Aviseringar
Rensa alla

Vapensida


Ämnesstartare

tradet:

Vilken inriktning har du på ditt samlande? Det kan hjälpa en jävla del när det kommer till vart du ska handla.

Nästan allt möjligt. Det gäller mer eller mindre allt från gamla arméknivar till lite mer spejsade grejor som fantasyknivar/svärd. Så alla förslag är välkomna!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Nästan allt möjligt.

DÅ föreslår jag först att du skaffar dig en inriktning i ditt samlande. Annars kommer det bli på tog för dyrt för dig att samla.
En "riktig" kniv. Dvs en kniv som är värd att köpa kostar pengar. knivarna jag använder i jobbet kostar 1700 resp 500, och då är dessa inköpta för ett pris som ligger väldigt lågt under vad de kostar egentligen. Och det är där en vettig kniv ligger.
Som som redan sagts så har tradera en del knivar. Dock bör du akta dig om du ska handla där, det finns mååånga kopior. Och kan man inte sina knivar så blir man körd. Jag har själv en kniv som ligger och skäms i ett hörn som visade sig vara en kopia.

Annars är Fällkniven ett bra ställe att kolla knivar på. De är ganska fula, men ack så underbara.

Annars kan du kolla in plaza cutlery. Det ligger i USA, men frakten är inte så illa, och det är en sjukt kunnig människa. Och där kan du snacka bra knivar!! *dregel*

Knivkompaniet är en firma i stockholm. Hemsidan är inte den bästa, men många bra knivar.

Knife Nordic är en firma du borde hålla dig borta från. Jävligt oiseriös kille som bland annat har handlat med kopior (och han tar dessutom hutlösa priser).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Sen när har dom det? Det var inte alls speciellt länge sedan jag kollade på både Glock och Benchmade där.

Enligt deras regler är licensfria vapen inte tillåtna, och vad är knivar?


   
SvaraCitera

poiio:

Enligt deras regler är licensfria vapen inte tillåtna, och vad är knivar?

Enligt deras regler skall det framgå att vapnet i fråga kräver licens om det gör det, Att replikor inte är tillåtna, likaså startvapen och soft air guns.

Dessutom är ju knivar ett verktyg snarare än ett vapen.[wink]
Jag köper ju inte knivar för att ha som vapen (i första hand iaf).


   
SvaraCitera

gillar inte knivar[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Text

Tack för alla tips!
Plaza Cutlery hade en hel del jäääävligt goa saker att bjuda på. De ska jag definitivt ta en närmare titt på[bigsmile]


   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Tack för alla tips!

Plaza är ett sånt där ställe man inte får gå in i med pengar, det kostar så mycket då.

Är det något mer så är det bara att fråga, prylbög som man är[wink]

Ett till litet tips är att hålla dig borta från märket Cold Steel. Firman gjorde under 90-talet ganska prisvärda knivar, men har numer gått käpprätt åt helvete när det gäller kvalité. Priset i sverige ligger liknande som för Fällkniven, i USA Kostar en Cold Steel som en vanlig byggmora. Detta gäller ju då bara om du planerat att använda knivarna, och inte bara samla på dessa.
Sen kommer allt det roliga, med att kolla olika stål, knivmakare (inte märken), och sen slutar det med att man sitter där med en kniv som bara finns i ett ex..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Plaza är ett sånt där ställe man inte får gå in i med pengar, det kostar så mycket då.

Det påminner lite om helgerna ute på puben[wink]

tradet:

Text

Tack för tipsen (ännu en gång)! Det där sista... ryser vid tanken alltså. Fan vad häftigt det måste vara när man äntligen sitter där med kniven[bigsmile]


   
SvaraCitera