Aviseringar
Rensa alla

Valet 2018 - SD ännu större vad händer då?


Ämnesstartare

Kanske inte borde göra denna tråd redan nu, men jag kan inte hålla mina drömmar för mig själv. Jag tippar på att SD kommer att hamna på 13.7% detta kommande val men vad tror ni i framtiden när SD kanske hamnar på 18-19% till valet 2018, då kommer det bli omöjligt att ignorera ett sådant parti om inte S+M går ihop.

Vore det inte möjligt att S+SD inleder ett långsiktigt samarbete där dom inför ett nytt luciabeslut som ändå sossarna införde en gång i tiden. Denna regering kommer vara omöjlig att rubba om inte sossarnas väljare skulle gå över till annat parti, men det har jag svårt att tro. Jag tror att dom skulle acceptera att ha mer eller mindre stängda gränser under ett tag för att ha en återhämtningsprocess med jobb och bostäder.

Vad tror ni?


   
Citera
NEMI
 NEMI

Tror att det är närmre till att S och M går ihop, mer än vad dom redan gör.


   
SvaraCitera

Jag tror sd kommer dö ut så småningom, det är bara en fluga.


   
SvaraCitera
mynona

Det är mer troligt att M och Sd går ihop, med tanke på att det är M:s motsvarigheter som samarbetar med SD:s motsvarigheter i övriga Europa medan S:s motsvarigheter såvitt jag vet aldrig har gjort det. 


   
SvaraCitera

Tror att Åkesson jobbar på övertid och snart går in i väggen och då finns det ingen som tar över enfrågepartiet på samma sätt.


   
SvaraCitera

svarar som aristoteles och davvelito gjort:
SD kommer inte vara poppis länge till, det blr nog som med Ny demokrati.
åkesson kommer inte heller vara partiledare för alltid och när han avgår kommer SD säkerligen tappa alla sina väljare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det är mer troligt att M och Sd går ihop, med tanke på att det är M:s motsvarigheter som samarbetar med SD:s motsvarigheter i övriga Europa medan S:s motsvarigheter såvitt jag vet aldrig har gjort det.

Det har du helt rätt i. I Norge, Danmark, Holland och andra länder så är det ju faktiskt så. Men någongång måste det kunna bli annorlunda, jag vet inte jag kanske drömmer lite väl mycket.

davvelito: Tror att Åkesson jobbar på övertid och snart går in i väggen och då finns det ingen som tar över enfrågepartiet på samma sätt.

Tror också att Åkesson är på väg att gå in i väggen. Det syndes tydligt igår att han har varit och besökt nästan 100 orter senaste veckorna. Han orkar snart inte längre. Tror han behöver någon som kan avlasta honom ibland.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Tror också att Åkesson är på väg att gå in i väggen. Det syndes tydligt igår att han har varit och besökt nästan 100 orter senaste veckorna. Han orkar snart inte längre. Tror han behöver någon som kan avlasta honom ibland.

Glad


   
SvaraCitera

Enligt en undersökning från Sifo har alla som kan tänka sig att rösta på SD redan röstat SD. Man får väl hoppas att det ligger en sanning där. http://www.antirasist.se/intervjuer/sd-kan-inte-vaxa-mer/

Om Åkesson skulle avgå får de dessutom svårt att ersätta honom med någon som också kan framstå som en ordentlig människa istället för en grisig nazist.


   
SvaraCitera

Z0dd: Enligt en undersökning från Sifo har alla som kan tänka sig att rösta på SD redan röstat SD. Man får väl hoppas att det ligger en sanning där. http://www.antirasist.se/intervjuer/sd-kan-inte-vaxa-mer/

Sifo är ju ett skämt när det gäller att uppskatta SDs stöd. Vad var det man hade SD på några veckor inför EU-valet? 4%? Oskyldig


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Kanske inte borde göra denna tråd redan nu, men jag kan inte hålla mina drömmar för mig själv. Jag tippar på att SD kommer att hamna på 13.7% detta kommande val men vad tror ni i framtiden när SD kanske hamnar på 18-19% till valet 2018, då kommer det bli omöjligt att ignorera ett sådant parti om inte S+M går ihop.

Vore det inte möjligt att S+SD inleder ett långsiktigt samarbete där dom inför ett nytt luciabeslut som ändå sossarna införde en gång i tiden. Denna regering kommer vara omöjlig att rubba om inte sossarnas väljare skulle gå över till annat parti, men det har jag svårt att tro. Jag tror att dom skulle acceptera att ha mer eller mindre stängda gränser under ett tag för att ha en återhämtningsprocess med jobb och bostäder.

Vad tror ni?

Jag vet faktiskt inte. Fortsätter invandringen som idag finns det ingen chans att SD inte får runt 20% i valet 2018. Dock har jag väldigt svårt att se att partierna på egen hand kommer minska invandringen eller ta hjälp av SD inom den närmsta tiden med tanke på hur det politiska klimatet ser ut idag. 

Det mest troliga är väl att partierna så småningom tar sitt förnuft till fånga när man inser att samhället slitits isär totalt, att välfärden inte går att ha kvar och att brottsligheten och otryggheten är så enorm att den även tränger sig på välbärgade områdena. Om det är genom att själva komma på det eller genom att samarbeta med SD vet jag dock inte. Hur stora SD hinner bli tills dess är också oklart.


   
SvaraCitera

beror på antal islamistattacker på nordisk mark tills dess, i guess :s


   
SvaraCitera

de kommer att tappa rätt många följare när åkesson inte orkar mer pga han är ju den enda rumsrena de har


   
SvaraCitera

Om SD ska bredda sig mer, så behöver man ändra politik.


   
SvaraCitera

isola:
de kommer att tappa rätt många följare när åkesson inte orkar mer pga han är ju den enda rumsrena de har

Nejdå. De har Paula Bieler med flera.


   
SvaraCitera