Aviseringar
Rensa alla

Vallmofrön get falskt utslag på Opiater


Ämnesstartare

Xxxxxxxxxx


   
Citera
Ämnesstartare

*puff*


   
SvaraCitera

Har också hört om fenomenet, vet dock inte så mycket om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, vallmofrö kan visa på opiater vid testning eftersom det är frökapseln på vallmon som innehåller opium och det finns i princip alltid spårmängder som spillts på fröna när de skördats.

Vet inte hur precisa sådana labbanalyser är, men gissar på att de bör kunna se att det rör sig om minimala mängder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? Har du hållit på med opiatiska preparat dvs morfin och heroin tidigare? Vilket jag får den slutsatsen att du gjort. Heroin tillhör en av de absolut tyngsta drogerna på den globala drogmarknaden och det finns väl ingen annan drog som skördar så många dödsfall i form av överdoser som just heroin. Men skit samma. Bra att du slutat i vart fall.

Naturligtvis känner de som gör labbanalyser till sambandet mellan vallmofrön på frukostfrallan och positivt utslag vid provtagning. Jag tror det ger ganska likartade utslag på vallmofrön vs morfinperparat. Tyvärr. Men jag är inte helt säker. Så det är bara för dig att försöka övertala berörda myndighet att du ätit vallmofrön på frukostfrallan.

Du skriver att du lämnat pissprov i halvår. Var det första gången du hade ätit vallmofrön?

Mitt råd - skippa vallmofröna i fortsättningen!


   
SvaraCitera