Aviseringar
Rensa alla

Var är kvinnorna Zlatan?


Ämnesstartare

Hittade inte en tråd av detta så startar den
Vad tycker ni om detta? 
http://nyheter24.se/sport/779874-var-ar-kvinnorna-zlatan-ibrahimovic


   
Citera

Sjukt tramsig artikel.

Man tänkte väl på att ta med folk som hade något att säga och bidra med, inte folk som råkade tillhöra ett visst kön.


   
SvaraCitera

Kan hålla med om att vissa kvinnliga reportrar som nämns borde ha varit med men det känns som om det främst är folk som Zlatan har någon mer personlig kontakt med som är deltagande, så jag utgår ifrån att t.ex Wegerup inte fått den kontakten med Zlatan trots allt hon gjort om just honom.

Nevertheless, intressant dokumentär.


   
SvaraCitera
Kudhos

Z0dd:
Sjukt tramsig artikel.

Man tänkte väl på att ta med folk som hade något att säga och bidra med, inte folk som råkade tillhöra ett visst kön.

nej. Nej. Allt måste vara helt jämställt. Även i en dokumentär om någons liv. För ett kön blir förtryckt om det inte får precis lika mycket utrymme i all media. Hur ska vi annars uppnå ett jämställt samhälle?! Zlatan är klart och tydligt en misogynist!!!!!


   
SvaraCitera

Hon klagar på att det är för lite kvinnor men hon tänker inte ett dugg på alla HBTQ eller handikappade. Jävla homofob och ableist!!!! Arg   


   
SvaraCitera

Man kan ju dock undra varför Fränden inte var med, då hon faktiskt är korrespondent i Paris där Zlatan spelar och har koll... men å andra sidan är ju Zlatans period i PSG ett ganska nytt kapitel i en lång bok och det ska ju klaffa med logistik och allt sånt där.

Skribenten har väl rätt i sig, om man tänker på idrott överlag, men just i denna dokumentär är det ju som sagt Zlatan, som rör sig i en mansdominerad sfär, det handlar om. Det finns ett problem med jämställdhet men denna dokumentär kan inte direkt flytta på några berg.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Det verkar som alla kan få jobb på nyheter 24


   
SvaraCitera

Kudhos: nej. Nej. Allt måste vara helt jämställt. Även i en dokumentär om någons liv. För ett kön blir förtryckt om det inte får precis lika mycket utrymme i all media. Hur ska vi annars uppnå ett jämställt samhälle?! Zlatan är klart och tydligt en misogynist!!!!!

Var du ironisk där? Måste bara klargöra för mig.


   
SvaraCitera

presidente: Hon klagar på att det är för lite kvinnor men hon tänker inte ett dugg på alla HBTQ eller handikappade. Jävla homofob och ableist!!!!Arg

Eller hur!


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Vad tycker ni om detta? 
http://nyheter24.se/sport/779874-var-ar-kvinnorna-zlatan-ibrahimovic

Trams. När man gör en dokumentär eller ett reportage så tar man med de som man tycker är mest intressanta/har mest att säga. Vilket kön dessa har är helt irrelevant.

Det är PERSONER som man har med i dokumentären, inte kön. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Razor:

Var du ironisk där? Måste bara klargöra för mig.

bby du vet att jag var 110% 4 real där. 


   
SvaraCitera

Känner att det var för få vänsterhänta med. Känner mig otroligt kränkt.


   
SvaraCitera

Kudhos: bby du vet att jag var 110% 4 real där.

Är inte helt hundra var du står, men jag gissade att du skämtade. Blink


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:
Känner att det var för få vänsterhänta med. Känner mig otroligt kränkt.

Jag skummade igenom dokumentären också, otroligt få inslag av kameler. 

Är det här vad vi vill visa upp för Sveriges befolkning? Vilken sorts förebild är Zlatan??!

Razor:

Är inte helt hundra var du står, men jag gissade att du skämtade. Blink

Party


   
SvaraCitera

Kudhos:
       
Party

Alltså, det värsta är att det finns feminister som skulle skriva precis så som du skrev. FörvirradTardig


   
SvaraCitera