Aviseringar
Rensa alla

Valscenario: F! klarar 4% spärren och KD gör det inte.


Petros Synthea: Say what? Förvirrad

Vänstern åsyftades nog skulle jag tro


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Stödrösta F! Rodnar

kske stödröstar FPRodnar


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

S3ON:

kske stödröstar FPRodnar

Tardig


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Say what? Förvirrad

Personer som inte ställer upp på demokratins grundläggande värderingar och samtidigt är extrema åt vänsterhållet. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

N.W:

Personer som inte ställer upp på demokratins grundläggande värderingar och samtidigt är extrema åt vänsterhållet. 

Jag får tolka det som att du själv tror på det där svamlet. SDs agerande i riksdagen hade tydliga nyfascistiska tendenser vilket är allvarligt. Sedan heter det grundläggande demokratiska värderingar, att prata som om vänstern eller alliansen frångår dessa värderingar relativt till SD är bara att blanda bort korten medvetet, att desinformera, och är ren och skär propaganda utan substans från din sida. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Jag får tolka det som att du själv tror på det där svamlet. SDs agerande i riksdagen hade tydliga nyfascistiska tendenser vilket är allvarligt. Sedan heter det grundläggande demokratiska värderingar, att prata som om vänstern eller alliansen frångår dessa värderingar relativt till SD är bara att blanda bort korten medvetet, att desinformera, och är ren och skär propaganda utan substans från din sida. 

Vänsterpartiet och feministiskt initiativ har tydliga tendenser på antidemokrati och politisk extremism. Högt uppsatta politiker som vill inskränka yttrandefriheten, politiker och ungdomsförbund som samarbetar med våldsverkande extremism. Detta handlar alltså om två partier. Sedan finns det också antidemokratiska tendenser inom de övriga partierna när det gäller att inte fördöma våld tex och även till och med försöka ändra reglerna i riksdagen för att göra att SD ska få så lite som möjligt att tycka till om.

Bissart hur du först påstår att SDs röst på alliansens budget skulle innebära "nyfascistiska tendenser" för att sedan kalla det jag skriver för "propaganda utan substans. Den ironin. Är du på riktigt människa? 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

N.W: Vänsterpartiet och feministiskt initiativ har tydliga tendenser på antidemokrati och politisk extremism.

Relativt till SD då naturligtvis? 

N.W: Högt uppsatta politiker som vill inskränka yttrandefriheten, politiker och ungdomsförbund som samarbetar med våldsverkande extremism. Detta handlar alltså om två partier.

Kul att du angriper V och F! när SD har utropat MP som fiende nummer ett. Man har till och med sagt att man från SDs sida skulle föredra ett samarbete mellan V och S. Lever du i någon egen bubbla? 

N.W: Sedan finns det också antidemokratiska tendenser inom de övriga partierna när det gäller att inte fördöma våld tex och även till och med försöka ändra reglerna i riksdagen för att göra att SD ska få så lite som möjligt att tycka till om.

Ja, hela iden att ha en 4% spärr är ren och och skär fascism. 

N.W: Bissart hur du först påstår att SDs röst på alliansens budget skulle innebära "nyfascistiska tendenser" för att sedan kalla det jag skriver för "propaganda utan substans. Den ironin. Är du på riktigt människa?

Som vanligt så ser du inte det relevanta sammanhanget som man gör detta. Jag valde att nyansera mig, skulle egentligen vilja säga att SD nu agerar som nyfascister. Se detta för perspektiv.


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Kul att du angriper V och F! när SD har utropat MP som fiende nummer ett. Man har till och med sagt att man från SDs sida skulle föredra ett samarbete mellan V och S. Lever du i någon egen bubbla? 

FI och V är i min värld mer eller mindre antidemokratiska partier. Det utesluter inte faktumet att MP är SDs ideologiska motpol. Det finns liksom inget samband där.

Petros Synthea: Som vanligt så ser du inte det relevanta sammanhanget som man gör detta. Jag valde att nyansera mig, skulle egentligen vilja säga att SD nu agerar som nyfascister. Se detta för perspektiv.

Så för att förstå vad du menar, vad exakt är det som är fascistiskt i att rösta emot en rödgrön budget för att man tycker att den är ansvarslös?


   
SvaraCitera

Ja; jag vill ha in Fi i regeringen mer än något annat
Nja; tror inte Fi kommer in pga meningslöst val pga tramsiga och mossiga politiker

Tror sd blir den stora vinnaren utav valet och att vi kommer sitta här om ett par månader med typ samma resultat och klia oss i skägget. 


   
SvaraCitera

önskvärt


   
SvaraCitera

Tror Fi kommer tappa rejält eftersom dom kommer att taktikrösta på V och MP. KD kan också mycket möjligt hamnar under spärren. Men jag skulle bli ännu mer glad om Folkpartiet åkte ur isåfall. Men dröjer nog...


   
SvaraCitera

Jag tror fi klarar gränsen, men det blir på bekostnad av vänsterpartiet som åker ut. Att fi skulle få röster ifrån alliansen och sd har jag enormt svårt att se. 

Åker kd ut så går majoriteten utav deras väljare till andra partier i alliansen+sd. 
Så dödläget skulle inte ändras.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Galvmeister: Jag tror fi klarar gränsen, men det blir på bekostnad av vänsterpartiet som åker ut.

Det kan jag leva med. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Galvmeister: Att fi skulle få röster ifrån alliansen och sd har jag enormt svårt att se.

Kan få röster från besvikna borgerliga feminister. 


   
SvaraCitera