Aviseringar
Rensa alla

Vampyrer


Ämnesstartare

mynona:

Ja. Med full tillgång till sitt psyke kan vampyren få tillgång till alla egenskaper som vanligen är avstängda för människor utom för de mest utvecklade: de behärskar således telepati, synskhet, etc.

Telekinesi?

mynona:

Enligt Anne Rice: drottning Akasha av Egypten ville 4000 f.kr tala med andar. Hon kallade två synska kvinnor till sitt hov. Men Akasha var inte synsk och kunde inte se andarna.

Gillar detta mer än tanken på en hjärtparasit, känns mer "magiskt" och romantiskt.

mynona:

Detta får mitt fulla stöd.

Skulle lite innebära att nya manliga vampyrer i allmänhet har erektionsproblem, hmm. Dessutom lär ju kvinnliga vampyrer behöva göra samma grej.

Har man sedan inte idén om en hjärtparasit (vilken jag inte riktigt gillade) blir ju hjärtat då helt värdelöst. Det man kan tänka sig är ju att deras hjärta slår när de så behagar, men då är knappast en påle i detta dödligt.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Telekinesi?

Alla parapsykologiska förmågor i det mänskliga psyket som normalt endast kan användas av ett fåtal människor är fritt tillgängliga för vampyrer.

Dock: eftersom människor har olika inställning till parapsykologi, så har även vampyrer olika stark förmåga, beroende på att en del av dem, som var skeptiska till paraspykologiska förmågor som människor, ännu inte kan tro på dem ens som vampyrer.

Nachac:

Gillar detta mer än tanken på en hjärtparasit, känns mer "magiskt" och romantiskt.

Det ena utesluter inte det andra. Vampyrparasitens starka koppling till psyket, och dess främsta symptom: en onaturlig förening mellan fysik och psyke, beror på att parasiten till hälften består av andemateria.

Nachac:

Skulle lite innebära att nya vampyrer i allmänhet har erektionsproblem, hmm.

Ja, precis som de är olika benägna att använda psykiska förmågor från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Alla parapsykologiska förmågor i det mänskliga psyket som normalt endast kan användas av ett fåtal människor är fritt tillgängliga för vampyrer.

Och förstärks allt eftersom de blir äldre, tycker jag.

mynona:

Det ena utesluter inte det andra. Vampyrparasitens starka koppling till psyket, och dess främsta symptom: en onaturlig förening mellan fysik och psyke, beror på att parasiten till hälften består av andemateria.

Gillar inte. Ingen parasit för min del.

mynona:

Ja, precis som de är olika benägna att använda psykiska förmågor från början.

Lite som att påbörja tonåren igen, fast mycket mer fruktansvärt och konsekvensladdat, intressant story det kunde bli.

Lägg märke till lite kompletteringar i det förra inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är vampyr[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att vampyrer glittrar, true story.


   
SvaraCitera
mynona

farbror gugge:

är vampyr

En kattvampyr. Och med den uppsynen dessutom. Kan djur bli vampyrer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

En kattvampyr. Och med den uppsynen dessutom. Kan djur bli vampyrer?

klart de kan!! är dock en vanlig vampyr :$ dt är därför jag hatar solljus och inte äter mat :c


   
SvaraCitera
time
 time

Nintendo:

Jag undrar hur Stephanie Meyer förklarar hur hennes vampyrer kan göra flickor gravida, det låter helt galet

Twilightvampyrflickor kan inte bli gravida för deras kroppar frös under förvandlingen, deras kroppar kan inte ändras så som en graviditet skulle fordra. Men pojkarna förblir likadana och kan producera spermier, för deras kroppar ändras bara när de kommer in i puberteten, och det har ju alla pojkar i Twilight gjort. Och därför kunde Edward göra lilla Bellan på smällen.

Ovanstående är då fröken Meyers förklaring från Breaking Dawn. Varför jag kommer ihåg det så ordagrant? För att: jag har fotografiskt minne, så den där skiten kommer leva med mig för alltid. [cry]


   
SvaraCitera
mynona

Kablash__:

Har hört att vampyrer glittrar, true story.

Jag betvivlar påståendet.

farbror gugge:

klart de kan!! är dock en vanlig vampyr :$ dt är därför jag hatar solljus och inte äter mat :c

Enligt självporträttet på din avatar är du en katt med överviktsproblem och nollställd uppsyn som med tanke på viktproblemen ljuger om att du ej äter mat och inte gillar att bli belyst för att inte ertappas med lögnen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad man än tycker om böckerna / filmerna så är ju denne man, edward, väldigt sexy

Image


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Dessutom lär ju kvinnliga vampyrer behöva göra samma grej.

För kvinnliga vampyrer räcker det krasst talat med smörjmedel[shake] Upplevelsen blir trots allt ändå enbart rent psykisk då kroppen inte torde ha känsel. Inte heller manliga vampyrer torde känna något rent fysiskt trots erektion.

Nachac:

Har man sedan inte idén om en hjärtparasit

Det har jag fortsatt[no-no]

Nachac:

Och förstärks allt eftersom de blir äldre, tycker jag.

Övning ger färdighet.

Nachac:

Gillar inte. Ingen parasit för min del.

Gillar starkt. Det ger en trovärdigt krass bakgrund till den vackra tragiken.

Nachac:

Lite som att påbörja tonåren igen, fast mycket mer fruktansvärt och konsekvensladdat, intressant story det kunde bli.

Har redan blivit i diverse böcker - åtminstone av Rice. Intressant att förutsäga hur olika skilda individer skulle reagera och utvecklas utifrån de nya förutsättningarna beroende på personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga: är det gott att dricka blod?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Enligt självporträttet på din avatar är du en katt med överviktsproblem och nollställd uppsyn som med tanke på viktproblemen ljuger om att du ej äter mat och inte gillar att bli belyst för att inte ertappas med lögnen [no-no]

den är inte fet!! bara puffig [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

För kvinnliga vampyrer räcker det krasst talat med smörjmedel[shake] Upplevelsen blir trots allt ändå enbart rent psykisk då kroppen inte torde ha känsel. Inte heller manliga vampyrer torde känna något rent fysiskt trots erektion.

Håller inte med om detta. Tycker att samtliga sinnen är förhöjda för en vampyr. Därför folk fått för sig att de inte tål vitlök; det luktar illa för (nästan) alla, men för vampyrer är det vedervärdigt.

mynona:

Övning ger färdighet.

Och ålder ger förstärkt psyke, säger vi.

mynona:

Har redan blivit i diverse böcker - åtminstone av Rice. Intressant att förutsäga hur olika skilda individer skulle reagera och utvecklas utifrån de nya förutsättningarna beroende på personlighet.

Fast då har det väl mest fokuserat på att blodtörsten och eventuellt den förstärkta fysiska kapaciteten, man kunde göra så mycket mer.


   
SvaraCitera
mynona

ennie:

Fråga: är det gott att dricka blod?

Ja, det kan man tydligt se på vampyrkatten här nedan. Blodsockret har gjort katten tjock.

farbror gugge:

den är inte fet!! bara puffig

Nu sitter den där och slår med sina feta tassar på tangentbordet.....[love] "puffig"? Katters version av "jag har stor benstomme..." [ops]

Nachac:

Håller inte med om detta. Tycker att samtliga sinnen är förhöjda för en vampyr.

Hm. Psykets sinnen förhöjs, men fysiken? orsaken till att vampyrens psyke kan kontrollera kroppen är ju för att kroppen egentligen är död och därför inte har någon kraft...

Nachac:

Därför folk fått för sig att de inte tål vitlök; det luktar illa för (nästan) alla, men för vampyrer är det vedervärdigt.

Perfekt förklaring som funkar på mig. Dock skulle det gå lika bra att avfärda den som den religiösa propagandamyten om att vampyren inte tål kristna kors om den inte passar med ens teorier.

Nachac:

Fast då har det väl mest fokuserat på att blodtörsten och eventuellt den förstärkta fysiska kapaciteten, man kunde göra så mycket mer.

Du kan inte ha läst Rice.


   
SvaraCitera