Aviseringar
Rensa alla

Var är alla housemänniskor?


Ämnesstartare

Cheekydevil:

Kan bero på de höga åldersgränserna.

Det tror jag absolut kan vara en anledning till att utelivet inte blomstrar på samma sätt som i medelhavsländerna. Men jag vet dock inte om man skulle få fler att visa intresse för housemusiken genom att sänka dem. Alla som har åldern inne för att klubba här lyssnar ju inte på house på fritiden, och inte heller finns det så många klubbar utanför Stureplan som spelar "det nya" inom genren.


   
SvaraCitera

Det, tillsammans med rnb, är ju ffs det enda som spelas när man är ute på "inneställen". Vill skjuta mig själv varje gång typ :c


   
SvaraCitera

Nä, men faktum är att jag lyssnade på house och dyl. från typ femma/sexan fram till ettan på gymnasiet kanske. Det var ungefär då jag började gå över på skatepunk och vidare därifrån steget till metal och helt överge allt elektroniskt. Och oj, vad jag inte längtar tillbaka 🙂


   
SvaraCitera

House? [tard]

Jag lyssnar på både allt mellan nationalteatern och detektivbyrån, kent och pink floyd, doktor kosmos och klassisk musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Jag lyssnar på både allt mellan nationalteatern och detektivbyrån, kent och pink floyd, doktor kosmos och klassisk musik

Men okej, då vet vi. Hitta ett passande forum för att snacka om det då?


   
SvaraCitera

cillan_:

Men okej, då vet vi. Hitta ett passande forum för att snacka om det då?

Nuppineula:

House? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

House? [tard]

Mitt tips:
http://sv.wikipedia.org/wiki/House_(musikstil )


   
SvaraCitera

Här i Skåne så är vi miljoner som lyssnar på det. Shit, Justice är ju ett av de mest populära banden i världen just nu. De flesta festivaler bokar house-akter också. House har utvecklats och inspirerat nästan alla DJs vi har idag, stick till Arvika eller Emmaboda så ska du se att 90% av alla där gillar house.


   
SvaraCitera

cillan_:

Mitt tips:

"Svenskspråkiga Wikipedia har inte någon artikel om "House (musikstil" ännu." [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

, Justice

vi pratar nog inte om samma musikstil. Jag tror att tjejen som skapade tråden pratar om house/electro-house, vilket Justice inte är.
Eller, det var väl det du syftade på Cillan?


   
SvaraCitera

Cheekydevil:

vi pratar nog inte om samma musikstil. Jag tror att tjejen som skapade tråden pratar om house/electro-house, vilket Justice inte är.

Justice är house.


   
SvaraCitera

Nuppineula:

Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/House_(musikstil ) [cute]

KLF
Daft Punk
Chicago House
Deep House
Ambient House


   
SvaraCitera

My dreams are her:

http://sv.wikipedia.org/wiki/House_(musikstil)

[mad] Funkar inte! [mad]

My dreams are her:

Daft Punk

Okej. Då vet jag vad. Ska få mass daft punk av The Elin någon gång. [blush]


   
SvaraCitera

Nuppineula:

[mad] Funkar inte! [mad]

lägg till en parantes efter så funkar det. 🙂

För i övrigt, ugh vad jag inte skulle klara av att lyssna på det på fritiden. För enformigt för min smak. Däremot som bakgrundsmusik på nått party eller en klubb skulle det funka. Eller om jag vill försöka dansa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Justice är house.

Nej.
Detta är house:


   
SvaraCitera