Aviseringar
Rensa alla

Valfusk?


Ämnesstartare

Lounge fact:

ett bra troll [bigsmile]

[blush]


   
SvaraCitera

Vadsadu:

KAN NÅGON FÖRKLARA?????????

Stringburka:

Näh, alla SD's röster räknas bort automatiskt. Det kommer finnas två lådor du kan lägga din röstlapp i, och SD's röstlappar kommer vara klargula. Alla gula lappar ska läggas i vänster låda, och slängs när vallokalen stängts. Det är ingen idé att du går och röstar.


   
SvaraCitera

Stringburka:

SD's röstlappar kommer vara klargula.

Väldigt konstigt att de som jag fick hem var blåa då.

Tycker att Danmarks förslag om att skicka valobservatörer hit inte var en särskilt dum idé.


   
SvaraCitera

Tofu:

Väldigt konstigt att de som jag fick hem var blåa då.

Din sarkasmdetektor verkar krångla, när servade du den senast?


   
SvaraCitera

Tofu:

Tycker att Danmarks förslag om att skicka valobservatörer hit inte var en särskilt dum idé.

Så nu ska danskjävlarna komma och smitta ner vår vackra demokrati, på självaste valdagen? Näh, någon jävla måtta på de där utlänningarna får det väl ändå vara.


   
SvaraCitera

Tofu:

Väldigt konstigt att de som jag fick hem var blåa då.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Så nu ska danskjävlarna komma och smitta ner vår vackra demokrati, på självaste valdagen? Näh, någon jävla måtta på de där utlänningarna får det väl ändå vara.

Eftersom man inte kan förvänta sig att valet sker på ett demokratiskt sätt, så ja. Etablissemanget har redan visat att de tar till vilka medel som helst för att hindra SD från att komma in i riksdagen. T.om våld.


   
SvaraCitera

Vadsadu:

Jag har besämt mig vad jag ska rösta på i riksdagsvalet och det blir självklart Sverige Demokraterna[smile]

MEN nu till min fråga, hur kan jag vara säker på att min röst verkligen kommer fram? Tänk så sitter det en människa som avskyr SD och slänger min lapp?
Någon som vet hur det går till?[sad][smile]

Man kan ju aldrig till 100% lita på de andra partierna så rent teoretiskt skulle de som sitter och räknar rösterna kunna ha en egen liten bunt med röster "under bordet" och byta ut alla SD röster och ersätta dom med (s) eller (m) röster. Rent teoretiskt alltså. Skulle det kunna hända i "demokratiska Sverige"? NEJ - såvida det sitter svenskar o räknar och sorterar rösterna. JA - om det är en muslim som sitter och räknar då både hans moské, hans minaret och hans burkaklädda kärring är i fara! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

Rent teoretiskt alltså. Skulle det kunna hända i "demokratiska Sverige"? NEJ - såvida det sitter svenskar o räknar och sorterar rösterna. JA - om det är en muslim som sitter och räknar då både hans moské, hans minaret och hans burkaklädda kärring är i fara!

Ja för det sitter ju faktiskt bara en muslim i ett rum som har fått i uppgift att räkna alla röster och ingen kommer dubbelkolla. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Så nu ska danskjävlarna komma och smitta ner vår vackra demokrati, på självaste valdagen? Näh, någon jävla måtta på de där utlänningarna får det väl ändå vara.

Svensk Demokrati är förmodligen den sämsta i hela västvärlden. Finns inget land där man inte får tala klarspråk, och där inget ledande parti upplyser ens medborgare om invandringen och dess omkostnader. Sverige ses som ett invandringsextremt land i övriga europas ögon. Så tummen upp om danskarna vill hit och hjälpa, grannläder ska stå nära och stötta varandra.


   
SvaraCitera

Sming:

Sverige ses som ett invandringsextremt land i övriga europas ögon. Så tummen upp om danskarna vill hit och hjälpa, grannläder ska stå nära och stötta varandra.

Rättshaverism! Hela Sverige är i konspiration mot SD! Stoppa valfusket!


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Ja för det sitter ju faktiskt bara en muslim i ett rum som har fått i uppgift att räkna alla röster och ingen kommer dubbelkolla. [rolleyes]

Tror du inte att en muslimjävel med Joe Laberos kunskap och fingerfärdighet skulle kunna trixa bort SAMTLIGA (sd) röster. [smile] [mad]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Ja för det sitter ju faktiskt bara en muslim i ett rum som har fått i uppgift att räkna alla röster och ingen kommer dubbelkolla. [rolleyes]

Det räcker att rösträknarna bara består av sjuklövern-sympatisörer och inte någon från SD.


   
SvaraCitera

En kommenter från någon (inte jag!) till LT artikeln med rubriken "Valfusk vid stadshuset":

:

Skulle rösta igår på Luna huset.
När jag sträckte mig efter Nationaldemokraternas valsedlar frågade valförättaren mig om jag verkligen skulle rösta på ett sådant parti.
Helt sjukt. Har aldrig varit med om något liknande någon annanstans där jag har bott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

: Skulle rösta igår på Luna huset.
När jag sträckte mig efter Nationaldemokraternas valsedlar frågade valförättaren mig om jag verkligen skulle rösta på ett sådant parti.
Helt sjukt. Har aldrig varit med om något liknande någon annanstans där jag har bott.

Vad hemsk, klart man inte kan rösta på ett parti bara för att någon ifrågasätter att man ska det [tired] Är man så osäker på vad man ska rösta att man blir ledsen av att någon tycker man ska rösta på något annat bör man kanske överväga sitt röstval lite till.

HD biker:

Tror du inte att en muslimjävel med Joe Laberos kunskap och fingerfärdighet skulle kunna trixa bort SAMTLIGA (sd) röster. [smile] [mad]

Jo det klart alla försvinner, vad dum jag är [cheers]

Självklart finns det risk för valfusk men inte iden utsträckning att det påverkar på något allvarligt sätt. Jag känner själv ett par stycken som ska räkna röster och har ställt samma fråga till dessa. Men man är inte ensam om att räkna rösterna så fusk i stor utsträckning är i praktiken omöjlig. Om man inte är Joe Labero och har stora fickor att gömma röstsedlar i.


   
SvaraCitera