige behöver.