Aviseringar
Rensa alla

Var är barnen?


Ämnesstartare

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6154454

Bakhtiyar Mohammed, 20 år, kom till Sverige i december 2007. Då hamnade han på ett så kallat transitboende i Stockholm efter en lång resa från Kurdistan i norra Irak.

Jag har läst många såna här artiklar och undrar: Vart är barnen vi hjälper? Titta på länken så kan ni se att han garanterat inte är tjugo år och heller inte under 18 när han kom så han kan inte räknas som ett barn. Vad ska vi göra för att hjälpa riktiga barn och inte lögnare?


   
Citera
Ämnesstartare

Sheriffen:

25-29 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Titta på länken så kan ni se att han garanterat inte är tjugo år och heller inte under 18

Du ser ut att vara under 18 men du är 22.
Han ser ut att vara 20+ men han är 20

Oftast ser invandrare ut att vara äldre än vad de är. Ingen konstigt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

25-29 år (Du röstade på detta alternativ)

Frimurarna dräper våra barn och ersätter dem med vuxna


   
SvaraCitera

20-3=17

Är förövrigt sjukt dålig på att se ålder på folk. Enligt min erfarenhet är de flesta andra också det [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

25-29 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

25-29 år (Du röstade på detta alternativ)

Det är tragiskt att media mörkar sanningen genom att säga ''invandrarbarn'' - När människan kan vara 18-100 år gammal. Man förklaras vuxen vid 18 års ålder. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barnens integritet måste skyddas ju [zzz]
eller annan random pk skit kommentar.


   
SvaraCitera

OM MAN FÖLJDE DE IDIOTREGLER DU VERKAR FÖRESPRÅKA, OCH GICK EFTER UTSEENDET PÅ FOLK SKULLE JAG INTE KUNNA KÖPA SPRIT ENS PÅ KROGEN DÅ FOLK PÅSTÅR ATT JAG SER UT ATT VARA TYP 17!!!![mad][mad][mad][mad]

Dold text: fast det skulle å andra sidan inte du heller[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Du ser ut att vara under 18 men du är 22.
Han ser ut att vara 20+ men han är 20

Oftast ser invandrare ut att vara äldre än vad de är. Ingen konstigt med det.

Jo, jag vet att det är svårt att se på vissa. Men denna man kan inte vara 20 år? :S

Blivande_japan:

Dold text: fast det skulle å andra sidan inte du heller[badgrin]

Haha jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte ganska tröttsamt att försöka bedöma andra personers ålder utifrån bilder om man är medveten om att man själv ser ut att vara betydligt yngre än man hävdar sig vara?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

18-20 år (Du röstade på detta alternativ)

Bara för att du ser ut att vara 9 år gammal innebär det inte att alla ser ut att vara yngre än vad de är. Jag skulle kunna peka ut x antal manliga umare som är typ 20-22 men som ser både äldre och yngre ut.

Förresten finns det ingen som helst anledning exploatera barn i media bara för att somliga människor vägrar förstå att människor, händelser och situationer existerar även om de/det inte syns.


   
SvaraCitera

Det är ytterst vanligt att invandrare ljuger om ålder, jag har erfarenhet av detta.


   
SvaraCitera

Han ser faktiskt äldre ut än 20. Han kanske är 23-25 eller nåt, vem vet. Men han skulle precis lika gärna kunna vara 20, du vill bara väldigt gärna misstro honom.

Väldigt många tror jag är äldre än 21 pga. håravfall och skäggväxt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

18-20 år (Du röstade på detta alternativ)

Luna Lovegood:

Bara för att du ser ut att vara 9 år gammal innebär det inte att alla ser ut att vara yngre än vad de är.

[love]


   
SvaraCitera